رئیس کمیته “دوما”ی روسیه: موشک بالستیک “اسکندر” مراکز “دفاع موشکی آمریکا” را در در رأس هدف قرار خواهد داد

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر شامانوف، نماینده کمیته ملی دفاع در پارلمان دومای روسیه، ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق نیروهای هوابرد روسیه اعلام نمود: موشک اسکندر در منطقه کالینگراد باید تجهیزاتی که توازن قدرت در اروپا را بر هم زده است، به عنوان مثال تجهیزات سیستم ضد دفاع موشکی آمریکا را، مورد هدف خود قرار دهد.

علاوه بر این، رئیس کمیته دفاع پارلمان روسیه، پیشنهاد تاسیس پایگاه های روسیه در کشورهایی را ارائه نمود که سابقا” پایگاه های نظامی شوروی در آن ها مستقر بوده است. به عنوان مثال می توان در کوبا نیروهای هوابرد (چتر بازان) را استقرار داد. در این میان، در تاریخ ۸ اکتبر، وزیر دفاع فدراسیون روسیه، انتقال سیستم موشکی “اسکندر” در منطقه کالینگراد را جهت انجام تمرینات برنامه ریزی شده تایید نموده است.

تمرینات یگان های مسلح به سامانه های موشکی “اسکندرـ ام” در منطقه نظامی غرب روسیه برگزار شد.

به گزارش دیگر اسپوتنیک به نقل از اطلاعیه دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی غرب روسیه، این رزمایش تاکتیکی در چارچوب سنجش آمادگی رزمی در سال ۲۰۱۶ انجام گردید. در این اطلاعیه گفته می شود: فرماندهی منطقه نظامی غرب در جریان این سنجش آمادگی فرماندهان برای تصمیم گیری مستقلانه در اوضاع گوناکگون و همچنین مهارت های عملی یگان های رزمی مسلح به سامانه های موشکی “اسکندرـ ام” برای آماده کردن این سامانه ها جهت شلیک و همچنین شلیک های الکترونیکی انفرادی و جمعی این موشک ها به سوی اهداف شبیه مقرهای فرماندهی و ایستگاه های رادار دشمن فرضی در فاصله چند صد کیلومتری را مورد ارزیابی قرار دادند”.