طوفان با سرعت پایدار۱۹۰ کیلومتر در ساعت کشتی تایوانی را غرق کرد/ تخلیه هزاران نفر از محل سکونت خود

طوفان گائمی (Gaemi) بعد از قربانی کردن دستکم ۲ نفر در تایوان و ناپدید شدن ۹ ملوان در اثر غرق شدن کشتی باری آن‌ها، امروز پنجشنبه، به سمت جنوب چین به حرکت در آمد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: طوفان گائمی که قوی ترین طوفانی است که در ۸ سال گذشته تایوان را درنوریده، ... طوفان با سرعت پایدار۱۹۰ کیلومتر در ساعت کشتی تایوانی را غرق کرد/ تخلیه هزاران نفر از محل سکونت خود

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فیلیپین, محیط زیست

پرشدگی ۶۳ درصدی مخازن سد‌های کشور/ رشد ۹ درصدی ذخیره سد‌ها

آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۱۵ تیر ماه به ۳۲.۸۲ میلیارد متر مکعب رسیده است که رشد ۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. به گزارش خبرنگار مهر، در نیمه دوم از ماه ابتدایی تابستان بارندگی‌ها وضعیت روند مطلوبی را نشان می‌دهد ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ... پرشدگی ۶۳ درصدی مخازن سد‌های کشور/ رشد ۹ درصدی ذخیره سد‌ها

ادامه

ایران, گزارش, محیط زیست

شکست سخت ائتلاف میانه‌روی مکرون در انتخابات فرانسه

بر اساس نخستین برآوردها حزب راست افراطی “اجتماع ملی” با کسب ٣۴ درصد آراء در نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه به نخستین حزب سیاسی این کشور تبدیل شد بی‌آنکه هنوز اکثریت مطلق کرسی‌های مجلس را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد. به گزارش رادیو فرانسه؛ نرخ مشارکت در این انتخابات بسیار بالا و طی ... شکست سخت ائتلاف میانه‌روی مکرون در انتخابات فرانسه

ادامه

جهان, خبر, سوسیالیسم, غرب اروپا, فرانسه, کمونیسم, محیط زیست

گلوبال‌تایمز: آمریکا مانع تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی است

گلوبال‌تایمز چین در گزارشی نوشت: تلاش‌های‌ راهبردی واشنگتن برای یافتن متحدانی علیه توسعه انرژی‌های جدید چین ناکارآمد بوده و فقط مانع تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی خواهد شد. به گزارش شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه از کشورهای «بازار محور» خواست که دیواری مقابل سیاست‌های صنعتی چین ... گلوبال‌تایمز: آمریکا مانع تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی است

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, فرانسه, گروه ۷, محیط زیست

شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

بازداشت بیش از ۲ هزار مسئول تشدید آلودگی هوا در چین

در شرایطی که درصد آلودگی هوا در شمال چین و شهر پکن پایتخت این کشور به ۵۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است، گزارش‌ها از دستگیری بیش از ۲ هزار مسئول تشدید آلودگی هوا در این کشور حکایت دارد.

 

وزارت حفاظت از محیط زیست چین روز سه شنبه و به مناسبت آغاز سال نو میلادی در گزارشی این خبر را اعلام و خاطر نشان کرد که ۲ هزار و ۶۸۲ نفر از مسئولان به دلیل سهل انگاری در اجرای تدابیر جلوگیری از آلودگی هوا در چند استان مختلف دستگیر و توبیخ شده اند.

 
این در شرایطی است که وزارتخانه مزبور اعلام کرده که دهها بازرس دومین دور از بازرسی های خود را در استان های مختلف بخصوص در نواحی آلوده در شمال و شمال شرقی کشور به پایان رسانده اند.

 
پس از بررسی پرونده ها و بازرسی از مسئولان ذی ربط همچنین نزدیک به ۳۵ میلیون دلار جریمه نقدی برای افراد، شرکت ها و کارخانه هایی که مسبب تشدید آلودگی هوا بوده اند، در نظر گرفته شده است.

