سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ابن کشور شاهد یک انقلاب خواهد بود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «رابرت کندی جونیور»، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ایالات متحده شاهد انقلاب خواهد بود و دو گزینه پیش روی مردم این کشور وجود خواهد داشت. کندی جونیور با انتشار ویدئویی ... کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, فاشیسم, کودکان, نئولیبرالیسم

قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به حضور نتانیاهو در کنگره می‌گوید: باید از خود بپرسیم: چگونه می‌خواهیم در صحنه جهانی نماینده باشیم اگر از یک متهم جنایتکار جنگی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت می‌کنیم، زیرا او صدها هزار غیرنظامی فلسطینی، اکثراً زنان و کودکان را مجازات می‌کند، ما به عنوان یک ملت طرفدار ... قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, صلح, فاشیسم, فلسطین, کودکان, نئولیبرالیسم, نسل‌کشی

افشای نیم قرن جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

افشای جاسوسی دولت و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده از رئیس‌جمهور برزیل در طول بیش از نیم قرن گذشته در افکار عمومی آمریکای لاتین غوغا به پا کرده است. به گزارش ایسنا، در اواسط ژوئیه، فرناندو مورایس، نویسنده زندگی‌نامه لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل فاش کرد که تیم نویسندگی او اخیراً ۸۱۹ سند، شامل ... افشای نیم قرن جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, برزیل, بریکس, جهان, حقوق بشر, گزارش, هژمونیسم

کندی جونیور: هریس و بایدن دو روی یک سکه هستند

نامزد مستقل انتخابات آمریکا، هریس و بایدن را یکی دانست و آنها را دو روی یک سکه خواند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قابل تمایز نیست. براساس گزارش آر تی، او در یک ... کندی جونیور: هریس و بایدن دو روی یک سکه هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جهان

بیانیه مشترک فرماندهان ارشد ارتش آمریکا: جو بایدن چهل و ششمین فرماندۀ کل قواست

فرماندهان ارشد ارتش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیۀ مشترکی، ضمن محکوم کردن حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، به چالش‌های امینتی «بی‌سابقه‌ای» که کشور با آن روبروست اشاره کرده و از نیروهای تحت اداره خود خواستند تا به تعهداتشان در حمایت و دفاع از قانون اساسی و رد هرگونه افراط گرایی پایبند باشند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، در این بیانیه که توسط مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و تمامی فرماندهان زیرمجموعه آن امضا شده، آمده است: «مردم آمریکا تقریبا ۲۵۰ سال است که به نیروهای مسلح ایالات متحده اعتماد کرده‌اند تا از آنها و قانون اساسی کشورمان محافظت کنند. ارتش ایالات متحده همانطور که در طول تاریخ نشان داده، همچنان از دستورات قانونیِ رهبریِ غیرنظامی اطاعت خواهد کرد؛ از مقامات غیرنظامی برای محافظت از جان و مال مردم حمایت خواهد کرد؛ امنیت عمومی را مطابق با قانون تضمین می‌کند و کاملاً به تعهدات خود در حفاظت و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده در برابر همۀ دشمنان، خارجی و داخلی پایبند خواهد بود.»

 

در مرگ کشته‌شدگان کاپیتول سوگواریم

 

فرماندهان ارشد نظامی این کشور در ادامه ضمن محکوم کردن حمله به ساختمان کنگره آمریکا که ۵ کشته برجای گذاشت، اعلام می‌کنند: «شورش خشونت آمیز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در واشنگتن دی‌سی، حمله مستقیم به کنگره ایالات متحده و روند قانون اساسی ما بود. ما در مرگ دو نفر از نیروهای پلیس کنگره و دیگر افراد مرتبط با این حادثه بی‌سابقه سوگواریم…ما شاهد اقداماتی در داخل ساختمان کپتول بودیم که با حاکمیت قانون مغایرت داشت. حقوق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که دست به خشونت، فتنه و شورش بزند.»

 

نگرانی از افراط گرایی در ارتش

 

از نظر تحلیلگران، این بیانیه و یادآوری تعهد دفاع از قانون اساسی به سربازان، نشانگر نگرانی عمیق فرماندهان ارشد نظامی آمریکا از تحولات کنونی است و اینکه آنها درصدد جلوگیری از «هرگونه افراط‌گرایی در ارتش» و انتشار موضع گیری‌هایی هستند که ممکن است دارای رنگ و بوی سیاسی باشد.

 

بر این اساس در ادامه آمده است: «ما به عنوان اعضای ارتش، باید تجسم ارزش‌ها و آرمان‌های ملت باشیم. ما از قانون اساسی حمایت و دفاع می‌کنیم. هر اقدامی برای برهم زدن روند قانون اساسی نه تنها بر خلاف سنت‌ها، ارزش‌ها و سوگند ما بلکه بر خلاف قوانین است.»

 

آماده‌باش همۀ نیروها

 

در این بیانیه که انتشار آن حرکتی کم‌سابقه در ایالات متحده محسوب می‌شود، با اشاره به فضای عدم امنیتی که بر آمریکا حاکم شده، از همه نیروها خواسته می‌شود که برای مقابله با خشونت‌های احتمالی به حال آماده‌باش در آیند: «در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، رئیس جمهوری جو بایدن که [انتخابش] مطابق با قانون اساسی از سوی ایالت‌ها و دادگاه‌ها تایید شده و کنگره نیز آن را تصدیق کرده سوگند خواهد خورد و چهل و ششمین فرماندۀ کل ما خواهد شد… به نیروهایمان اعم از مرد و زن که مشغول انجام وظیفه یا در خانه هستند [اعلام می‌داریم که] برای محافظت از کشورمان آماده باشید، به افق نگاه کنید و بر ماموریتتان متمرکز باشید. ما به خدمات شما در دفاع از هر آمریکایی ارج می‌نهیم.»

واکنش پکن به بازگرداندن کوبا به فهرست حامیان تروریسم در وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه، گفت، پکن به شدت مخالف افزودن نام کوبا به فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکاست و این اقدام، نشان دهنده فشار سیاسی بر هاوانا محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کوبا

به دنبال هشدار چین، سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به تایوان لغو شد

وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، به تصمیم وزارت خارجه آمریکا در لغو سفر سفیر این کشور در سازمان ملل به تایوان احترام می‌گذارد و آن را درک می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, لوکزامبورک

۲ بانک بزرگ آلمانی و آمریکایی ترامپ را تحریم کردند

«دویچه بانک» آلمان و «سیگنیچر بانک» آمریکا در واکنش به شورش ۶ ژانویه و حمله طرفدارن ترامپ به کنگره اعلام کردند که دیگر حاضر نیستند با وی و شرکت های او کار کنند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا

کوبا با رد ادعای آمریکا: هاوانا خود قربانی تروریسم واشنگتن است

کوبا اقدام آمریکا برای گنجاندن نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم را «فرصت‌طلبی سیاسی» توصیف و با ردّ قاطعانه این ادعاها اعلام کرد که هاوانا، خود سال‌ها قربانی تروریسم واشنگتن بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, کوبا