آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه بر مخالفت قاطع دولتش در برابر اینکه آمریکا جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس را تحت پیگرد قضایی قرار دهد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، دولت او قاطعانه با موضع آمریکا برای پیگرد قضایی جولیان ... تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

ادامه

آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

کرونا در کمین آسانژ در زندان

ندامتگاه بلمارش واقع در جنوب شرق لندن که جولیان آسانژ بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از فروردین سال گذشته در آنجا زندانی است به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد.

 

به گزارش ایرنا، آژانس روابط عمومی آسانژ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تن از زندانیان این ندامتگاه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

در این بیانیه آمده است که رییس ندامتگاه در یادداشتی، زندانیان را از این حادثه مطلع کرده و از آنها خواسته تا در آزمایش ابتلا به کرونا شرکت کنند.

 

بر این اساس،‌ تمام فعالیت‌های جمعی زندانیان متوقف و مقرر شده که غذای آنها مستقیما مقابل سلول‌شان تحویل شود.

 

آسانژ ۴۸ ساله از آوریل (فروردین) سال گذشته میلادی تاکنون در زندان انگلیس تحت تدابیر امنیتی شدید بسر می‌برد. او در سال ۲۰۱۰ میلادی با استفاده از تارنمای ویکی‌لیکس، اسناد دیپلماتیک و نظامی طبقه‌بندی شده را درباره اقدامات آمریکا در بمباران عراق و افغانستان افشا کرد که برای دولت ایالات متحده شرم‌آور بود.

 

از آن زمان به بعد، آسانژ گرفتار پیگردهای قضایی بوده و اکنون با تلاش واشنگتن برای استرداد او از انگلیس به آمریکا روبه رو  است.

 

اتهام او در آمریکا نقض قانون جاسوسی است که می‌تواند برایش ۱۷۵ سال زندان حکم صادر شود.

 

اواخر بهمن‌ماه سال گذشته گروهی از پزشکان و روانشناسان در نامه‌ای سرگشاده به دولت‌های انگلیس و استرالیا نسبت به وضع سلامتی بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که ممکن است او در زندان تلف شود.

 

هم زمان با افزایش آمار جانباختگان مبتلا به کرونا در زندان‌های انگلیس، پویش‌های حقوق بشری و موسسه‌های خیریه درباره فاجعه بهداشتی در زندان‌ها هشدار دادند.

 

وکیل آسانژ فروردین گذشته طی دادخواستی با اشاره به اوضاع کرونا و وضع جسمانی موکل خود، خواستار آزادی او به شرط وثیقه شده بود. “ادوارد فیتزگرالد” هشدار داد که ابتلای آسانژ به کرونا در زندان، یک خطر بسیار جدی است که ممکن است به مرگ او منجر شود.

 

با این حال دادگاه ضمن رد این درخواست عنوان کرد که همه گیری ویروس کرونا به تنهایی ادله کافی برای رهایی آسانژ محسوب نمی‌شود.

 

«استلا موریس» نامزد آسانژ هم نسبت به وضع جسمانی وی ابراز نگرانی کرده و می‌گوید:‌ جولیان، به گفته پزشکان نسبت به پیامدهای ویروس کرونا آسیب پذیر است و هر روز که می‌گذرد خطر از کنار او عبور می‌کند.

 

وی در گفت‌وگو با نشریه گاردین افزود: ندامتگاه بلمارش محیط بسیار خطرناکی است چراکه خودکشی و جنایت در آنجا رایج است. دولت انگلیس پیش از آنکه جولیان زندگی خود را از دست بدهد باید در این پرونده تجدید نظر کند.

روانپزشک انگلیسی: احتمال خودکشی جولیان آسانژ در صورت استرداد به آمریکا

یک متخصص روانپزشک در دادگاه رسیدگی به پرونده بنیانگذار سایت افشاگری ویکی‌لیکس از احتمال بالای خودکشی او در صورت استرداد خبر داد.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

دادگاه رسیدگی به‌پرونده استرداد جولیان آسانژ: روایت کشته‌شدن دو خبرنگار در حمله بالگرد آپاچی امریکا + فیلم

رئیس دفتر سابق «رویترز» در عراق چگونگی کشته شدن دو همکار خود در حمله بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۷ و پنهانکاری درباره این جنایت را روایت کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, ویدیو, ویکی‌لیکس

عضو گروه «پزشکان برای آسانژ»: به‌نظر می‌رسد که آن‌ها می‌خواهند آسانژ را بکشند!

چرا مورد آسانژ تا این اندازه اهمیت دارد و چرا می‌خواهند او را بکشند. قضیه این است که به‌نظر می‌رسد که آن‌ها می‌خواهند آسانژ را بکشند! این می‌تواند برآمده از انتقام باشد، چراکه او به‌خوبی از اینترنت علیه دولت‌ها استفاده کرد. او به‌تنهایی توانست برنامه‌های جهان سرمایه‌دار و نئولیبرال را بر هم بزند!

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سیاسی, ویکی‌لیکس