کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

شی جین‌پینگ: زمان تهدید چین سرآمده است

مراسم گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین پنج شنبه یکم ژوئیه (۱۰ تیر) با شکوه بسیار در میدان تیان آن من برگزار شد. شی جین پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رئیس جمهوری خلق و رئیس کمیته نظامی مرکزی حزب کمونیست چین در این مراسم حضور یافته و سخنرانی مهمی ایراد کرد.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ شی جین پینگ رهبر حزب و دولت چین در این مراسم ایجاد همه جانبه جامعه نسبتا مرفه در چین را اعلام کرد.

 

شی جین پینگ گفت که طی تلاش های سخت و مداوم تمام اعضای حزب و مردم چین، هدف ایجاد همه جانبه جامعه نسبتا مرفه تحقق بخشیده شده است. ما اکنون در حال تلاش برای تحقق هدف ایجاد کشور قدرتمند مدرن سوسیالیستی هستیم. این افتخار بزرگ ملت، مردم و حزب کمونیست چین است!

 

رهبر چین در سخنرانی خود اشاره کرد: اگر حزب کمونیست چین وجود نداشت، کشور جمهوری خلق چین نیز برقرار نمی شد، رستاخیز با شکوه ملت چین نیز نمی توانست محقق شود. تاریخ و مردم حزب کمونیست را انتخاب کرده اند. باید بر رهبری قوی حزب کمونیست چین پایبند باشیم.

 

رهبر چین تاکید کرد: رهبری حزب کمونیست چین اصلی ترین ویژگی سوسیالیسم با ویژگی های چین بوده و بزرگ ترین برتری نظام سوسیالیستی با ویژگی چین است. نیز، پایه و جریان حیات حزب و کشور بوده و ضامن منافع و سرنوشت مردم همه اقوام در سراسر کشور است. باید بر رهبری همه جانبه حزب کمونیست چین پایبند باشیم؛ باید به طور پیوسته سطح حکمرانی علمی، حکمرانی دموکراتیک و قانونمدار را ارتقا بخشیم.

 

شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین گفت که کمونیست های چین مانند رفیق مائو تسه دونگ، رفیق دنگ شیائوپینگ، رفیق جیانگ زه مین و رفیق هو جین تائو سهم برجسته ای برای رستاخیز کبیر ملت چین ادا کردند. ما احترام والای خود را به آنان ابراز می کنیم. در عین حال، ما نیز عمیقا به نسل قدیم از انقلابیون و شهدا که برای انقلاب، سازندگی و اصلاحات چین و تاسیس، تثبیت و توسعه حزب کمونیست چین سهم مهمی ادا کردند و همچنین افرادی که برای استقلال و آزادی مردم در دوره معاصر سرسختانه جنگیدند، احترام می گذاریم.

 

شی جین پینگ نیز به نمایندگی از کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ضمن ابراز احترام فراوان به مردم سراسر کشور، درود به هموطنان در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان، از مردم کشورها و یارانی که با مردم چین دوست بوده و به انقلاب، سازندگی و اصلاحات چین توجه کرده و پشتیبانی داشته اند، صمیمانه تشکر کرد. شی جین پینگ تاکید کرد که در مدت ۱۰۰ سال، حزب کمونیست چین روحیه بزرگ ساختاری حزب را گسترش و پیش برده و نسج معنوی کمونیست ها را شکل داده و خوی سیاسی متمایز و روشن ایجاد کرده است. این روحیه باید برای همیشه تداوم یافته و به نسل های بعدی منتقل شود.وی خاطرنشان کرد: پایبندی بر حقیقت و آرمان ها، تحقق خواسته های اصلی، پیاده کردن ماموریت، وفادار بودن به حزب و در نظر داشتن انتظارت مردم، روحیه ساختاری حزب کمونیست چین است. این همان منشاء روحیه حزب است .

 

شی جین پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اعلام کرد: ملت چین یک جهش بزرگ از خیزش، به ثروت رسیدن و قدرت یافتن را تجربه کرد و اکنون رستاخیز بزرگ ملت چین وارد روند تاریخی بازگشت ناپذیر شده است.

 

رهبر چین تاکید کرد: طی صد سال اخیر، همه تلاش ها، فداکاری و کارآفرینی های مردم چین به رهبری حزب کمونیست چین با یک هدف اصلی انجام شده که به معنای تحقق رستاخیز بزرگ ملت چین است. برای دستیابی به این هدف، تحت رهبری حزب کمونیست چین، انقلاب دموکراتیک جدید شرایط اساسی اجتماعی را ایجاد و انقلاب و ساخت و ساز سوسیالیستی پیش شرط سیاسی اصلی و بنیان نظام را تامین و اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز و سازندگی مدرن سوسیالیستی نیز تضمین نظام پرانرژی و شرایط مادی با رشد سریع را فراهم و سوسیالیسم با ویژگی های چین در عصر جدید نیز تضمین نظام کامل تر، بنیاد مادی محکم تر و نیروی معنوی فعال تر را ارایه کرده است.

 

شی جین پینگ در سخنرانی خود اشاره کرد: مردم چین مردم خواهان عدالت هستند و از باج گیری و خشونت ترسی ندارند؛ ملت چین، ملتی دارای حس قوی افتخار ملی و اعتماد به نفس هستند و هرگز مردم دیگر کشورها را تحت آزار و اذیت و بردگی قرار نداده و نخواهند داد. در عین حال، مردم چین نیز اجازه نمی دهند هیچ گونه نیروی خارجی سبب آزار ما شود؛ هر کسی که چنین قصدی داشته باشد، بدون شک با دیوار فولادین که از خون و گوشت ۱.۴ میلیارد نفر از مردم چین ساخته شده رو به رو خواهد شد.

