هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

پمپئو: خروج تمام نیروهای ایرانی از سوریه هدفی بلندپروازانه است

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای خود به‌سر می‌برد در گفت‌وگو با پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن با ادعای اینکه در چند روز آینده جمهوری اسلامی قصد دارد ماهواره به فضا پرتاب کند، مدعی شد که این درواقع پوشش ایران برای ادامه آزمایش فناوری موشکی پیشرفته قادر به حمل کلاهک هسته‌ای‌اش است.

 

وی در ادامه ادعاهایش گفت که آمریکا پیش‌بینی کرده است ایران در روزهای آینده قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند اما حقیقت این است که جمهوری اسلامی می‌خواهد از این آزمایش به عنوان یک ترفند برای آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای استفاده کند.

 

وزیر امورخارجه آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تکرار این ادعای بی‌اساس که آزمایش موشک بالستیک در ایران خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: تمام جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

 

پمپئو که در دیدارهایش با سران منطقه درباره فشار بر ایران گفت‌وگو کرده است، روز شنبه در ابوظبی نشان داد که دولت ترامپ برای مقابله با ایران در منطقه به کشورهای خاورمیانه تکیه کرده است.

 

وی همچنین به سوالاتی پیرامون تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه پاسخ داد و خارج کردن تمام نیروهای ایرانی از سوریه را نیز هدفی بلندپروازانه دانست.

 

پمپئو گفت: (خارج کردن) تمام نیروهای ایرانی هدفی بلندپروازانه است اما این هدفمان است. این ماموریت ما است. ابزاری که استفاده می‌کنیم گسترده‌اند.این حقیقت که دو هزار پرسنل یونیفورم پوشیده از سوریه خارج می‌شوند، یک تغییر تاکتیکی است اما ظرفیت ما برای انجام اقدامات نظامی را تغییر نمی‌دهد.

 

این مقام آمریکایی ادامه داد: نیروهای آمریکایی به طور کامل منطقه را ترک نخواهند کرد و ائتلاف ضد ایرانی که آمریکا آن را رهبری می‌کند به‌طور کامل قادر به حفظ عملیات نظامی با هدف خارج کردن ایران از سوریه است. اما مهم‌تر از آن، این کمپین که به دنبال ایجاد جهانی بهتر بوده تا به مردم ایران اجازه داده شود فرصت و دموکراسی داشته باشند، دارای اجزای بسیاری ازجمله اقتصادی، مالی و به‌طور قطع دیپلماتیک است.

 

وی همچنین گفت که آمریکا روز جمعه اعلام کرد که روز ۱۲ ماه فوریه نشستی در سطح وزیران در ورشوی لهستان برگزار خواهد کرد تا کشورهای سراسر جهان را برای مقابله با ایران ترغیب کند و رهبرانی از تقریبا تمام قاره‌ها از جمله آسیا، نیم‌کره غربی، خاورمیانه و آفریقا در این نشست حاضر خواهند بود.

 

پمپئو این ائتلاف را بزرگ و رو به گسترش توصیف کرد و مدعی شد: ابزارهایی که ما از این ائتلاف به دست خواهیم آورد همگی با یگدیگر برای آن ماموریت کار خواهند کرد تا فرصتی به ما بدهند که شانسی برای مردم ایران ایجاد کنیم.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: اگر چه، آمریکا تمایلی برای اقدام به تنهایی ندارد ما خرسند هستیم که بخش مهمی از این ائتلاف باشیم. این بخش مهمی از برنامه رئیس جمهور است. خطرات اشاعه هسته‌ای از سوی ایران نیز کاملا واقعی هستند.

 

وی افزود: به‌طور قطع ماموریت ما این است که تامین مالی حزب‌الله و شبه نظامیان شیعه و حوثی‌ها در یمن را متوقف کنیم.

درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای ارائه گزینه نظامی علیه ایران

به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از کاخ سفید درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

طرح ایجاد ائتلاف بزرگ ضد ایرانی در نشست لهستان

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم که یک نشست مهم در سطح وزیران در تاریخ ۱۳- ۱۴ فوریه در ورشو برگزار کنیم که در آن تعداد زیادی از کشورها، تقریبا از تمام قاره ها شرکت خواهند کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, لهستان

عطوان: دروغ‌های پمپئو چهره زشت آمریکا را زیبا نمی‌کند

تحلیلگر روزنامه «رأی الیوم» در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در مصر، نوشت: سخنان «مایک پمپو» مملو از ادعاهای بی‌پایه و اساس بود و ملت‌های خاورمیانه فراموش نمی‌کنند که دلارهای آمریکا در سال‌های گذشته صرف کشتار، ویرانی و ایجاد آشوب‌ها در منطقه شده و چهره زشت واشنگتن با این دروغ‌ها زیبا نخواهد شد.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امارات, امریکا, ایران, خاورمیانه, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, قطر, لبنان, لیبی, یمن

کُردهای سوریه قربانیان استراتژی اشتباه

بیش از دو هفته که از اعلام تصمیم غیرمترقبه خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه و افغانستان می‌گذرد، بحث و گمان زنی‌ها در ارتباط با دلایل و پیامدهای به‌اجرا درآمدن این تصمیم هنوز ادامه دارد.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, مقاله

کرزای: نیروهای آمریکا افغانستان را ترک نمی‌کنند

رئیس جمهور پیشین افغانستان می گوید: آمریکایی ها در طول مذاکرات خود با نمایندگان طالبان درباره پایگاه های نظامی در افغانستان صحبت می کنند و به عقیده من نیروهای ایالات متحده قصد خروج از افغانستان را ندارند.

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان