واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

یک رسانه لبنانی؛ مذاکرات بین ایران وآمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی النشره به نقل از منابع مطلع دیپلماتیک خبر داد، در حالی که پیش‌بینی می‌شد شرایط بین ۲ کشور در این برهه زمانی رو به تشنج برود، مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است.

 

این منابع دیپلماتیک به النشره خبر دادند، مذاکرات آمریکا-ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده نقش میانجی را ایفا می‌کند.

 

بر اساس اطلاعات افشاشده، آلمان این بار به تنهایی میانجی این مذاکرات است، در حالی که طی مذاکرات گذشته‌، دولت آلمان بخشی از هیات اروپایی را تشکیل می‌داد که آخرین بار منجر به توافق هسته‌ای (برجام ) شد.

 

این منابع اطلاع دادند، در حال حاضر همه طرف‌ها وجود چنین مذاکراتی را تکذیب می‌کنند، کمااینکه در گذشته نیز شاهد این نوع رفتار بودیم؛ اما ناگهان جهان با دیدن تصویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در کنار همتای آمریکایی سابقش جان کری غافلگیر شد.

 

به زعم این منابع، مذاکرات فعلی به مراحل پایانی رسیده است؛اما رسیدن به این مرحله به معنای کاهش تنش و فراهم شدن زمینه آرامش نیست بلکه در چنین شرایطی اوضاع به حداکثر تشنج خود می‌رسد تا هر طرفی بتواند در پایان مذاکرات دستاوردهای مورد نظر خود را مسجل کند و در این صورت نه تنها لبنان بلکه تمام منطقه نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تمامی داده‌ها بیانگر نزدیکی به مرحله سرنوشت‌ساز است، اما فرایند رسیدن به راه‌حل بسیار سخت خواهد بود، زیرا ممکن است در طول مرز لبنان با فلسطین اشغالی هم درگیری نظامی رخ دهد، تا آنجا که احتمال وقوع جنگی ناخواسته برای تمامی طرف‌ها هم وجود دارد.

اتحادیه اروپا: ایران بدون تاخیر تعهدات برجامی را به طور کامل اجرا کند

اتحادیه اروپا روز سه شنبه ضمن تاکید بر اهمیت برجام برای امنیت جهانی از ایران خواست تا «بدون تاخیر» این توافق هسته ای را «به طور کامل» اجرا کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, بیانیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

تروئیکای اروپایی خواستار همکاری کامل ایران با آژانس شدند

یک رسانه غربی گزارش داد که کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در قطعنامه پیشنهادی به شورای حکام خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران تقریبا به ۸ برابر حد مجاز رسیده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی که در اختیار کشورهای عضو شورای حکام قرار گرفته اعلام کرده که ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران تقریبا به هشت برابر حد مجاز در برجام رسیده است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی