روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

رییس صندوق بین‌المللی پول؛ ارائه اطلاعات نادرست درباره چین توسط رییس سابق بانک جهانی

رییس صندوق بین‌المللی پول، رییس سابق بانک جهانی را متهم کرده با تحت فشار قرار دادن کارکنان خود اطلاعات نادرستی از وضعیت اقتصادی چین ارائه داده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای که قصد دارد آن را به هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول ارائه دهد رییس سابق بانک جهانی را به دستکاری در اطلاعات مربوط به اوضاع اقتصادی چین متهم کرده است.

 

وی مدعی شد جیم یونگ کیم، رییس سابق بانک جهانی از وی خواسته تا در ارائه اطلاعات در زمینه رتبه بندی اقتصادی چین در جهان دستکاری کند.

 

بانک جهانی هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد مدیران ارشد این بانک از جمله جورجیوا و جیم یونگ کیم کارکنان خود را تحت فشار قرار داده اند تا داده‌های اطلاعاتی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی در چین و نیز رتبه اقتصادی این کشور در جهان را به صورت نادرستی منتشر کنند.

 

جزئیات این تحقیقات روز گذشته به صورت علنی منتشر شد و فعلاً بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند.

 

کریستالینا جورجیوا در حال حاضر تمامی اتهامات وارده را رد کرده و گفته به هیچ وجه در مدیریت وی چنین اشتباهی رخ نداده است. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گزارش بانک جهانی به وضوح دستکاری در اطلاعات اقتصادی و تجاری در این صندوق برای پنهان نگه داشتن رتبه اقتصادی پکن در جهان را نشان می‌دهد.

 

هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول قرار است سه شنبه هفته جاری نخستین جلسه کمیته اخلاقی خود را برای بررسی این اتهامات تشکیل دهند.

بسیاری معتقدند این اتهامات می‌تواند اعتبار بانک جهانی و نیز صندوق بین‌المللی پول را زیر سوال ببرد.

نشست ضد چینی آمریکا، استرالیا، ژاپن و هند / پکن؛ محکوم به‌ شکستید

نشست سران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن به میزبانی جو بایدن در کاخ سفید، با صدور یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد و واکنش پکن را به دنبال داشت.

ادامه

استرالیا, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, ژاپن, سازمان ملل, کره شمالی, گزارش, هندوستان

اکثر اروپایی‌ها علاقه‌ای به همراهی با سیاست‌های آمریکا علیه چین ندارند

نتایج یک گزارش حاکی از آن است که اکثر مردم اروپا معتقدند جنگ سرد جدیدی میان آمریکا و چین و روسیه تحت جریان است و در عین حال علاقه‌ای به همراهی سیاستمداران کشورهای خود با راهبرد ضدچین واشنگتن و اتحادیه اروپا ندارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, امریکا, بلژیک, بلغارستان, پرتغال, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, گزارش, مجارستان

اتحادیه اروپا: خودمختاری راهبردی در دستور کار رهبران ما قرار دارد

وزیر دفاع فرانسه درباره توافق اخیر بین کانبرا و واشنگتن درخصوص لغو قرارداد خرید زیردریایی‌ از فرانسه و ایجاد پیمان “آکوس”، ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای برانگیختن تقابل با چین متهم کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, افغانستان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, فرانسه, گزارش

مودی و مکرون متعهد به اقدام مشترک در منطقه هند و اقیانوس آرام شدند

به دنبال توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا برای آغاز همکاری جدید در اقیانوس آرام، سه شنبه شب امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با نارندا مودی نخست وزیر هند گفت و گو کرد و طرفین متعهد به اقدام مشترک در این منطقه شدند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, فرانسه, گزارش, هندوستان

واکنش انتقادی روسیه به پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا

مقام های روسیه نسبت به پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به پیمان «آکوس» (AUKUS) دیدگاه مخالف دارند و در روزهای اخیر از آن انتقاد کرده‌اند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, فرانسه, مقاله, ناتو