هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

سازمان ملل: هرگونه تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد این سازمان هیچ گونه تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله در ارتباط با بیت‌المقدس را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت. رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز بر لزوم احترام به حقوق مردم فلسطین به ویژه فلسطینی‌هایی که از بیش از ۵۰ سال قبل تحت اشغال زندگی می‌کنند، تاکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفتگو با العربی الجدید در پاسخ به سوالی درباره کوچاندن ده‌ها خانواده فلسطینی از محله شیخ جراح در بیت‌المقدس‌ اشغالی و صدور دستورات قضایی در این خصوص از سوی دادگاه‌های اسرائیلی و همچنین اشغال خانه‌های فلسطینی‌ها توسط شهرک‌نشین‌ها تاکید کرد: سازمان ملل هنوز تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله تخلیه و تخریب خانه‌های فلسطینی را بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌داند.

 

دوجاریک در ادامه قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ مربوط به شهرک‌سازی‌ها را یادآور شد که در آن از اسرائیل خواسته شده شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس را متوقف کند.

 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: جامعه جهانی به استثنای تغییراتی که دو طرف فسطینی و اسرائیلی در مذاکرات درباره آنها توافق کردند، هیچ گونه تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله در ارتباط با بیت‌المقدس را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

 

او درباره بیانیه اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که از تعویق انتخابات پارلمانی ۲۲ ماه جاری میلادی خبر داده بود، گفت: لازم است فلسطینی‌ها بتوانند از طریق صندوق‌های رای‌گیری نظرات خود را بیان کنند و امیدوارم موانع این موضوع برداشته شوند.

 

دوجاریک افزود: امیدوارم چه این مشکل داخلی است و چه مربوط به حقوق فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی به ویژه بیت‌المقدس شرقی و امکان رای‌دهی برای آن‌ها، این مسایل حل شوند تا فلسطینی‌ها بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

 

این مسئول سازمان ملل درباره اینکه عباس تاریخ جدیدی برای انتخابات تعیین نکرده، گفت: امیدوارم تاریخ جدید تعیین شود، این یکی از مسایلی است که با طرف‌های مختلف درباره آن گفتگو شده و تور وینس‌لند، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز از تشکیلات خودگردان خواسته تاریخ جدیدی را برای انتخابات تعیین کند.

 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره انتقادها و مخالفت گروه‌های فلسطینی با به تعویق افتادن انتخابات گفت: دستکم می‌توانم بگویم که آنجا فضای سیاسی پیچیده‌ای است، موضعگیری ما که در دیدارهای خصوصی و علنی همواره ابراز کرده‌ایم، تاکید بر اهمیت تعیین تاریخی برای برگزاری انتخابات است.

 

گفتنی است رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به این دلیل که اسرائیل به فلسطینی‌های ساکن شهر بیت‌المقدس اجازه شرکت در انتخابات را نمی‌دهد، تصمیم به تعویق این انتخابات گرفت.

 

در همین راستا، ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر درباره اقدامات نژادپرستانه و ظالمانه مقامات اسرائیلی در حق فلسطینی‌ها و ارتکاب جنایات ضد بشری در حق آنها، بر لزوم احترام به حقوق مردم فلسطین و حقوق بشر فلسطینی‌هایی که از بیش از ۵۰ سال قبل تحت اشغال زندگی می‌کنند، تاکید کرد.

 

بوزکر در پاسخ به این سوال که آیا مجمع عمومی نشست‌هایی را برای بررسی موارد نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها و گزارش یاد شده برگزار خواهد کرد یا نه و اینکه شخص او به عنوان رئیس این مجمع چه نقشی در این زمینه ایفا خواهد کرد، گفت: دیده‌بان حقوق بشر یک سازمان مستقل بوده و بخشی از نهادهای سازمان ملل نیست. موضعگیری سازمان ملل درباره درگیری‌های فلسطینی-اسرائیلی مشخص بوده و مسایل مربوط به امنیت و صلح به خوبی مستندسازی شده‌اند و از مدت‌ها قبل نگرانی مستمری در مورد مسایل حقوق بشری و قوانین انسانی و بین‌المللی وجود دارند.

 

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه اظهار کرد: مردم فلسطین از بیش از ۵۰ سال قبل تحت اشغال زندگی می‌کنند و چنین اشغالگری مستمری پیامدها و ابعاد متعددی دارد، جامعه جهانی باید تا زمان اجرای راه‌حل “دوکشوری”، در مورد رعایت حقوق بشر در حق فلسطینی‌ها مطمئن شود. این درگیری ابعاد بسیاری در برنامه‌های مجمع عمومی دارد و از نظر تئوری امکان برگزاری نشست‌های فوق‌العاده و یا ویژه ای درباره این موضوع (فلسطین و حقوق بشر) وجود دارد. در صورتی که هر گونه درخواستی از طرف هر یک از کشورهای عضو (مجمع عمومی) در این خصوص مطرح شود، من به عنوان رئیس مجمع آن را بررسی خواهم کرد. من به عنوان رئیس مجمع تنها زمانی می‌توانم  در این خصوص تصمیم‌گیری کنم و یا هرگونه گفتگویی درباره هر یک از این موضوعات انجام دهم که یکی از کشورهای عضو چنین درخواستی داده و از آن حمایت شود.

اسرائیلی‌ها حاظر به دور ریختن میلیون‌ها دُز واکسن کرونا هستند اما به فلسطینی‌ها نمی‌دهد

رسانه‌های اسرائیل به نقل از مقامات این رژیم گزارش دادند که آنها حاضر هستند چند میلیون دُز واکسن کرونا را معدوم کنند ولی آن‌ها را به فلسطینی‌ها ندهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

ژنرال اسرائیلی: روزانه در جنگ آتی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک به سوی ما شلیک خواهد شد

ژنرال اسرائیلی گفت: در جنگ آتی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک به جبهه داخلی ما در روز شلیک خواهد شد. هزاران موشک برای هفته های متوالی به سوی ما شلیک خواهد شد و سامانه های رهگیر ارتش را فلج خواهد کرد.   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، اسحاق بریک از ژنرال‌های اسرائیل ... ژنرال اسرائیلی: روزانه در جنگ آتی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک به سوی ما شلیک خواهد شد

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

بیانیهٔ فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری به‌مناسبت اول ماه مه سال ۲۰۲۱ ؛ “امید در دل مبارزات ماست!”

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به‌نمایندگی از طرف ۱۰۵ (صدوپنج) میلیون کارگر عضو خود از ۱۳۳ کشور جهان، درودهای گرم انترناسیونالیستی و رزم‌جویانه‌اش را به‌مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، به همهٔ زحمتکشان جهان تقدیم می‌دارد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امپریالیسم, امریکا, اندونزی, بیانیه, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, کوبا, لبنان, هندوستان