افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

ترامپ عفو ادوارد اسنودن را بررسی می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا گفت که عفو ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که اکنون ساکن روسیه است و افشاگری‌هایش در سال ۲۰۱۳ جامعه اطلاعاتی آمریکا را در بهت فرو برد، بررسی می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات دونالد ترامپ در پی مصاحبه او با نیویورک پست مطرح شد که در آن درباره اسنودن گفت: خیلی‌ها هستند که فکر می کنند رفتار ماموران اجرای قانون آمریکا با او منصفانه نبوده است.

 

مقام‌های آمریکایی سال‌هاست که خواستار بازگشت اسنودن به ایالات متحده برای حضور در دادگاه کیفری بابت اتهامات جاسوسی هستند.

 

اسنودن در سال ۲۰۱۳ پس از افشای انبوهی از فایل‌های محرمانه به سازمان‌های خبری که از عملیات‌های جاسوسی داخلی و خارجی سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) پرده بر می‌داشت، از ایالات متحده گریخت و در روسیه پناهندگی گرفت.

 

نرمش ترامپ در مقابل اسنودن نشان‌دهنده یک تغییر ناگهانی است. اندکی پس از این افشاگری‌ها، ترامپ با ابراز انزجار از اسنودن، او را جاسوسی توصیف کرد که باید اعدام شود. ترامپ اما در کنفرانس خبری در کلوب گلف خودش در نیویورک به خبرنگاران درباره عفو احتمالی گفت: قرار است که این را بررسی کنم.

 

رئیس جمهوری آمریکا گفت، به اعتقاد او آمریکایی‌های چپ و راست سیاسی بر سر اسنودن اختلاف نظر دارند. او افزود: به نظر می‌رسد که یک تصمیم اختلاف برانگیز باشد. خیلی از مردم فکر می‌کنند که باید با او به نحو دیگری برخورد می‌شد و مردم دیگری هم فکر می‌کنند که او کارهای خیلی بدی انجام داده است.

 

برخی از آزادی‌خواهان مدنی، اسنودن را بابت افشای حجم انبوهی از عملیات‌های جاسوسی دیجیتال آمریکا از جمله برنامه‌های جاسوسی داخلی که مقام‌های ارشد آمریکا علنا تاکید می‌کردند که وجود ندارند، ستایش کردند.

 

اما چنین اقدامی نگرانی بسیاری در جامعه اطلاعاتی آمریکا را برانگیخت چون برخی از مهمترین اسرارش فاش شد. ترامپ به شدت از رهبران پیشین جامعه اطلاعاتی آمریکا و اف بی آی انتقاد کرده و روز پنجشنبه هم نوک پیکان انتقاداش به سوی کریستوفر رای، رئیس کنونی اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشانه رفت که دست نشانده خود ترامپ است.

اسنودن جواب سازمان سیا را داد

پس از آنکه حساب کاربری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در توییتر از علاقه این سازمان به فصل زمستان صحبت کرد، ادوارد اسنودن متقابلا با فرستادن توییت‌هایی جواب سیا را داده و این سازمان را متهم به دست زدن به شکنجه افراد با استفاده از سرمای زمستان کرد.

ادامه

اسنودن, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

اسنودن همکاری آمریکا با اسراییلی‌ها را افشا کرد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، اسناد منتشر شده اسنودن نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) با نقص قوانین و همکاری با اسراییلی‌ها به دنبال ترور هدفمند اعضای حزب الله لبنان بوده است.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, لبنان