پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

پکن قاطعانه با دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در مخالفت با مداخله‌جویی آمریکا در امور روسیه اعلام کرد: با دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفیم.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه موضع مداخله‌جویانه آمریکا در امور روسیه را محکوم و با مسکو ابراز همبستگی کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: چین قاطعانه با دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفت می‌کند.

 

به دنبال فراخوان مخالفان غرب‌گرای دولت روسیه برای اعتراض به بازداشت و حبس «الکسی ناوالنی» سرکرده اپوزوسیون دولت، هزاران نفر در چند شهر روسیه به برپایی تظاهرات اقدام کردند.

 

معترضان با حضور در خیابان‌های مسکو و چند شهر دیگر روسیه خواستار آزادی «الکسی ناوالنی» شدند.

 

در حالی که وزارت کشور روسیه پیشتر با انتشار بیانیه ای تأکید کرده بود که تجمعات مذکور غیرقانونی هستند؛ اما برخی از تجمع کنندگان به دنبال به خشونت کشاندن آن نیز بودند که پلیس روسیه در صدد متفرق کردن آنها برآمد.

 

این در حالیست که سفارت آمریکا در مسکو به بهانه هشدار پیرامون عدم تردد شهروندان آمریکایی، به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در روسیه پرداخته بود.

 

وزارت خارجه روسیه پیشتر در واکنش به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در این کشور از سوی سفارت آمریکا در مسکو با صدور بیانیه ای اعلام کرد: انتشار چنین داده‌های جامعی، فراتر از نگرانی درباره شهروندان آمریکایی ساکن روسیه است. تمام این‌ها با ارائه دستورالعمل‌های تحریک‌آمیز برای برانگیختن اعتراضات در کشورهایی که حکومتشان دلخواه واشنگتن نیست، مطابقت دارد.

 

گفتنی است که ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شد.

 

وی از دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

 

براساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، ناوالنی ریاست «بنیاد مبارزه با فساد مالی»، بنیاد حمایت از رسانه ها به نام «زمان پنجم سال»، «بنیاد برنامه ریزی و هماهنگی دفاع از حقوق بشر»، «بنیاد تامین حقوق شهروندان» و «سازمان دفاع از حقوق انسانها» را برعهده دارد و برای تامین مالی این مراکز ۵۶۰ میلیون روبل (معادل ۷ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار) پول از مردم ازجمله سرمایه داران جمع آوری کرده است.

 

به گفته سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه، ناوالنی ۳۵۶ میلیون روبل را برای تفریح و خوشگذرانی در کشورهای دیگر و استفاده‌های شخصی مصرف کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ناوالنی ممکن است به پرداخت یک میلیون روبل (حدود ۱۳ هزار دلار) جریمه و ۱۰ سال حبس محکوم شود.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه و چین سوسیالیست – بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

دولت ترامپ در حال شدت بخشیدن به سیاست مقابله با توسعهٔ چین سوسیالیست است.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, سیاسی, شرق آسیا, شمال اروپا, عراق, فقر, کره جنوبی, کره شمالی, کمونیسم, لیبی, مقاله, ویتنام, یوگوسلاوی

آیا توسعه ایراد دارد؟ جغرافیای سیاسی طرح راه ابریشم جدید (یک کمربند، یک راه)

طرح ابتکاری راه ابریشم جدید (راج) یا طرح “یک کمربند، یک راه”، در پی پیشرفت جهان است. چرا این امر برای ایالات متحده و برخی از متحدان غربی‌اش مشکل ساز شده است؟ “کیث لمب” توضیح می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استعمار, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, روسیه, ژاپن, سازمان تجارت جهانی, سرمایه‌داری, سریلانکا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, لیبی, مقاله, نئولیبرالیسم

واکسیناسیون یک میلیون نفر در روسیه بدون هیچ خطر جانبی

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که از زمان آغار واکسیناسیون سراسری در این کشور علیه ویروس کرونا یک میلیون نفر در مناطق مختلف روسیه واکسینه شده‌اند و تاکنون هیچ خطر جانبی در آنها مشاهده نشده است.

ادامه

ارژانتین, انگلستان, جهان, خبر

روسیه: تشدید “جنگ واکسن‌ها” از سوی کشورهای غربی ناعادلانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تشدید “جنگ واکسن‌ها” علیه مسکو، سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تشبیه نامناسب مبارزه روسیه با ویروس کرونا به فعالیت گروه تروریستی داعش، را نمونه بارز رقابت ناعادلانه دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا