بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

از جزئیات برنامه‌های دولت جدید برای صندوق‌های بازنشستگی و به طور مشخص صندوق تامین اجتماعی اطلاع نداریم اما تا زمانی که اختیار تام و کمال تامین اجتماعی در دست دولت است و دست یغمای خواص از خوانِ شستا کوتاه نشده، تا وقتی که سهم طبقه‌ی کارگر از خزانه بیت‌المال ناچیز است و تامین اجتماعی، عرصه‌‌ای‌ست ... بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحریم, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, معیشت

تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

دعوای سیاسی میان جناح حاکم پاکستان و اپوزیسیون که در راس آن حزب عمران خان قرار دارد با تصمیم جدید دولت برای ممنوعیت فعالیت حزب «جنبش عدالت» و تشکیل پرونده خیانت به کشور علیه نخست وزیر سابق و هم حزبی‌های وی وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون ملی پاکستان، وزیر ... تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

دادگاهی در پاکستان امروز شنبه، «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و محبوس این کشور و همسرش «بشرا بی‌بی» را در پرونده ازدواج غیر قانونی تبرئه کرد. به گزارش ایسنا، دادگاهی در اسلام‌آباد در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) – چند روز پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان – عمران خان و همسرش را در پرونده موسوم ... عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

ادامه

پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

تجمع کارکنان شرکت «نفت فلات قاره» لاوان

استان هرمزگان:  ۲۲ تیرماه ۴۰۳ تجمع کارکنان شرکت «نفت فلات قاره»، در اعتراض به مدیریت فاسد و ناکارآمد، تعیین سقف حقوق، میزان کف حقوق، پرداخت نشدن حق سنوات بازنشستگی، دست درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، اجرا نشدن ماده ی ۱۰ قانون اختیارات وزارت نفت

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان با رای دیوان عالی این کشور در پرونده تعیین سرنوشت کرسی‌های ویژه مجلس ملی، پیروز این نبرد قضایی مقابل کمیسیون انتخابات پاکستان شد. تلویزیون ملی پاکستان اعلام کرد، سرنوشت پرونده جنجالی اعطای کرسی‌های ویژه مجلس ملی که به دلیل موانع قانونی و فنی مرتبط با کمیسیون انتخابات ... حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

حکم اعدام برای دو مقام مفسد در چین

دستگاه قضایی چین روز جمعه از صدور حکم اعدام برای دو مقام مفسد این کشور خبر داد که مرتکب فساد مالی شده و ضمن دریافت رشوه‌های کلان، از راههای غیرقانونی منابع مالی قابل توجهی کسب کرده اند.

به گزارش ایرنا، یکی از این افراد «جو مینگ گوا» از مقام های ارشد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین است که حکم اعدام او امروز از سوی دستگاه قضایی چین صادر شده است.

«جو» پیشتر ریاست کنفرانس مشورت سیاسی در این استان را بر عهده داشت و گفته می شود پرونده فساد مالی سنگینی دارد.

کمیسیون انضباطی حزب حاکم چین که به فساد مقام های کشور رسیدگی می کند، اعلام کرد وی در مدتی که این سمت را در اختیار داشته مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کرده است.

وی تازه ترین شکار دستگاه قضایی دولت «شی جین پینگ» رئیس جمهوری و رهبر حزب حاکم چین است که با شعار مبارزه با فساد از سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را در این کشور بدست گرفت و به دلیل پشتکار او در مبارزه با فساد، تاکنون بیش از یک میلیون مقام فاسد دستگیر، زندانی و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

گزارش دادگاه محلی استان هم حاکی است، «جو مینگ گوا» از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۴ میلادی که عهده دار این مقام بوده اقدام به دریافت رشوه کرده و منابع دارایی های فراوانی دارد که نامشخص است.

گزارش حاکی است که وی از این مقام سوء استفاده کرده و ضمن کمک به بستگان و دوستان برای دریافت پست و مقام، ملک و املاک زیادی را به نام خود ثبت کرده که از راه های غیرقانونی کسب شده است.

میزان دارایی های او که منابع معلومی ندارد به ۱۵ میلیون دلار می رسد و به طور مستقیم و از طریق همسرش بیش از ۲۰ میلیون دلار رشوه گرفته است.
بیانیه دادگاه و کمیسیون انضباطی حزب که خبرگزاری شین هوا منتشرکرده از ضبط تمامی اموال و دارایی های این مقام مفسد خبر می دهد.

اخبار دیگری نیز حاکی است، «جائو لی پینگ» رئیس پلیس منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب چین به جرم قتل و همچنین دریافت رشوه و فساد مالی امروز به مرگ محکوم شده است.

گفته می شود که او در یک درگیری مرتکب قتل یکی از شهروندان این منطقه در سال ۲۰۱۵ میلادی شده و دارایی های وی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار ضبط شده است.

مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به تحمل شلاق محکوم شد!

سعید مرتضوی به اتهام “تصرف غیرقانونی” و “اهمال در انجام وظیفه” در پرونده تامین اجتماعی به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شد. به گفته وکلای شاکیان، قاضی حتی نام “اختلاس” بر اتهامات مرتضوی نگذاشته است.   مصطفی ترک‌همدانی، وکیل مدافع شاکیان پرونده تامین اجتماعی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته حکم سعید مرتضوی ... مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به تحمل شلاق محکوم شد!

ادامه

ایران, خبر, فساد

روایت حاجی از تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان: ماجرای آقای «ر» / پشت‌پرده فساد میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان

ابعاد تخلف رخ‌داده در صندوق ذخیره فرهنگیان روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. حالا هم ماجرای آقای «ر»، از سهام‌داران بانک سرمایه مطرح شده و هم پای بابک زنجانی به پرونده باز شده است. این تمام ماجرا نیست، موضوع واردات خودروهای لوکس هم بخش دیگری از پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان است. اینها مواردی است که مرتضی حاجی، عضو ... روایت حاجی از تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان: ماجرای آقای «ر» / پشت‌پرده فساد میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان

ادامه

ایران, خبر, فساد

برای جلوگیری از سوء استفاده از مقام؛ رئیس جمهوری چین خواستار مهار قدرت با قوانین جدید شد!

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین که با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده است یک بار دیگر اعلام کرد که «قدرت» باید با قفسی از مقررات محدود و مهار شود.   به گزارش ایرنا، وی خاطر نشان کرده است که باید مقررات را آنقدر شدید کرد و افزایش داد تا دیگر کسی ... برای جلوگیری از سوء استفاده از مقام؛ رئیس جمهوری چین خواستار مهار قدرت با قوانین جدید شد!

ادامه

جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فساد

اختلاس حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دو بانک ملی و ملت

دادستان کل کشور از اختلاس حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دو بانک ملی و ملت خبر داد و گفت: پول‌ها از بین رفته و پرونده فعلی مطرح است البته پنج نفر از عوامل اصلی در این زمینه بازدداشت‌اند.   به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما ... اختلاس حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دو بانک ملی و ملت

ادامه

ایران, خبر, فساد