شرکت فرانسوی لافارژ و مدیران اجرایی‌اش به اتهام تامین مالی تروریسم در سوریه، محاکمه می‌شوند

شرکت سیمان فرانسوی لافارژ SA و چهار تن از مدیران سابق آن بنا به دستور قضات تحقیق به دلیل تامین مالی تروریسم در سوریه محاکمه خواهند شد. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، این تصمیم قانونی یک گام مهم پس از هشت سال رسیدگی توسط شرپا و سازمان‌های حقوق بشر مرکز اروپایی قانون اساسی ... شرکت فرانسوی لافارژ و مدیران اجرایی‌اش به اتهام تامین مالی تروریسم در سوریه، محاکمه می‌شوند

ادامه

اروپا, اروپای غربی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

ماکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل در نتیجه تصویب یک قطعنامه در سازمان ملل ایجاد شد

رئیس جمهور فرانسه با انتقاد از اسرائیل، گفت که نخست وزیر این رژیم نباید فراموش کند که اسرائیل در نتیجه تصویب یک قطعنامه در سازمان ملل ایجاد شد و باید از تصمیمات این نهاد تمکین کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که هفته گذشته خواستار توقف ارسال ... ماکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل در نتیجه تصویب یک قطعنامه در سازمان ملل ایجاد شد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, غرب, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

قانونگذاران انگلیسی «همدستی بزدلانه» لندن با جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

چند تن از اعضای مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به وزیر امور خارجه این کشور، همدستی لندن با جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرده و خواستار توقف فروش سلاح به رژیم اشغالگر شدند. به گزارش ایسنا، «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و عضو مستقل پارلمان این کشور به همراه دیگر اعضای ... قانونگذاران انگلیسی «همدستی بزدلانه» لندن با جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

ادامه

اسپانیا, اسراییل, انگلیس, ایتالیا, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان بین‌‌المللی لاهه, صهیونیسم, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

فشار بر نخست‌وزیر انگلیس برای توقف حمایت از اسرائیل

نزدیک به یک هفته است که صهیونیست‌ها نواحی شمالی غزه را محاصره کرده و حدود ۴۰۰ هزار شهروند فلسطینی را وادار به تخلیه خانه‌های خود می‌کنند. نخست‌وزیر بریتانیا که با توقف کامل فروش سلاح به رژیم اشغالگر مخالفت کرده، اکنون تحت فشار است تا به این جنایت‌ها واکنش مناسب نشان دهد. به گزارش ایسنا، رسانه ... فشار بر نخست‌وزیر انگلیس برای توقف حمایت از اسرائیل

ادامه

انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, غرب اروپا, فلسطین

انگلیس از ترس چین، سفر رهبر سابق تایوان را موقتا لغو کرد

در شرایطی که وزیر خارجه انگلیس قصد سفر به چین را دارد، وزارت خارجه انگلیس از تایپه درخواست کرد تا سفر رئیس‌جمهور سابق تایوان به لندن به زمان دیگری موکول شود تا خشم چین را تحریک نکند. به گزارش ایسنا، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد طی روزهای آتی در سفری سطح بالا ... انگلیس از ترس چین، سفر رهبر سابق تایوان را موقتا لغو کرد

ادامه

اروپا, اروپای غربی, انگلیس, بلژیک, تایوان, جمهوری چک, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا

ترامپ با پوتین در کاخ الیزه دیدار کرد

رسانه‌های روسیه گزارش کردند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اظهار کرد که گفت‌وگوی مختصر اما خوبی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در پاریس داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از این رسانه‌های روسی یعنی خبرگزاری نووستی گزارش کرد هنگامی که خبرنگاران از پوتین پرسیدند که آیا روز یکشنبه در این مراسم با ترامپ گفت‌وگو کرده، گفته است بله.

 

همچنین طبق این گزارش پوتین در پاسخ به این پرسش این گفت‌وگو چطور انجام شده گفته است: به خوبی.

 

پوتین ظاهرا جزئیات بیشتری در این مورد مطرح نکرده اما دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که این دو نفر گفت‌وگوی جامعی طی مراسم ناهار بعد از مراسم یادبود داشته‌اند.

 

طبق بیانیه ریاست‌جمهوری فرانسه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و میزبان این مراسم در آنجا بوده و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در برخی از بحث‌ها شرکت داشته است.