 
در هفته های اخیر بازرسان به بیش از ۱۲ هزار پرونده در این ارتباط رسیدگی کرده اند و هفت استان و همچنین شهرهای پکن و تیان جین در شمال و شرق کشور تحت بررسی های شدیدی بوده اند.

 
تارنمای «یی سی» چین گزارش کرد که به دلیل سهل انگاری برخی مسئولان ذیربط و مدیران کارخانه ها در مناطق شمال و شمال شرق کشور، در بیش از یک دهه گذشته آلودگی به مرز خطر رسیده است.

 
برای نخستین بار در پایان سال جاری میلادی در شهر پکن به دلیل شدت بالای آلودگی هشدار قرمز صادر شد و هشدار قرمز آلودگی به ۲۳ شهر دیگر نیز داده شد.

 
امروز و در سومین روز از سال نو میلادی به دلیل شدت آلودگی، برخی از بزرگراه ها در شمال و شمال شرق چین به روی خودروها بسته شده و افق دید در راه های این مناطق به زیر یک کیلومتر رسیده است.

 
سازمان هواشناسی چین پیشتر در بیانیه ای از زمستان امسال به عنوان یکی از آلوده ترین زمستان ها در مناطق شمالی چین یاد کرد که به واسطه پدیده ال نینو در آسیا و اقیانوس آرام روزهای آلوده شدیدی در انتظار این مناطق خواهد بود.

 
بنابر ارزیابی ها، سالانه دست کم ۷۵۰ هزار نفر در چین به علت آلودگی هوا و آب می میرند و طی ۱۰ سال اخیر، آمار سرطان ریه تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

 
گزارش ها حاکیست که فقط در سال ۲۰۱۳ حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در چین بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.

 
برخی گزارش ها نیز بیانگر این موضوع است که چنانچه این روند ادامه یابد سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر دچار مرگ های زودرس به دلیل استنشاق هوای آلوده در چین خواهند شد.
ایرنا

احتمال جاری شدن زاینده‌رود در روز ۲۸ دیماه

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان از جاری شدن زاینده‌رود در ۲۸ دی ماه خبر داده است اما بنابراعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ۲۸ دی ماه به عنوان روز بازگشایی به مسئولان کشوری پیشنهاد شده است و نتیجه قطعی تا اواسط هفته آینده مشخص خواهد شد.   در شرایطی که ماه های متوالی است ... احتمال جاری شدن زاینده‌رود در روز ۲۸ دیماه

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

تیر خلاص به یوزپلنگ ایرانی!

معصومه ابتکار که پیشتر مخالفتش با آغاز به کار معدن سنگ آهن D-۱۹ را به دلیل نابودی یک زیستگاه حیاتی یوز با قید «فعلا» اعلام کرده بود اکنون باید در نشست هیئت دولت بر سر این موضوع به مذاکره بنشیند.   به گزارش «بهداشت نیوز» دشتی فراخ، خشک و آفتاب‌زده، که تا دوردست‌ها در آن ... تیر خلاص به یوزپلنگ ایرانی!

ادامه

ایران, محیط زیست

۵ زلزله پیاپی «فاریاب» کرمان را لزراند

زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۴.۷ در مقیاس امواج درونی زمین، «فاریاب» در استان کرمان را لرزاند.   شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۶:۱۱:۲۷ ثانیه روز سه‌شنبه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.   مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۸.۲۰ درجه عرض شمالی و ۵۷.۴۲ درجه ... ۵ زلزله پیاپی «فاریاب» کرمان را لزراند

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

در پی بارش های اخیر، تالاب «گندمان» احیا شد!

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بروجن از آبگیری کامل و احیای تالاب بین المللی گندمان استان چهارمحال وبختیاری در پی بارش های اخیر خبر داد.   مرتضی منصوری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پاییز و زمستان به عنوان فصل آبگیری تالاب است و با آبگیری کامل این تالاب به مرحله احیا رسیده ... در پی بارش های اخیر، تالاب «گندمان» احیا شد!

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست