تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

روسیه خواستار توقف رزمایش‌های آمریکا در شبه جزیره کره شد

سفیر سیار وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور خواستار توقف رزمایش های آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره کره شده است چرا که رزمایش های آمریکا و کره جنوبی به برقراری صلح و آرامش در منطقه شبه جزیره کره هیچ کمکی نمی کند.

 

اولگ بورمیستروف امروز پنجشنبه، در کنفرانس امنیتی مسکو گفت: رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که از چند روز پیش آغاز شده است، مغایر با اهداف برقراری صلح و آرامش در شبه جزیره کره است و هیچ کمکی برای رسیدن به این اهداف نمی کند.

 

بورمیستروف در همین حال گفت که نکته مثبتی وجود دارد و رزمایش مشترک امسال واشنگتن و سئول نسبت به سال گذشته گسترده نیست و این وضع مطابق با ایده انصراف تدریجی از فعالیت های نظامی در منطقه است.

 

طرح روسیه و چین درباره کره شمالی موثر بوده است

 

بورمیستروف گفت که نقشه راه روسیه و چین برای حل مساله کره شمالی با موفقیت اجرا می شود.

 

وی افزود: در شرایطی که بیش از یک سال از مطرح شدن این طرح می گذرد نقشه راه روسیه و چین برای حل مساله شبه جزیره کره نه فقط قابلیت اجرای خود را نشان داد بلکه دو مرحله از آن نیز اجرا شده است.

 

بر اساس این طرح، رزمایش های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره متوقف می شود و کره شمالی با صرف نظر کردن از آزمایش های هسته ای و موشکی به میز مذاکره باز می گردد و بتدریج تحریم ها نیز در مورد این کشور لغو می شود.

 

رد خبر دعوت از رهبر کره شمالی به روسیه

 

سفیر ویژه وزارت امور خارجه روسیه خبر برخی رسانه ها مبنی بر دعوت از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه را تکذیب کرد و گفت که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.

 

مساله کره شمالی امروز در دیدار سرگئی لاوروف و وان ایی وزیران خارجه روسیه و چین مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
روسیه از دیدار احتمالی و مذاکره سران آمریکا و کره شمالی استقبال کرد.

 

به گزارش ایرنا، سفیر سیار، فردی است که اختیارات خاصی به وی محول شده است و در کشور مشخصی فعالیت نمی کند.

 

روسیه چندین سفیر سیار دارد که در حوزه ها و مناطق مختلف جهان فعالیت می کنند.

 

همزمان با افول نقش بین‌المللی آمریکا، سفر بزرگترین هیات تاریخ اتریش به چین

یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی از اتریش روزهای شنبه تا پنجشنبه هفته آینده به چین سفر می کند که این سفر علاوه بر تاثیرش بر توسعه روابط دوجانبه این دو کشور، از اهمیت بالایی نیز در زمینه گرایش اتحادیه اروپا به تعریف اتحادهای جدید بین المللی برخوردار است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, امریکا, جهان, چین, خبر, غرب اروپا

مبارزه با آلودگی هوا در چین هزاران کارگر را بیکار و۴۰ درصد از کارخانه‌ها را تعطیل کرد

به نقل از مجله آمریکایی فوربس، دولت چین در یک سال گذشته ۱۰ هزار کارخانه را به خاطر کنترل آلودگی هوا تعطیل کرده است. همچنین قرار است کارخانه‌ها و کارگاه‌های بیشتری در سال جاری میلادی تعطیل شوند.

ادامه

جهان, چین, خبر, شرق آسیا, محیط زیست

کره شمالی؛ خلع سلاح هسته‌ای به‌سئول و واشنگتن بستگی دارد

خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش کرد ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی و خلع سلاح هسته ای تاکید کرده اما آن را وابسته به اقدامات آمریکا و کره جنوبی دانسته است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, کره جنوبی, کره شمالی