اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد اولین بخش از پول برداشت شده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار)‌ را در اختیار اوکراین قرار داده است. به گزارش ایسنا، ماه مه گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد روسی خود توافق کردند از ... اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

«ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، انتخاب مجدد «اورسولا فون درلاین» به عنوان رییس کمیسیون اروپا را یک رویداد «غم انگیز» توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوبی برای دموکراسی، آزادی و امنیت و رفاه شهروندان اتحادیه ... «ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

روسیه: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه اکنون سیاست‌های خود را بر اساس جنگ بنا نهاده است. به نقل از آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از تصمیم اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۰ میلیون یورو کمک نظامی به ارمنستان انتقاد کرد. وی ... روسیه: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ٰژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, ناتو

دولت ترامپ چین، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی، روسیه و ایران را دشمنان ایالات متحده خواند

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور دو دستورالعمل دولتی اعلام کرد موازین نظارتی جدیدی را برای کنترل انتقال فنآوری‌ها و فعالیت‌های افرادی که ممکن است با سرویس‌های نظامی خارجی همکاری کنند، افزایش می‌دهد.

 

به گزارش یورونیوز: براساس بیانیه روز پنجشنبه دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده تشدید کنترل‌ها شامل ارتباطات با چین، کوبا، روسیه، ونزوئلا و همچنین «تمام کشورهای حامی تروریسم» خواهد شد.

 

براساس این بیانیه دولت ایالات متحده همچنین بر اشخاص آمریکایی که به برنامه‌های گسترش تسلیحات کشتار جمعی کمک می‌کنند نظارت بیشتری اعمال خواهد کرد. انتقال سامانه‌های تسلیحاتی و ساخت تجهیزات، ازجمله کمک‌های نامشروع در راستای گسترش سلاح‌های ممنوع توصیف شده است.

 

ویلبار روس، وزیر بازرگانی ایالات متحده درباره تشدید کنترل‌ها گفت: «ما نمی‌توانیم به سازمان‌های اطلاعاتی نظامی دشمنانمان در چین، کوبا، روسیه، ونزوئلا، ایران و دیگر کشورهای حامی تروریسم اجازه دهیم تا از فنآوری یا خدمات ایالات متحده برای حمایت از اقدامات خرابکارانه‌یشان استفاده کنند.»

 

زدن برچسب دشمن به چین، کوبا، روسیه، ونزوئلا و ایران از سوی یک عضو کابینه ایالات متحده، ۶ روز پیش از پایان کار دولت کنونی، به‌شدت مورد توجه رسانه‌های آمریکایی و خبرگزاری‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

 

آقای روس همچنین درباره تشدید تلاش‌ها برای جلوگیری از انتقال سلاح‌های ممنوع کشتار جمعی گفت: «باید مطمئن شویم که نظارت‌هایمان جلوی حمایت اشخاص ایالات متحده، هر کجا که هستند، از فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی را می‌گیرد.»

 

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده می‌گوید نظارت‌های جدید مانع از آن خواهد شد که اتباع ایالات متحده [اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی]‌ از شماری از سازمان‌های اطلاعاتی نظامی کشورهای دیگر حمایت کنند؛ حمایت‌هایی نظیر میان‌بر زدن برای فروش تجهیزات با منشاء خارجی یا فراهم کردن امکان نگهداری، تعمیر یا بازسازی (اورهال) تجهیزات و تاسیسات.

 

هر دو دستورالعمل دولتی که از ۱۶ مارس ۲۰۲۱ اجرایی می‌شوند براساس قانون اصلاح کنترل صادرات، مصوب سال ۲۰۱۸ صادر شده‌اند.

 

به گفته وزارت بازرگانی، سازمان اطلاعات ارتش کوبا، اطلاعات سپاه پاسداران و اطلاعات ارتش ایران، دفتر مرکزی شناسایی کره شمالی، اداره اصلی اطلاعات روسیه (GRU)، سرویس اطلاعات ارتش سوریه و سازمان ضد اطلاعات ارتش ونزوئلا نهادهای متاثر از دستورالعمل‌های ۱۴ ژانویه هستند.

به دنبال هشدار چین، سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به تایوان لغو شد

وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، به تصمیم وزارت خارجه آمریکا در لغو سفر سفیر این کشور در سازمان ملل به تایوان احترام می‌گذارد و آن را درک می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, لوکزامبورک