 

در عین حال از جمله موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفته مسائل مربوط به خاورمیانه به ویژه سوریه، ایران و عربستان در کنار مساله کره‌شمالی بوده است.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامپ در زمان ناهار نشستی با رهبران جهان شامل پوتین، ماکرون و مرکل داشته و این گروه “مذاکرات بسیار خوب و مفیدی داشته‌اند”.

 

سندرز گفت: این رهبران درباره مسائلی شامل معاهده هسته‌ای موسوم به سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد، سوریه تجارت، وضعیت عربستان، تحریم‌ها،‌ افغانستان، چین و کره‌شمالی بحث کرده‌اند.

 

این در حالی است که به دنبال افزایش تنش‌ها بین آمریکا و روسیه بر سر معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه روسیه انتظارها برای برگزاری نشست جدیدی بین ترامپ – پوتین افزایش یافته بود.

 

روز یکشنبه بالغ بر ۷۰ تن از رهبران جهان به پایتخت فرانسه سفر کردند تا در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول شرکت کنند.

 

پوتین که آخرین نفری بود که به این مراسم رسید در زمان سلام کردن با رهبران شرکت کننده با ترامپ نیز دست داده و بلافاصله بعد از آن نیز انگشت شست خود را به او نشان داد.

 

پوتین در مصاحبه با شبکه آرتی کمی قبل از آن گفت: ما توافق کرده‌ایم که برنامه کاری میزبانی رئیس‌جمهور فرانسه را نقض نکنیم و به درخواست آنها نشست‌هایی در اینجا سازمان‌دهی نخواهیم کرد.

 

پوتین در این مصاحبه گفت: تمایل اروپا برای ایجاد ارتش خود و پایان دادن به اتکا برای دفاع از خود به آمریکا نه تنها قابل درک است بلکه برای یک جهان چند قطبی مثبت است.

 

او خاطرنشان کرد: اروپا یک اتحادیه اقتصادی قدرتمند بوده و این کاملا طبیعی است که بخواهند مستقل باشند و در حوزه دفاع و امنیت مستقل عمل کند.

 

او پتانسیل ایجاد ارتش اروپایی را یک پروسه مثبت توصیف کرد و گفت: این باعث قدرتمندتر شدن جهان چند قطبی خواهد شد.

 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین از مواضع امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پشتیبانی از این طرح نیز ابراز حمایت کرد و گفت: موضع روسیه در مورد این مساله تا حدی با موضع فرانسه هم راستا است.

 

پوتین درباره روابط روسیه با ناتو و آمریکا گفت: روسیه همواره برای گفت‌وگو آماده است و در حال حاضر در این مورد توپ در زمین آمریکا است.

 

وی افزود: این ما نبودیم که برای خارج شدن از معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد اقدام کردیم بلکه این آمریکایی‌ها بودند که برای این کار برنامه‌ریزی کردند.

ایسنا

چگونه راست افراطی از برزیل تا ایتالیا صحنه گردانی می‌کند!

راست افراطی در شرایط کنونی در تدوین سیاست اقتصادی‌ای کارا با چالش روبرو است، اما اگر در این امر موفق شود، سرمایه‌داری بزرگ در حمایت از تندروها تردید نخواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, انگلستان, ایتالیا, برزیل, جهان, فرانسه, مصر, مقاله, هندوستان

خبرنگار گاردین: افشاگری در مورد منابع مالی«ایران اینترنشنال»به‌قتل خاشقچی منجر شد

خبرنگار روزنامه گاردین اعلام کرد: «جمال خاشقچی» به دلیل مصاحبه با وی و افشاگری در مورد تامین مالی شبکه «ایران اینترنشال» توسط ولیعهد سعودی و مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان به قتل رسیده است.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

وزیر خارجه آلمان: «اروپای متحد» باید پاسخی به سیاستِ «اول آمریکا» باشد

به گزارش خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت که قاره اروپا در پاسخ به سیاستِ «اول آمریکا» دونالد ترامپ در حوزه تشدید امنیت مرزها، سیاست‌های حمایت‌گرانه اقتصادی و دیپلماسی یکجانبه، باید با ایجاد یک «اروپای متحد» پاسخ دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, غرب اروپا

رییس‌جمهور فرانسه تشکیل «ارتش اروپا» را خواستار شد

به گزارش روز سه شنبه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، مکرون در مصاحبه با «رادیو اروپا یک» فرانسه گفت: ما باید از خود در مقابل چین، روسیه و حتی آمریکا حفاظت کنیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, ژئوپلیتیک, فرانسه, کانادا