ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

دوران شعار«اول آمریکا» دیگر به پایان رسیده است

وزیر دارایی آلمان با انتقاد شدید از طرز مواجهه «دونالد ترامپ» با همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، تاکید کرد که دیگر دوران شعار وی با عنوان «اول آمریکا» سپری شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اولاف شولتز» وزیر دارایی آلمان از حزب سوسیال دموکرات (SPD) نوع مواجهه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با خطر گسترش ویروس کرونا را به باد انتقاد گرفت.

 

وی با مضحک خواندن برخورد ترامپ با شیوع کرونا در جهان گفت: این واکنشی بسیار عجیب از سوی رئیس جمهوری آمریکا بود که ما شاهدش بودیم.

 

به گفته شولتز، رئیس جمهوری آمریکا به جای این که به فکر حل مشکلات در داخل کشورش باشد، گمان می کند اینگونه می تواند با کرونا مقابله کند.

 

وزیر دارایی آلمان خواهان همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا شد و گفت که همکاری و یکپارچگی تنها راه فائق آمدن بر این ویروس است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از سیاست ها و شعارهای ترامپ با بیان این که دیگر زمان شعار «کشور اولم» به سر آمده تاکید کرد: باید تلاش کنیم مدل سیاسی شکست خورده‌ای که بر مبنای ملی گرایی و کینه جویی است، پایان یابد چرا که این سیاست ها دیگر کارایی ندارد.

 

دونالد ترامپ به تازگی با مقصر دانستن اروپا در انتقال ویروس کرونا به ایالات متحده دستور ممنوعیت ۳۰ روزه سفر اروپایی ها به آمریکا را صادر کرد.

 

این در حالی است که این اقدام با واکنش مقامات آمریکایی و اروپایی مواجه شده و موجی از انتقادها را در شبکه های اجتماعی علیه ترامپ به راه انداخته است.

 

دونالد ترامپ شامگاه چهارشنبه در نشست خبری اضطراری درباره گسترش ویروس کرونا در آمریکا این مطلب را مطرح کرد.

 

این اقدام از شامگاه جمعه اجرایی خواهد شد که رئیس جمهوری آمریکا آن را محدودیت‌هایی قوی اما ضروری توصیف کرد که البته شامل حال انگلیس نخواهد شد.

 

ترامپ در شرایطی برای انگلیس استثنا قائل شد که آخرین آمار ارائه شده نشان می‌دهد، ۴۵۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند اما در کشورهای دیگر اروپایی، این رقم به مراتب کمتر است..

خبرآنلاین

همزمان با آغازانتخابات محلی در فرانسه جلیقه‌زردها تدابیر دولت برای مقابله با کرونا را به چالش کشیدند

معترضان جنبش جلیقه زردهای فرانسه ممنوعیت اعلام شده از سوی مقام‌های این کشور برای تشکیل تجمع به هدف مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید را به چالش کشیده و امروز شنبه، به خیابان‌های پاریس آمدند و همزمان هزاران تن از نیروهای امنیتی این کشور نیز در سراسر این شهر مستقر شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

قانون‌گذاران انگلیس با نظر ترامپ درباره هوآوی مخالفت کردند

نمایندگان مجلس انگلیس در تأیید تصمیم دولت «بوریس جانسون» و بر خلاف نظر رییس‌ جمهوری آمریکا، به لایحه مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت رأی مثبت دادند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

صدراعظم سابق آلمان؛ اتحادیه اروپا به وعده‌هایش در مورد پناهجویان عمل نکرد

گرهارد شرودر روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا به وعده‌های خود در مورد توافقنامه پناهجویان در سال ۲۰۱۶ میان آنکارا و بروکسل عمل نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, بلژیک, بلغارستان, پناهجویی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, یونان

کرونا صدها پرواز بریتیش ایرویز و رایان‌ایر را زمین‌گیر کرد

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و رایان‌ایر صدها پرواز خود به داخل و خارج از این کشور را لغو کردند.

ادامه

اتریش, البانی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایرلند, بلژیک, جهان, خبر, فرانسه