حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های «هیئت تحریرالشام»

منابع خبری از انجام حمله پهپادی ارتش سوریه به مراکز و تجهیزات متعلق به گروه تروریستی هیئت تحریرالشام در شرق ادلب خبر دادند. به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش سوریه عملیات منحصربه‌فردی را با پهپادهای مسلح انجام داد و طی آن مراکز و تجهیزات متعلق به هیئت تحریرالشام در شرق ... حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های «هیئت تحریرالشام»

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, غرب

تلاش پشت‌پرده آمریکا برای جلوگیری از آشتی ترکیه و سوریه

نشریه انگلیسی خبر داد آمریکا به دلیل عدم تمایل برای خارج‌کردن نیروهای خود از شمال شرق سوریه، به تلاش‌های بغداد برای میانجی‌گیری در مذاکرات ترکیه و سوریه بی‌اعتنایی می‌کند. به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در دیدار با دیپلمات ارشد عراقی به آشتی ترکیه و سوریه پرداختند. ۲ مقام سابق آمریکایی و یک مقام کنونی عرب ... تلاش پشت‌پرده آمریکا برای جلوگیری از آشتی ترکیه و سوریه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, انگلیس, ایران, ترکیه, تروریسم, خاورمیانه, خلیج فارس, روسیه, ٰژئوپلیتیک, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش

زاخارووا: طرح ترور پوتین توسط «اربابان آنگلوساکسون کی‌یف» طراحی شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، تلاش برای ترور «ولادیمیر پوتین» که اخیرا توسط رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین مطرح شد، با همکاری «اربابان آنگلوساکسون کی‌یف» برنامه‌ریزی شده بود. به گزارش ایسنا، «کریل بودانف» رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین اخیرا در مصاحبه‌ای به تلاش‌های اوکراین جهت ترور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اذعان کرد. خبرگزاری اسپوتنیک به ... زاخارووا: طرح ترور پوتین توسط «اربابان آنگلوساکسون کی‌یف» طراحی شد

ادامه

آ. سه. آن, آنگلوساکسون, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جنوب شرق آسیا, روسیه, شرق اروپا, لائوس, ویتنام

هشدار سازمان اطلاعات آمریکا درباره احتمال ترور دوباره ترامپ

سازمان اطلاعات آمریکا احتمال تلاش‌های جدید برای ترور ترامپ در هفته‌های آینده را رد نکرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سازمان اطلاعات آمریکا گفته است احتمالا در هفته‌های آینده تلاش‌های جدیدی برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شود. پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی گزارش داده است. این نشریه مدعی ... هشدار سازمان اطلاعات آمریکا درباره احتمال ترور دوباره ترامپ

ادامه

آمریکا, آمریکای جنوبی, امنیتی, تروریسم, گزارش

اوکراین و لهستان قرارداد امنیتی امضاء کردند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و دونالد توسک، نخست‌وزیر لهستان، روز دوشنبه پیش از اجلاس سران ناتو در واشنگتن در ورشو توافقنامه امنیتی دوجانبه امضاء کردند. به گرارش رادیو بین‌المللی چین؛ در متن توافقنامه آمده است: در صورت تجاوز مجدد روسیه به اوکراین پس از توقف خصومت‌های کنونی یا در صورت تشدید تجاوز کنونی و بنا ... اوکراین و لهستان قرارداد امنیتی امضاء کردند

ادامه

آمریکا, استراتژیک, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, کودکان, لهستان, ناتو

انتشار اسنادی از عملیات‌های محرمانه تفنگداران دریایی آمریکا در سوریه و عراق

به تازگی گزارش‌های متعددی با عنوان “داستان‌های سر به مهر” درباره عملیات‌های محرمانه تفنگداران دریایی آمریکا در سوریه و عراق منتشر شده است.

 

به گزارش “بیزنس اینسایدر” در این رابطه می‌نویسد: اسناد و مدارک متعددی درباره عملیات غیرقانونی نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه و عراق بر اساس قانون “آزادی اطلاعات” در آمریکا افشا شده است.

 

این اسناد نشان می‌دهد، تیم عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا که به تفنگداران دریایی مشهور هستند، عملیات “کثیفی” را در سوریه و عراق اجرا کردند که ظاهرش مبارزه با گروه تروریستی داعش بود اما در اصل اجرای عملیاتی در حمایت از گروه‌های وابسته به آمریکا یا مذاکره با فرماندهان داعشی بود.

 

مهم‌ترین این اسناد درباره حوادث متفاوتی از کشته شدن سه نظامی از واحد تفنگداران دریایی آمریکا از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۱۶ و در طول مدت ماموریت‌های آنها در داخل خاک سوریه و عراق بود.

 

روشن است که این تاریخ با دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا همزمان بود و این با اظهارات علنی و چند باره او و فرماندهان برجسته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر عدم دخالت نیروهای آمریکایی در عملیات مستقیم زمینی با داعش تعارض دارد.

 

این اسناد همچنین عملیات تفنگداران دریایی آمریکا در آن دوره برای مذاکره و ارتباط مستقیم با برخی فرماندهان داعش را افشا کرد.

 

همچنین سند دیگری حادثه کشته شدن یکی از نیروهای تفنگداران دریایی توسط تک‌تیراندازهای داعش را افشا می‌کند که در عملیات حمایت از نیروهای وابسته به مخالفان سوری و آموزش به آنها با این تک‌تیراندازها مواجه شد.

 

فرماندهی عملیات ویژه وابسته به تفنگداران دریایی آمریکا اسامی تمامی نیروها را از اسناد حذف کرده تا محرمانه بودن عملیات حفظ شود.

 

همچنین این فرماندهی از هرگونه اظهارنظر درباره ماهیت عملیات خودداری کرده و نگفته، چه کسی پشت هر نقشه محرمانه‌ای قرار دارد که از سوی آمریکا در سوریه و عراق طراحی می‌شود.
ایسنا

یهودیان آمریکا در اعتراض به کشتار فلسطینی ها تظاهرات کردند

معترضان یهودی با برگزاری تظاهرات در واشنگتن، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و کشتار فلسطینی ها به دست ارتش اسرائیل را محکوم کردند.   این معترضان که رویترز، شمار آنها حدود یکصد نفر تخمین زده است، با تجمع مقابل «هتل بین المللی ترامپ» در خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن این خیابان را ... یهودیان آمریکا در اعتراض به کشتار فلسطینی ها تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

در حملات یک مرد مسلح به چاقو به رهگذران در پاریس یک تن کشته و چهار نفر زخمی شدند

یک فرد مهاجم مسلح به چاقو در قلب پاریس یک نفر را کشت و چهار نفر را زخمی کرد. حال دو تن از مجروحان وخیم است. فرد مهاجم با شلیک پلیس کشته شد. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, فرانسه

نماینده پارلمان افغانستان: ارگ ریاست‌جمهوری و برخی کشورهای غربی از داعش حمایت می‌کنند

«امان‌الله پیمان» نماینده ولایت بدخشان در پارلمان افغانستان در اظهاراتی، ارگ ریاست جمهوری این کشور و برخی کشورهای غربی را به حمایت از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های مسلح متهم کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه

وزارت خارجه روسیه: حمایت مالی ترکیه برای ترور پوتین

وزارت خارجه روسیه از ناکام ماندن حملات تروریستی، که از سوی ترکیه پشتیبانی مالی می‌‌شد، برای هدف قرار دادن جشن‌های «روز پیروزی» در مسکو که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، خبر داد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا