تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

المیادین از طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش ... طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, درمان, دیوان داوری لاهه, صهیونیسم, فلسطین, هلند

هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

جنبش اعتراضات زنان به همراه خانواده اسرای اسرائیلی، تجمع اعتراض آمیزی را در تل‌آویو برگزار کرده و با محکومیت سیاست‌های نتانیاهو خواهان امضای فوری توافق شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد، این تجمع با هداف درخواست برای امضای توافق مبادله اسرا صورت گرفت که با سفر ... هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

سخنگوی وزارت خارجه چین از ارائه یک طرح سه مرحله‌ای از سوی چین برای حل بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، سخنگوی وزارت خارجه چین یک روز پس از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن اعلام کرد: چین طرحی سه مرحله‌ای را درباره بحران غزه ... جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

ادامه

اسراییل, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

رسانه اسرائیلی: غرب تحرکات نظامی غیرعادی در خاورمیانه دارد

تارنمای اسرائیلی دبکا گزارش داد: تحرکات نظامی غیرعادی آمریکا، انگلیس و فرانسه در مناطقی از خاورمیانه به ویژه طی ۴۸ ساعت اخیر، ممکن است مرتبط با تصمیم قریب الوقوع ترامپ درباره برجام باشد.

 

دبکا با اشاره به پیام توئیتری شب گذشته ترامپ مبنی بر اینکه قصد دارد امشب، سه شنبه شب به وقت تهران، تصمیم خود درباره ماندن در برجام یا خروج از آن را اعلام کند، نوشت: منابع نظامی دبکا و همچنین منابع آن در واشنگتن بطور اختصاصی به این رسانه گفته‌اند که همزمان با نزدیک شدن تصمیم ترامپ، نیروهای آمریکا، فرانسه و انگلیس در کشورهای هم مرز با سوریه مستقر شده‌اند .

 

دبکا نوشت: شروع این تحرکات به دو نکته اشاره دارد، اول اینکه ترامپ احتمالا تصمیم به خروج از توافق هسته ای ایران خواهد گرفت و دوم اینکه تصمیم او، بخاطر تنش های جنگی اسرائیل در سوریه و لبنان است.

 

منابع نظامی دبکا فاش کردند که ناوگان جنگنده‌های آمریکایی و پهپادهای نظارتی پیشرفته آمریکا بطور شبانه روزی درحال نظارت و رهگیری تمام تحرکات نظامی در مرزهای مدیترانه‌ای سوریه و لبنان هستند. منابع یاد شده همچنین گزارش داده اند که انگلیس تعداد دیگری از جنگنده های نوع ‘تایفون’ و فرانسه نیز جت های جنگی ‘میراژ۲۰۰۰’ و ‘رافائل’ را به منطقه خاورمیانه ارسال کرده‌اند. برخی از این جنگنده‌ها از طریق مرز هوایی اسرائیل در مواضع خود مستقر شده‌اند.

ایرنا

فیگارو: اوضاع منطقه خاورمیانه خطرناک است

روزنامه فرانسوی لوفیگارو روز یکشنبه در گزارشی به بررسی علل و عواملی پرداخت که سبب تشدید فزاینده تنش ها در خاورمیانه می شود و هشدار داد که اوضاع در این منطقه بسیار خطرناک است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, فرانسه, ویکی‌لیکس

هشدار فرانسه نسبت به خطر جنگ با ایران

به نقل از رادیو فرانسه: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت، بار دیگر خطاب به اروپا و آمریکا گفت: “هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نیاز کشور باشد می سازیم و انبار می کنیم، به کسی ربطی ندارد.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

نتانیاهو: تقابل با ایران بهتر است اکنون باشد تا در آینده

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که کشورش “خواهان رویارویی” با ایران نیست، اما در صورت لزوم چنین تقابلی “بهتر است همین حالا باشد تا در آینده”. نتانیاهو همچنین هشدار داد که اسرائیل “مصمم” به متوقف کردن “تعرض ایران” است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

روزنامه اسپانیایی ال پائیس؛ ترامپ درپی سلطه بر خاورمیانه است

روزنامه ال پاییس روز شنبه در مقاله ای به قلم «سامی نئیر» نوشت: ترامپ تلاش می کند از طریق تقویت روابط اسراییل و عربستان سعودی، سلطه گری آمریکا در منطقه خاورمیانه را فراهم کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی