استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

رهبران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه شده و از اسرائیل خواستند به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی نسبت به بحران انسانی در این باریکه توجه داشته باشد. به گزارش ایسنا، «آنتونی آلبانیز»، «جاستین ترودو»، و «کریستوفر لوکسون» نخست‌وزیران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس ... استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کانادا, کودکان, نیوزلند

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل در کشتار مردم غزه

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد در صورتی که آمریکا ارسال سلاح به اراضی اشغالی را متوقف نکند، در جنایت جنگی اسرائیل شریک خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عفو بین‌الملل پیش از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره طی امروز چهارشنبه، نسبت به «همدستی در جنایات جنگی» به آمریکا هشدار داد و از آنها ... هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل در کشتار مردم غزه

ادامه

آمریکا, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به حضور نتانیاهو در کنگره می‌گوید: باید از خود بپرسیم: چگونه می‌خواهیم در صحنه جهانی نماینده باشیم اگر از یک متهم جنایتکار جنگی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت می‌کنیم، زیرا او صدها هزار غیرنظامی فلسطینی، اکثراً زنان و کودکان را مجازات می‌کند، ما به عنوان یک ملت طرفدار ... قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, صلح, فاشیسم, فلسطین, کودکان, نئولیبرالیسم, نسل‌کشی

اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

بر اساس تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا، قرار است سفارت این کشور روز دوشنبه فردا، به صورت رسمی طی مراسمی از ‘تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ‘ارنونا’ در شهر بیت‌المقدس منتقل شود.

 

بیشتر اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی کنند. استرالیا، آلمان، ایرلند، مالت، پرتغال، لهستان و سوئد نیز در میان کشورهایی هستند که دعوت اسرائیل برای حضور در این مراسم را رد کرده اند.

 

بر اساس گزارش رسانه های اسرائیل، انگلیس و فرانسه نیز از جمله کشورهای تحریم کننده مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس هستند.

 

رسانه های اسرائیل به نقل از یک دیپلمات اروپایی بدون ذکر ملیت و نام وی نوشتند: دعوت از ما برای جشن گرفتن رخدادی که با آن مخالفیم و آن را محکوم می کنیم، کمی عجیب است.

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: قرار است یک هیات آمریکایی برای حضور در این مراسم، امروز (یکشنبه) به اسرائیل سفر کنند. ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش جارد کوشنر در راس این هیات هستند و استیو مانچین وزیر خزانه داری آمریکا و ۱۲ عضو کنگره نیز این هیات را همراهی می کنند.

 

بر اساس برخی گزارش ها، ترامپ در این مراسم حضور نخواهد یافت اما احتمالا از طریق ویدئو کنفرانس زنده یا ویدئویی از پیش ضبط شده، به مناسبت این مراسم سخنانی را ایراد خواهد کرد. نیر بارکات شهردار بیت‌المقدس نیز اعلام کرده میدان نزدیک به محل سفارت آمریکا در بیت‌المقدس قرار است به نام ‘ترامپ’ نامگذاری شود.

 

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تصمیم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس برای ‘بده بستان’ با اسرائیل نیست، بلکه بر مبنای ‘منافع آمریکا’ صورت گرفته است.

 

به نوشته هاآرتص، وزارت امور خارجه اسرائیل چهار روز پیش از مراسم بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس، برای ۸۶ سفارت در اسرائیل دعوتنامه برای شرکت در این مراسم فرستاده که تنها ۳۰ سفیر این دعوت را قبول کردند.

 

روز جمعه گذشته و در آستانه اجرایی شدن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس، صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه پیاپی در دست به تظاهرات گسترده در مرز غزه و سرزمین های اشغالی زدند.

 

خبرگزاری فلسطینی «معا» نوشت: منابع پزشکی فلسطین گفتند که «جمال عفانه» (۱۵ ساله) روز جمعه در اردوگاه شرق شهر رفح در جنوب غزه از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان اسرائیل قرار گرفت و روز شنبه بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

 

از از زمان آغاز برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت (۱۰ فروردین) در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی تاکنون ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ هزار ۵۲۰ تن دیگر نیر زخمی شده اند.

ایرنا

 

محمد بن‌سلمان: فلسطینی‌ها یا پیشنهادات را قبول کنند، یا ساکت باشند!

روزنامه اسرائیلی معاریو، به نقل از ولیعهد عربستان نوشت که مساله فلسطین اولویت نیست و فلسطینی‌ها باید ساکت شوند و از شکایت کردن دست بردارند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

وزیر دفاع آمریکا، درگیری نظامی ایران و اسرائیل را محتمل دانست

به نقل از جروزالم‌پست، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن، درباره خطر درگیری مستقیم میان این رژیم و ایران در سوریه هشدار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

درگیری تازه در نوار غزه با سه کشته و حدود هزار زخمی

بنا به گفته وزیر بهداشت اسرائیل در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه مرزی اسرائیل و نوار غزه، طی روز جمعه بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی سه فلسطینی کشته و نزدیک به هزار نفر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تروریسم, خبر, فلسطین

به‌دلیل دنبال روی از ترامپ در مسئله فلسطین؛ رئیس‌جمهور رومانی استعفای نخست‌وزیر را خواستار شد

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی، امروز جمعه، از «ویوریکا دانیسلا» نخست‌وزیر خواست استعفا دهد؛ چرا که وی برای فعالیت در این سمت مناسب نیست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, رومانی, شرق اروپا, فلسطین