انور ابراهیم: رفتار دوگانه غرب در جنگ‌های غزه و اوکراین، غیراخلاقی است

نخست‌وزیر مالزی با اشاره به تناقض آشکار میان رویکرد غرب در جنگ‌های اوکراین و غزه، گفت کشورهای غربی با این رفتار دوگانه اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند. به گزارش ایسنا، «انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی گفت، سیاست کشورهای غربی در قبال جنگ غزه در مقایسه با رویکرد آن‌ها به بحران اوکراین، غیراخلاقی و ریاکارانه است. ... انور ابراهیم: رفتار دوگانه غرب در جنگ‌های غزه و اوکراین، غیراخلاقی است

ادامه

اقتصادی, اوکراین, بریکس, تحلیل, ترکیه, روسیه, صلح, غرب, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تشدید مبارزه برای اسرا را خواستار شد

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تشدید مبارزه برای اسرای فلسطینی و محاکمه سران اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی را خواستار شد. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین امروز شنبهِ در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصاویر لو رفته از زندان مجدو، استراتژی برنامه‌ریزی‌شده مبتنی بر اعدام خاموش اسراست. بر همین اساس این جبهه در ادامه ... جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تشدید مبارزه برای اسرا را خواستار شد

ادامه

اشغالگری, بیانیه, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

هزاران مخالف نتانیاهو خواستار تبادل فوری اسرا با مقاومت حماس شدند + فیلم

منابع خبری پنجشنبه شب از تظاهرات دوباره هزاران تن از مخالفان نتانیاهو و کابینه افراطی وی، در تل‌آویو برای توقف جنگ در غزه خبر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، اسرائیلی‌ها بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در تل آویو خواستار مبادله فوری اسرا با حماس شدند. بر اساس این گزارش، ... هزاران مخالف نتانیاهو خواستار تبادل فوری اسرا با مقاومت حماس شدند + فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

سی‌ان‌ان: نتانیاهو عامل اصلی شکست توافق تبادل اسرا در جولای بود

یک شبکه خبری آمریکایی نخست وزیر اسراییل را عامل اصلی شکست توافق تبادل اسرا در ماه جولای گذشته دانست. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از روزنامه اسراییلی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل توافق احتمالی آزادی اسرای در نوار غزه را در جولای گذشته با شکست ... سی‌ان‌ان: نتانیاهو عامل اصلی شکست توافق تبادل اسرا در جولای بود

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

پوتین: روسیه حامی راه‌حل ۲ دولتی برای مناقشه خاورمیانه است/ از هریس حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه امروز پنجشنبه، در مجمع اقتصادی ولادیوستوک گفت، دولت مسکو باید به فکر ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در خاور دور روسیه باشد. او همچنین با اشاره به جنگ اوکراین، پیشروی روس‌ها را برجسته کرد. او همچنین از کامالا هریس برای انتخابات آمریکا حمایت کرد. به گزارش ایسنا، «مجمع اقتصاد شرق» روز سه‌شنبه آغاز به کار ... پوتین: روسیه حامی راه‌حل ۲ دولتی برای مناقشه خاورمیانه است/ از هریس حمایت می‌کنیم

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اروپا, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, ایران, برزیل, بلاروس, تحلیل, ترکمنستان, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی, فلسطین

اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

بر اساس تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا، قرار است سفارت این کشور روز دوشنبه فردا، به صورت رسمی طی مراسمی از ‘تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ‘ارنونا’ در شهر بیت‌المقدس منتقل شود.

 

بیشتر اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی کنند. استرالیا، آلمان، ایرلند، مالت، پرتغال، لهستان و سوئد نیز در میان کشورهایی هستند که دعوت اسرائیل برای حضور در این مراسم را رد کرده اند.

 

بر اساس گزارش رسانه های اسرائیل، انگلیس و فرانسه نیز از جمله کشورهای تحریم کننده مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس هستند.

 

رسانه های اسرائیل به نقل از یک دیپلمات اروپایی بدون ذکر ملیت و نام وی نوشتند: دعوت از ما برای جشن گرفتن رخدادی که با آن مخالفیم و آن را محکوم می کنیم، کمی عجیب است.

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: قرار است یک هیات آمریکایی برای حضور در این مراسم، امروز (یکشنبه) به اسرائیل سفر کنند. ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش جارد کوشنر در راس این هیات هستند و استیو مانچین وزیر خزانه داری آمریکا و ۱۲ عضو کنگره نیز این هیات را همراهی می کنند.

 

بر اساس برخی گزارش ها، ترامپ در این مراسم حضور نخواهد یافت اما احتمالا از طریق ویدئو کنفرانس زنده یا ویدئویی از پیش ضبط شده، به مناسبت این مراسم سخنانی را ایراد خواهد کرد. نیر بارکات شهردار بیت‌المقدس نیز اعلام کرده میدان نزدیک به محل سفارت آمریکا در بیت‌المقدس قرار است به نام ‘ترامپ’ نامگذاری شود.

 

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تصمیم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس برای ‘بده بستان’ با اسرائیل نیست، بلکه بر مبنای ‘منافع آمریکا’ صورت گرفته است.

 

به نوشته هاآرتص، وزارت امور خارجه اسرائیل چهار روز پیش از مراسم بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس، برای ۸۶ سفارت در اسرائیل دعوتنامه برای شرکت در این مراسم فرستاده که تنها ۳۰ سفیر این دعوت را قبول کردند.

 

روز جمعه گذشته و در آستانه اجرایی شدن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس، صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه پیاپی در دست به تظاهرات گسترده در مرز غزه و سرزمین های اشغالی زدند.

 

خبرگزاری فلسطینی «معا» نوشت: منابع پزشکی فلسطین گفتند که «جمال عفانه» (۱۵ ساله) روز جمعه در اردوگاه شرق شهر رفح در جنوب غزه از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان اسرائیل قرار گرفت و روز شنبه بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

 

از از زمان آغاز برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت (۱۰ فروردین) در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی تاکنون ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ هزار ۵۲۰ تن دیگر نیر زخمی شده اند.

ایرنا

 

محمد بن‌سلمان: فلسطینی‌ها یا پیشنهادات را قبول کنند، یا ساکت باشند!

روزنامه اسرائیلی معاریو، به نقل از ولیعهد عربستان نوشت که مساله فلسطین اولویت نیست و فلسطینی‌ها باید ساکت شوند و از شکایت کردن دست بردارند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

وزیر دفاع آمریکا، درگیری نظامی ایران و اسرائیل را محتمل دانست

به نقل از جروزالم‌پست، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن، درباره خطر درگیری مستقیم میان این رژیم و ایران در سوریه هشدار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

درگیری تازه در نوار غزه با سه کشته و حدود هزار زخمی

بنا به گفته وزیر بهداشت اسرائیل در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه مرزی اسرائیل و نوار غزه، طی روز جمعه بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی سه فلسطینی کشته و نزدیک به هزار نفر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تروریسم, خبر, فلسطین

به‌دلیل دنبال روی از ترامپ در مسئله فلسطین؛ رئیس‌جمهور رومانی استعفای نخست‌وزیر را خواستار شد

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی، امروز جمعه، از «ویوریکا دانیسلا» نخست‌وزیر خواست استعفا دهد؛ چرا که وی برای فعالیت در این سمت مناسب نیست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, رومانی, شرق اروپا, فلسطین