 

مردم چین هرگز اجازه نخواهند داد هیچ قدرت خارجی آنها را تهدید کرده یا به آنها ظلم کند و بر آنها سلطه یابد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین در جریان یک سخنرانی یک ساعته از میدان “تیان‌آنمن” به مناسبت صدمین سالروز تاسیس حزب حاکم کمونیست چین متعهد شد تا ارتش کشورش را تقویت کند و اتحاد مجدد با تایوان را تحقق بخشد.

 

وی گفت: ضمن حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی چین، ثبات اجتماعی در هنگ‌کنگ تضمین خواهد شد.

 

شی جین‌پینگ که قدرتمندترین رهبر چین از زمان “مائو زدونگ”، بنیان‌گذار جمهوری خلق چین محسوب می‌شود، گفت: مردم چین نه تنها در تخریب جهان قدیمی خوب عمل کرده‌اند بلکه یک جهان جدید را نیز به وجود آورده‌اند.

 

همزمان با اینکه چین با سرعت بهبودی خود را از پاندمی کووید ۱۹ بدست می‌آورد و در عرصه جهانی موضع قاطعانه‌تری را اتخاذ می‌کند، شی جین‌پینگ و حزب کمونیست چین به سرعت در حال پیشرفت و صعود هستند.

 

اما پکن با انتقادات خارجی نسبت به اقدامات سرکوب‌گرایانه‌اش در هنگ‌کنگ و رفتارش با اقلیت‌های قومی در سین‌کیانگ مواجه است و با یک چشم‌انداز بد جمعیتی که رشد اقتصادی بلند مدت را به خطر می‌اندازد، دست و پنجه نرم می‌کند.

 

شی جین‌پینگ در این سخنرانی گفت: مردم چین هرگز اجازه نخواهند داد هیچ نیروی خارجی برای آنها قلدری کند، به آنها ستم کند و یا بر آن‌ها سلطه یابد. هر کسی که جرات انجام چنین کاری را داشته باشد، به شدت با دیوار بزرگ فولادی که توسط بیش از ۱.۴ میلیارد چینی شکل گرفته، برخورد خواهد کرد؛ اظهاراتی که تشویق ۷۰ هزار فردی که به این مراسم در میدان بزرگ تیان‌آنمن در مرکز پکن دعوت شده بودند را برانگیخت.

 

“تانگ رنوو”، استاد مدیریت عمومی در دانشگاه “نرمال” پکن گفت: این حرف‌های جدی و تند شی‌جینپینگ واکنشی به تلاش‌های آمریکا و کشورهای غربی برای “کنترل” و “سرکوب” چین بود.

 

وی افزود: این واکنش شی جین‌پینگ که از همیشه محکم‌تر و جدی‌تر بود، احساسات ناسیونالیستی و وطن‌پرستی مردم چین را بیش از پیش تحریک خواهد کرد.

 

شی جین‌پینگ گفت: چین که مدرن‌سازی سریع ارتشش باعث نگرانی همسایگانش و کشورهای غربی شده، نیروهای مسلح خود را تقویت خواهد کرد تا تمامیت ارضی، امنیت و توسعه خود را تضمین کند و آنها را به استانداردهای جهانی ارتقا دهد.

 

وی که همچنین ریاست کمیسیون مرکزی ارتش که نیروهای مسلح چین را کنترل می‌کند، برعهده دارد، افزود: ما باید به روند مدرن‌سازی نیروهای مسلح و دفاع ملی سرعت ببخشیم.

 

شی جین‌پینگ تصریح کرد: حل مساله تایوان و تحقق اتحاد مجدد کامل چین یکی از “وظایف تاریخی بی‌شک” حزب حاکم کمونیست است.

 

وی گفت: همه پسران و دختران چین از جمله هم‌وطنان در هر دو طرف تنگه تایوان باید با یکدیگر همکاری کنند، با همبستگی به طرف جلو حرکت کنند و قاطعانه هر گونه “توطئه استقلال تایوان” را بشکنند.

 

شی جین‌پینگ درباره هنگ‌کنگ و ماکائو تاکید کرد که چین به متن و روح اصل “یک کشور، دو سیستم” که بر اساس آن به این دو شهر سطح بالایی از خودمختاری وعده داده شده، پایبند است.

 

اگرچه چین هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان را انکار نکرده، شی جینپینگ خواستار یک روند “اتحاد مجدد صلح‌آمیز” شد.

 

وی گفت: هیچ کس نباید اراده قوی، عزم راسخ و توانایی بالای مردم چین در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی را دست‌کم بگیرد.

 

مراسم امروز با پرواز جنگنده‌ها و هلی‌کوپترها بر فراز آسمان چین که رهبران این کشور در حالی که در برج‌های جنوبی شهر ممنوعه نشسته بودند، آنها را تماشا می‌کردند، آغاز شد.

 

شی جین‌پینگ با سر دادن دو شعار “زنده‌باد حزب کمونیست چین که بزرگ، باشکوه و درست است” و “زنده‌باد مردمی که بزرگ، باشکوه و قهرمان هستند” به سخنرانی خود پایان داد.

رزمایش ناوگان دریایی روسیه در «کریمه» در بحبوحه تنش‌ها با ناتو

همزمان با تنش‌های اخیر میان مسکو و کشورهای غربی در دریای سیاه، نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو در آب‌های منطقه کریمه خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, بالکان, بلغارستان, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, رومانی, کانادا, هلند, یونان