اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

لاوروف: آمریکا در تلاش برای خراب کردن روابط روسیه و اتحادیه اروپاست

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن قصد دارد بین همکاری مسکو و اتحادیه اروپا در عرصه انرژی شکاف ایجاد کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن در تلاش است تا همکاری‌های بین مسکو و اتحادیه اروپا را در عرصه انرژی خراب کند.

 

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با اعضای انجمن مشاغل اروپایی در این کشور گفت:‌ آمریکا به صراحت می‌گوید که همکاری با روسیه مغایر با منافع امنیت انرژی اروپاست. آن‌ها می‌خواهند بین ما در این زمینه شکاف ایجاد کنند و وابستگی متقابل ما را کم کنند.

 

این دیپلمات ارشد روس در صحبت های خود تاکید کرد: وابستگی اروپا به منابع روسی امری بدیهی است. ما نیز تا حد زیادی به کسانی که گاز را از طریق پروژه نورد استریم خریداری می‌کنند، وابسته هستیم.

 

لاوروف همچنین با اشاره به اینکه واشنگتن فشار‌های شدیدی را بر بروکسل اعمال کرده است، افزود: این اعمال فشارها به ویژه در دولت ترامپ اتفاق افتاد که مستقیما آن‌ها را مجبور به ترک استفاده از خط لوله گاز روسیه کرد و پایانه‌هایی برای دریافت گاز مایع آمریکایی ساخت.

 

همچنین دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، امروز ( جمعه) به خبرنگاران گفت: کرملین انتظار دارد نتایج مذاکرات درباره به رسمیت شناختن متقابل گواهی واکسیناسیون کرونا بین روسیه و اتحادیه اروپا به زودی اعلام شود.

 

پسکوف اضافه کرد: ما می‌دانیم که تماس‌ها در این باره در حال انجام است. سوء تفاهم هایی وجود داشت اما برطرف شد بنابراین امیدواریم نتیجه به زودی نمایان شود چرا که مسکو این مذاکرات را بسیار مهم می‌داند و باید رسمی شود. لازم است که سریعتر موانع غیر ضروری برای تردد مردم برداشته شود.

 

کارشناسان حوزه انرژی اعلام کردند انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان از همین ماه میلادی آغاز می‌شود.

 

خط لوله گاز نورد استریم ۲ به طول ۱۲۲۲ کیلومتر از بستر دریای بالتیک قرار است تا پایان امسال ۵.۶ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

 

این خط لوله گاز علاوه بر صرفه اقتصادی از نظر سیاسی نیز یک موفقیت برای آلمان و روسیه به شمار می‌رود چرا که از زمان طرح ایده چنین خط لوله ای، مخالفت‌ها، فشار‌ها و سرانجام تهدید‌های آمریکا علیه آن آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

این خط لوله که برای احداث آن ۱۱ میلیارد دلار هزینه صرف شده است با دور زدن اوکراین به طور مستقیم گاز را به اروپا منتقل می‌کند و ظرفیت انتقال سالانه گاز از طریق این خط لوله به ۵۵ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

واکنش چین به حادثه برای زیردریایی اتمی آمریکا در دریای چین جنوبی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت، دولت آمریکا باید جزئیات مربوط به حادثه پیش آمده برای زیردریایی اتمی خود را که در دریای چین جنوبی اتفاق افتاد، منتشر کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وال‌استریت ژورنال: آمریکا محرمانه نظامیان تایوان را آموزش می‌دهد

روزنامه وال‌استریت ژورنال با استناد به چند مقام دولتی آمریکایی که هویت‌شان فاش نشده می‌گوید گروهی از یگان‌های ویژه ارتش ایالات متحده از یک‌سال پیش به صورت محرمانه نظامیان و نیروی دریایی تایوان را آموزش می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جهان, چین, حضور نظامی, شرق آسیا, گزارش

برخورد “یک شی‌ ناشناس” به زیردریایی آمریکایی در دریای چین جنوبی

دو تن از مقام‌های نیروی دریایی آمریکایی اعلام کردند که “یک شی ناشناس” به زیردریایی این کشور در دریای چین جنوبی اصابت کرده اما جزئیات آن را به صورت علنی اعلام نکردند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا