روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

رییس جمهوری چین: اقتصاد کشور باید به سرعت مدار عادی بازگردد

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در نشستی با حضور مقام های ارشد این کشور در پکن گفت که اقتصاد کشور باید بسرعت به مدار عادی بازگردد.

 

روزنامه گلوبال تایمز چین روز پنجشنبه از قول وی نوشت توسعه اقتصادی و اجتماعی به دلیل شیوع کرونا با اختلالاتی روبرو شد، اما این دوره باید بسرعت خاتمه یابد.

 

او گفت تحت تلاش های سراسری در چین ویروس کرونا مهار شده و شرایط به مراتب بهتر گذشته است و باید برای بازگشت نیروهای کاری و از سرگیری تولید تسریع کرد.

 

در این نشست همچنین اعلام شد باید مردم را تشویق کرد بیشتر مصرف کنند تا اقتصاد دوباره جان بگیرد و همزمان باید تولید با سرعت بیشتری از سرگرفته شود.

 

در بیانیه پایانی این نشست آمده است تشویق به مصرف خدمات و کالاها باید جدی تلقی شود و همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور چین باید با احساس مسئولیت قویتری کار خود را شروع کنند.

 

رییس جمهوری خلق چین از مهار ویروس کرونا در کشور یاد کرد و گفت که حالا وقت آن است که چین به عنوان یک کشور مسئول همکاری‌های بین‌المللی خود را نیز برای مبارزه با این ویروس افزایش دهد.

 

تثبیت تجارت و سرمایه گذاری خارجی، تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با کرونا، حمایت از تولید و چرخه های تولیدی و تجاری در چین، تضمین اجرای قانون سرمایه گذاری خارجی و کمک به حل مشکلات شرکت های خارجی در چین از مضامین دیگر این نشست بود.

 

همچنین تاکید شد کار مهار کرونا در استان هوبی کانون شیوع بیماری باید با مقتدرانه پیگری شود و نباید اجازه دارد دوباره ویروس به نقاط کلیدی کشور از جمله پکن پایتخت سرایت کند هماهنگی بین نقاط کلیدی در این زمینه ضروری است.

 

در این نشست بر تحقیق و توسعه واکسن و دارو برای درمان کرونا، کمک به پزشکان و تامین تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه تاکید شد.

روند شیوع ویروس کرونا در چین چگونه کاهشی شد؟

چین درحالی از کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خبر می دهد که برخی کشورها در آغاز راه مقابله با این ویروس به سر می برند. شاید برخی اقدامات چین در کنترل این ویروس بتواند برای کشورهای دیگر الگویی مفید باشد.

ادامه

ایتالیا, ایران, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, کره جنوبی, گزارش