هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

نیلوفر بیانی؛ اگر شما رو هم مثل من به آمپول‌زدن تهدید می‌کردند، اعتراف می‌کردید!

نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست بازداشت شده در دومین جلسه دادگاه اعلام کرده که بارها توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید شده است.

 

به گزارش کلمه او در دادگاه رو به دیگران کرده و فریاد زده “اگر شما رو هم مثل من به آمپول زدن تهدید می‌کردند، اعتراف می‌کردید! مردم این چند ماه من را انفرادی نگه داشتند، کلی زدنم و به زور اعتراف گرفتن، دارن منو میبرن پیش صلواتی اعدامم کنن”

 

بیش از یک سال است که فعالان محیط زیستی در زندان دو الف وابسته به اطلاعات سپاه در بازداشت به سر می‌برند و پس از گذشت یک سال بی آنکه حق انتخاب وکیل داشته باشند با وکلای انتخابی از سوی قضای صلواتی در دادگاه حاضر شده‌اند.

 

هیچ کس نمی‌داند چه بر آنها طی این یک سال در زندان رفته است و در معرض چه برخوردهایی قرار گرفته‌اند و معمولا نیز خانواده‌هایشان همراه با ماموران اطلاعات سپاه با آنان دیدار داشته‌اند. هرچند که پس از چند ملاقات خانواده‌ها نگران از وضعیت جسمانی و روحی زندانیانشان برای رهبری و سران قوا نامه نوشته و نگرانی خود را ابراز کردند.

 

شکنجه موضوع قابل کتمانی در زندان‌های انفرادی نیست و طی این سال‌ها بسیاری از فعالان سیاسی، مدنی و روزنامه‌نگاران نوشته و گفته‌اند که چه بر سر آنان در زندان‌ها آمده است. نامه‌های فعالان جنبش سبز که در سال ۸۸ بازداشت شدند خود گواه این موضوع است، نامه‌هایی که هیچ گاه مورد توجه مسئولان قضایی و امنیتی قرار نگرفت و با انکار تلاش کردند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

 

به طور مثال مرگ ستار بهشتی یکی از نمونه‌های بارز شکنجه در زندان است. جوان وبلاگ نویسی که به دلیل ضرب و شتم در زندان جان باخت.

 

مرگ مشکوک کاووس سید امامی دیگر زندانی محیط زیستی نیز در سال گذشته نگرانی‌ها را نسبت به چگونگی برخوردهای صورت گرفته با این فعالان محیط زیستی جدی تر می‌کند.

 

متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اختیار چندانی ندارند و نتوانسته‌اند با حضور در بند مخصوص سپاه و ملاقات با این زندانیان از کم و کیف چگونگی نگهداری و برخورد با آنان اطلاع پیدا کنند، هرچند که بازهم در داخل زندان و در مقابل بازجوها نمی‌توان نسبت به نتیجه چنین ملاقات‌هایی خوش‌بین بود.

 

اطلاعات سپاه از آنجاکه زیر نظر رهبری اداره می‌شود از حیطه نظارت مجلس و دولت خارج بوده و بسیار شده است که زندانی‌های این مجموعه حتی نامشان در لیست سازمان زندان‌ها نیز ثبت نشده است و در واقع برای بازجویان اطلاعات سپاه، بند دوالف جزیره‌ای خودمختار است که در آنجا هرکاری که بخواهند انجام داده و کسی نیز توانایی بازخواست از آنان را ندارد.

 

از سوی دیگر این زندانیان از حق دادرسی عادلانه مطابق با قوانین خود قوه قضاییه و قانون اساسی نیز محروم بوده و حتی نتوانستهٔ‌اند وکیل خود را انتخاب کنند.

مصدومیت شدید چهار کارگر براثر ریزش سقف ساختمان نیمه کاره در دزفول

صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه ماه، در اثر تخریب دیوارهای یک ساختمان مسکونی در حال ساخت در حوالی خیایان فردوسی دزفول ، ۴ کارگر ساختمانی به دلیل شدت مصدومیت روانه بیمارستان شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگران شهرداری توحید در اعتراض به ۵ ماه معوقات مزدی

این کارگران در واحد اداری شهرداری توحید و سازمان‌های واسطه به آن به‌صورت قراردادی مشغول کارند. آنها صبح امروز (۱۶ بهمن ماه) در اعتراض به معوقات مزدی خود به نشانه اعتراض در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری