پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

تظاهرات شهروندان رومانی علیه دیکتاتوری و فساد دولت

به گزارش خبرگزاری تاس، حدود پنج هزار نفر از شهروندان رومانی در یک تظاهرات ضددولتی در بخارست، پایتخت این کشور شرکت کردند.

 

خبرگزاری «آگر» اعلام کرد، معترضان که پرچم رومانی، اتحادیه اروپا و آمریکا را در دست داشتند، در برابر کاخ نخست‌وزیری در میدان «ویکتوری» تجمع کردند و خواستار استعفای «ویکتوریا دانچیلا»، نخست‌وزیر این کشور، « کالین پوپسکو تاریچئانو»، رئیس مجلس سنا و «لیویو دراگنئا»، رئیس مجلس نمایندگان شدند. معترضان شعار «ما اروپا می‌خواهیم، نه دیکتاتوری» و «عدالت، نه فساد» را فریاد می‌زدند.

 

این تظاهرات در اعتراض به لایحه‌های اقتصادی دولت و اصلاحات اخیر در اجرای قانون به خیابان‌ها آمدند.

 

درگیری‌های کوچکی میان معترضان و نیروهای پلیس گزارش شده است.

 

این تظاهرات را چندین سازمان ترتیب دادند. سازمان‌دهندگان، در نامه‌ای سرگشاده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مدعی شدند که ائتلاف حاکم نتوانسته وعده‌های انتخاباتی خود را تحقق بخشد.

 

تظاهراتی مشابه در دیگر شهرهای رومانی مانند تیمیسورا، سیبیو، براسوف، کلوج-ناپوکا، تارگو مورز و لاسی برگزار شد.

ایلنا

وزارت خارجه روسیه: حمایت مالی ترکیه برای ترور پوتین

وزارت خارجه روسیه از ناکام ماندن حملات تروریستی، که از سوی ترکیه پشتیبانی مالی می‌‌شد، برای هدف قرار دادن جشن‌های «روز پیروزی» در مسکو که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، خبر داد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

به‌دلیل دنبال روی از ترامپ در مسئله فلسطین؛ رئیس‌جمهور رومانی استعفای نخست‌وزیر را خواستار شد

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی، امروز جمعه، از «ویوریکا دانیسلا» نخست‌وزیر خواست استعفا دهد؛ چرا که وی برای فعالیت در این سمت مناسب نیست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, رومانی, شرق اروپا, فلسطین