واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

به نوشته یک روزنامه آلمانی تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا ممکن است در نهایت آسیب بیشتری به خود اروپایی‌ها وارد کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: روزنامه آلمانی هاندلزبلات در مقاله‌ای ضمن بررسی داده‌های چهار موسسه تحقیقات اقتصادی اروپایی نوشت: تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا، آن‌طور که مشخص است، به نتیجه مورد انتظار غرب نرسیده است و ممکن ... هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, غرب

واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛انگار در یک مهدکودک هستم

این تصمیم تنها چند هفته پس از آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا اتخاذ شد، حال آنکه کشوری که دارای این مقام می‌شود معمولاً میزبانی رویدادهای این‌چنینی است. مجارستان از تاریخ اول ژوئیه به مدت ۶ ماه ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است. در اتحادیه اروپا، روال بر این ... واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛انگار در یک مهدکودک هستم

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اسلواکی, بلژیک, تحریم, روسیه, صلح, گزارش, مجارستان

برگماری رئیس‌جمهور مورد نظر دیکتاتور و تأثیر آن بر تحولات پُرخطر آینده

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کارزار پرهیاهوی نمایش انتخاباتی برای به پیروزی رساندن مسعود پزشکیان در مقام رئیس‌جمهور “اصلاح طلب و مستقل” حتی در ظاهر و کوتاه‌مدت هم نتوانست “وحدت” مورد نظر خامنه‌ای برای “حفظ نظام” را ایجاد کند. برخلاف ظاهر امر و اخبار تبلیغاتی و نظریه‌پردازی‌های طیف وسیع تحلیلگران دل‌بسته به جمهوری اسلامی، کل “نظام” ... برگماری رئیس‌جمهور مورد نظر دیکتاتور و تأثیر آن بر تحولات پُرخطر آینده

ادامه

آزادی, آسیای میانه, آمریکا, اروپا, استبداد, اقتصاد سیاسی, اقتصادی, ایران, تحریم, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فاشیسم, نئولیبرالیسم

بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

از جزئیات برنامه‌های دولت جدید برای صندوق‌های بازنشستگی و به طور مشخص صندوق تامین اجتماعی اطلاع نداریم اما تا زمانی که اختیار تام و کمال تامین اجتماعی در دست دولت است و دست یغمای خواص از خوانِ شستا کوتاه نشده، تا وقتی که سهم طبقه‌ی کارگر از خزانه بیت‌المال ناچیز است و تامین اجتماعی، عرصه‌‌ای‌ست ... بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحریم, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, معیشت

ایجاد مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران، برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

به گزارش سی ان بی سی، یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا گفته کمیسیون اتحادیه اروپا به دولت‌های عضو اتحادیه پیشنهاد ایجاد یک مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران برای جلوگیری از جریمه‌های آمریکا را داده است.

 

بر اساس گفته‌های این مقام ارشد اتحادیه اروپا، این اقدام به دنبال دور زدن سیستم مالی آمریکا صورت می‌گیرد و به کمپانی‌های اروپایی اجازه می‌دهد که هزینه واردات نفت از ایران را بپردازند و سرمایه‌های ایران در اروپا به این کشور برگردد.

 

وی گفته جزییات این اقدام هنوز در دست کار است.

 

بر اساس گزارش سی ان بی سی، اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده نفت ایران است و سعی می‌کند توافق هسته‌ای که آمریکا از آن خارج شده است را حفظ کند. این کار باید با حفظ جریان مالی به ایران تا زمانی که جمهوری اسلامی به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند باشد، صورت بگیرد.

 

به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا که نامش برده نشده، ژان کلود یانکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا این پیشنهاد را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده و گفته که ما باید بر نحوه تسهیل پرداخت‌های مربوط به پول نفت و بازگشت سرمایه‌های ایران در اتحادیه اروپا به بانک مرکزی این کشور کار کنیم.

 

بر اساس گزارش سی ان بی سی، وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات بانک مرکزی ایران از جمله رییس بانک مرکزی اعمال کرده است. اما این مقام اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه بر این باور است که این تحریم‌ها به معنای تحریم خود بانک مرکزی ایران نیست.

ایلنا

۸ شرکت بزرگ اروپایی مصمم به خروج از ایران شدند

با اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره خروج از برجام و تصمیم او مبنی بر تحریم شرکت‌های اروپایی که با شرکت‌های ایرانی همکاری می‌کنند، شرکت‌های بزرگی چون توتال، انی، زیمنس، ایرباس، آلیانتس، ساگا، دنیلی و مرسک تصمیم گرفتند از ایران خارج شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر, دانمارک, غرب اروپا, فرانسه, نروژ

انتقاد شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از تحریم‌های بین‌المللی علیه سوریه

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بعد از آغاز جنگ در سوریه کشورهای غربی تحریم‌های اقتصادیی را با هدف تضعیف نظام سوریه علیه این کشور اعمال کردند که بیشتر بانک‌ها و بخش نفت این کشور را هدف قرار داد.

ادامه

تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

وزارت خزانه داری آمریکا؛ به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد

یک مقام در وزارت خزانه داری آمریکا بامداد جمعه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: مجازات های شدید علیه ایران و حزب الله لبنان وضع خواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, لبنان

زیمنس آلمان: دیگر هیچ قرارداد اقتصادی با ایران نخواهیم بست

به نقل از “دویچه وله آلمان”، “جوکایزر”، مدیر عامل اجرایی شرکت زیمنس آلمان اعلام کرد که این شرکت دیگر هیچ فعالیت اقتصادی جدیدی را در ایران آغاز نخواهد کرد. وی علت این تصمیم خود را خروج آمریکا از برجام و احتمال بازگشت تحریم ها اعلام کرد.

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خبر, دیدگاه