تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

المیادین از طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش ... طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, درمان, دیوان داوری لاهه, صهیونیسم, فلسطین, هلند

هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

جنبش اعتراضات زنان به همراه خانواده اسرای اسرائیلی، تجمع اعتراض آمیزی را در تل‌آویو برگزار کرده و با محکومیت سیاست‌های نتانیاهو خواهان امضای فوری توافق شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد، این تجمع با هداف درخواست برای امضای توافق مبادله اسرا صورت گرفت که با سفر ... هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

سخنگوی وزارت خارجه چین از ارائه یک طرح سه مرحله‌ای از سوی چین برای حل بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، سخنگوی وزارت خارجه چین یک روز پس از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن اعلام کرد: چین طرحی سه مرحله‌ای را درباره بحران غزه ... جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

ادامه

اسراییل, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

انفجار انتحاری در مرکز بغداد ۲۸ کشته و ۷۳ زخمی برجای گذاشت

منابع رسانه‌ای از وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد خبر دادند و بر اساس آخرین آمار، در این انفجار ۲۸ نفر کشته و ۷۳ تن زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه «الجزیره» در خبری فوری از وقوع دو انفجار در مرکز بغداد خبر داد و نوشت که دو انفجار در میدان «الطیران» در مرکز بغداد روی داد که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

 

شبکه تلویزیونی «النجباء» نیز از وقوع یک انفجار انتحاری در منطقه «باب‌الشرقی» بغداد خبر داد.

 

کانال تلگرامی «الصابرین»، ویدئویی از محل انفجار و قربانیان منتشر کرد.

 

همزمان، پایگاه خبری «السومریه» با اعلام شنیده شدن صدای انفجارهایی در «باب الشیخ» و میدان الطیران، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که طی این انفجار در باب‌الشرقی بغداد، پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

 

پایگاه خبری« دجله» با تایید وقوع دو انفجار متوالی در مرکز بغداد، شمار قربانیان را در ابتدا ۸ کشته و ۱۵ زخمی اعلام کرد. سپس به نقل از یک منبع امنیتی، شمار قربانیان این انفجار انتحاری، را ۱۲ کشته و ۲۰ زخمی اعلام کرد.

 

پایگاه خبری «الناس» به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت که این حمله تروریستی را دو انتحاری با کمربندهای انفجاری، در یک بازار در مرکز بغداد انجام دادند. فرد انتحاری نخست، خود را در بازاری در میدان «غرناطه» مقابل یک ایستگاه برق منفجر کرد و سپس نفر دوم در فاصله ۲۰۰ متری او خود را منفجر کرد.

 

فرماندهی عملیات بغداد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار یک حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد بوده که چندین قربانی برجای گذاشت.

 

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد به جزئیات بیشتری اشاره نشد.

 

از سوی دیگر پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از یک مقام آگاه نوشت که در پی وقوع این دو انفجار، تدابیر امنیتی اطراف منطقه سبز بغداد تشدید شد و کلیه دروازه‌های اصلی ورود به این منطقه بسته شد.

 

رئیس اداره دفاع شهری عراق، ساعتی پس از وقوع این انفجار از افزایش شمار قربانیان خبر داد و اعلام کرد که شمار قربانیان به ۲۸ کشته و ۷۳ زخمی رسیده است.

 

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است.

 

پایگاه خبری «المستقله» به نقل از وزارت کشور عراق درباره جزئیات دو انفجار تروریستی امروز در مرکز بغداد نوشت: فرد انتحاری اول، ابتدا مدعی می‌شود که بیمار است و مردم برای کمک به او دورش جمع می‌شوند که وی خود را منفجر می‌سازد. فرد انتحاری دوم، پس از جمع شدن مردم برای کمک به زخمی‌های انفجار نخست، خود را منفجر می‌کند.

کشته شدگان عملیات انتحاری در بغداد به ۳۰ کشته و بیش از ۸۰ زخمی رسید

 

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، فرماندهی عملیات بغداد از کشته و زخمی شدن چندین تن بر اثر دو انفجار انتحاری که در میدان «الطیران» واقع در مرکز بغداد رخ داد، خبر داد.

 

یک فایل ویدئویی از محل وقوع انفجار  هنگام حضور شهروندان عراقی در بازار باب الشرقی (الباله) منتشر شده است که پس از تجمع شهروندان عراقی در این محل بعد از انفجار اول، انفجار دومی هم رخ داد.

 

در همین راستا، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، در نتیجه حمله انتحاری در باب الشرقی ۳۰ تن کشته و بیش از ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

نماینده آمریکایی: تحریم‌های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت

«ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ بشدت انتقاد کرد و گفت که تحریم‌های دولت این کشور باعث مرگ هزاران ایرانی شد.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, عربستان سعودی

گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

انتقال ۷۰ داعشی از زندان حسکه به التنف توسط نظامیان آمریکایی

خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” گزارش داد، نیروهای آمریکایی ده ها تروریست عضو داعش را از زندان‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در حسکه به پایگاه خود در منطقه التنف واقع در مرزهای مشترک سوریه و اردن منتقل کردند.   به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از منابع خود اعلام کرد، نیروهای آمریکایی ۷۰ تروریست ... انتقال ۷۰ داعشی از زندان حسکه به التنف توسط نظامیان آمریکایی

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه