اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد اولین بخش از پول برداشت شده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار)‌ را در اختیار اوکراین قرار داده است. به گزارش ایسنا، ماه مه گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد روسی خود توافق کردند از ... اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

رهبران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه شده و از اسرائیل خواستند به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی نسبت به بحران انسانی در این باریکه توجه داشته باشد. به گزارش ایسنا، «آنتونی آلبانیز»، «جاستین ترودو»، و «کریستوفر لوکسون» نخست‌وزیران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس ... استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کانادا, کودکان, نیوزلند

سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ابن کشور شاهد یک انقلاب خواهد بود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «رابرت کندی جونیور»، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ایالات متحده شاهد انقلاب خواهد بود و دو گزینه پیش روی مردم این کشور وجود خواهد داشت. کندی جونیور با انتشار ویدئویی ... کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, فاشیسم, کودکان, نئولیبرالیسم

خبرهایی درباره رفع حصر زهرا رهنورد

در حالی که یک عضوکمیته رفع حصر رفع حصر زهرا رهنورد را تایید کرده و می‌گوید که «خانم رهنورد می تواند رفت و آمد داشته باشد»، جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی می‌گوید که «از اسماعیل دوستی پیگیر انتشار خبر رفع حصر زهرا رهنورد خواهم شد»

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با خبر منتشر شده مبنی بر رفع حصر زهرا رهنورد طی دو ماه گذشته که امروز در رسانه ها منتشر شد، اظهار کرد: خبر مستقیمی در مورد موضوع رفع حصر ندارم. فکر می‌کنم آقای دوستی از این موضوع مطلع باشند، با ایشان تماس می‌گیرم و می‌پرسم نقل و قول‌شان از کجاست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که می‌گویند این خبر دو ماه است منتشر شده، آیا شما در این دو ماه هم خبری مبنی بر رفع حصر زهرا رهنورد شنیده‌اید یا خیر؟ پاسخ داد: خیر،‌ در این دو ماه هم چنین خبری نشنیده بودم.

 

این در حالی است که طی ساعات گذشته اخباری به نقل از اسماعیل دوستی مبنی بر این‌که « مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند» منتشر شده است. هم‌چنین قاسم میرزایی نیکو گفته است: حکم رفع حصر خانم رهنورد را شورای عالی امنیت ملی صادر کرده است و ابلاغ این حکم به ایشان صحت دارد.

 

سیاست کلی که پیش از این از سوی مسوولان در این زمینه اعلام شده بود، حکایت از این دارد که گشایش تدریجی متناسب با همکاری و تعامل محصورین در حال اجراست.

 

هم‌چنین بر اساس تذکرات داده شده، هرگونه ابلاغ حکمی از سوی مراجع ذی‌ربط در این زمینه، اعلام خواهد شد.

 

از سوی دیگر الیاس حضرتی عضوکمیته رفع حصر در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید رفع حصر زهرا رهنورد، گفت که خانم رهنورد می تواند رفت و آمد داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: خانم رهنورد می‌تواند هر زمان که بخواهد از خانه بیرون رود و به صورت عادی رفت و آمد داشته باشد . مثل خانم کروبی که برای رفت و آمد به خانه مشکلی ندارد.

 

وی درباره وضعیت رفع حصر میرحسین موسوی نیز گفت: حصر آقای موسوی همچون گذشته است البته فامیل ایشان می‌توانند به خانه ایشان رفت و آمد داشته باشند.

 

این عضو فراکسیون امید درباره رفع حصر کروبی گفت: آقای کروبی نیز همچون گذشته می تواندن با خویشاوندان و فامیل خود دیدار کنند و آن‌ها به منزل‌شان بروند. از حزب اعتماد ملی نیز تنها آقای اسماعیل دوستی آن هم به صورت موردی به خانه‌شان می‌روند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که حصر به صورت کامل رفع شود و گفت: بنده پیگیر این موضوع هستم.

ایسنا

جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۵۳۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ توسط آژانس جاسوسی آمریکا

این آژانس جاسوسی آمریکا اطلاعات تماس ۵۳۴ میلیون تن را در سال ۲۰۱۷ جمع‌آوری کرده است که سه برابر بیشتر از ۱۵۱ میلیونی است که سال ۲۰۱۶ گردآوری شد. این آمار جدید اولین بار در خبرگزاری رویترز گزارش شد.

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

تجمع کارگران شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور برای پیگیری مطالبات معوقه‌

امروز کارگران شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور برای پیگیری مطالبات معوقه‌شان جلوی این شرکت تجمع کردند.   علیرضا هوشمند در گفتگو با ایلنا، گفت: کارگران این شرکت حدود یک‌سال و دوماه است که معوقه مزدی دارند. هم‌چنین سنوات بازنشستگی و بیمه بیکاری آنها پرداخت نشده‌است که تمامی این امور موجب به‌تاخیر افتادن وضعیت بازنشستگی کارگران شده‌است. ... تجمع کارگران شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور برای پیگیری مطالبات معوقه‌

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری