تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

المیادین از طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش ... طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, درمان, دیوان داوری لاهه, صهیونیسم, فلسطین, هلند

هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

جنبش اعتراضات زنان به همراه خانواده اسرای اسرائیلی، تجمع اعتراض آمیزی را در تل‌آویو برگزار کرده و با محکومیت سیاست‌های نتانیاهو خواهان امضای فوری توافق شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد، این تجمع با هداف درخواست برای امضای توافق مبادله اسرا صورت گرفت که با سفر ... هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

سخنگوی وزارت خارجه چین از ارائه یک طرح سه مرحله‌ای از سوی چین برای حل بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، سخنگوی وزارت خارجه چین یک روز پس از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن اعلام کرد: چین طرحی سه مرحله‌ای را درباره بحران غزه ... جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

ادامه

اسراییل, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

روزنامه اسپانیایی ال پائیس؛ ترامپ درپی سلطه بر خاورمیانه است

روزنامه ال پاییس روز شنبه در مقاله ای به قلم «سامی نئیر» نوشت: ترامپ تلاش می کند از طریق تقویت روابط اسراییل و عربستان سعودی، سلطه گری آمریکا در منطقه خاورمیانه را فراهم کند.

 

ال پاییس ادامه داد: راهبرد خطرناک و پر هرج و مرج ترامپ در خاورمیانه دو هدف اصلی‌ را دنبال می‌ کند که از یک سو، بازگرداندن نقش امپریالیستی آمریکا در مقابل محور روسیه و ایران و ازسوی دیگر و مهم تر پیوند دادن آشکار اسراییل با عربستان سعودی است که به متحدان کلیدی واشنگتن تبدیل گشته ا‌ند.

 

به عقیده ال پاییس، محور واشنگتن- ریاض و تل آویو شرایط برای بازسازی همه خاورمیانه تحت فرمان آمریکا را ایجاد می‌ کند.

 

روزنامه با بیان اینکه ترامپ درحالی‌ سخن از خروج از برجام می‌ کند که به خوبی‌ می‌ داند که ایران به برجام احترام می‌ گذارد و هیچ مدرکی‌ دال بر نقض آن وجود ندارد ، نوشت که اکنون دلقکی همچون نتانیاهو ، همان روایات وجود سلاح کشتارجمعی را که بوش با آن در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد آغاز کرده است.

 

نشریه تصریح کرد: این یک شگرد برای تحریف افکارعمومی‌ جهان‌ و تبدیل کردن عربستان سعودی به ژاندارم منطقه می‌باشد. نقشی‌ که «ملک سلمان» با رضایت بسیار حاضر به انجام آن است.

 

رسانه خاطرنشان کرد: ازسوی دیگر ، شکست توافق هسته ای نشان می‌ دهد که اروپا به جز ارائه مبلغ مالی‌ در صورت نیاز، نمی‌ تواند نقشی‌ در منطقه داشته باشد.

 

در مقاله آمده است: اسراییل که به دلیل شکست در مقابل حزب الله در سال ۲۰۰۶ ، خواهان انتقام است به دنبال قطع کمک ایران به این جنبش است تا جنگی دیگر را براه اندازد و به همین دلیل مواضع حزب الله و تأسیسات نظامی سوریه را بمباران کرده است.

 

به نوشته ال پاییس، در این چشم انداز از جهان ، سیاست تنها شکلی‌ از مبارزه اقتصادی و تجاری است که در آن دیپلماسی باید در خدمت زور باشد و نمی‌ تواند جایگزین آن شود.

 

رسانه با اشاره به اینکه زور آسیب می‌ رساند اما نمی‌ تواند کاری علیه مقاومت ملت ها کند خاطرنشان ساخت که در مقابل ایران، بازی جنگ دائمی ترامپ می‌ تواند به مسیر پر مشقتی تبدیل گردد.
ایرنا

ظرف چهارماه گذشته؛ شمار نظامیان آمریکا در خاورمیانه ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد که شمار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه ظرف چهار ماه گذشته حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است.   وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که از ابتدای ژوئیه سال جاری، تعداد نظامیان و پرسنل غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا مستقر در منطقه خاورمیانه با ... ظرف چهارماه گذشته؛ شمار نظامیان آمریکا در خاورمیانه ۳۳ درصد افزایش یافت

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر

عطوان: سناریوی «محمد بن‌سلمان» پس از پاکسازی در جبهه داخلی چیست؟

به نقل از روزنامه رای الیوم، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه در مقاله خود نوشت: منطقه ما در لبه پرتگاه جنگ قرار دارد از همین رو نباید سرگرم شدن به جزییات کوچک مانند استعفای سعد الحریری و یا بازداشت امیران و وزیران سابق سعودی ما را از تحولات واقعی که به شکل پنهانی در جریان ... عطوان: سناریوی «محمد بن‌سلمان» پس از پاکسازی در جبهه داخلی چیست؟

ادامه

امریکا, جهان, عربستان سعودی, گزارش