وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

سفیر ایران در روسیه به وزارت خارجه روسیه احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: سفیر ایران در مسکو در خصوص بازداشت یولیا یوزیک خبرنگار اهل روسیه، به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

 

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو در خصوص بازداشت یولیا یوزیک خبرنگار اهل روسیه، به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

 

وی گفت: “در رابطه با بازداشت یولیا یوزیک شهروند روسیه در تهران، سفیر ایران به وزارت امور خارجه دعوت شد تا به سرعت شرایط این حادثه را روشن کند و از حقوق این شهروند روسی اطمینان یابد.”

 

روزنامه نگار روسی که در ایران بازداشت شده، از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود

 

به گزارش اسپوتنیک، دیلی استورم به نقل از سخنان باریس وویتسکزوفسکی، همسر سابق یولیا یوزیک اعلام کرد که پیشتر مشخص شد که یولیا در ایران مظنون به همکاری با سرویس های ویژه اسرائیل شده است.

 

وی گفت: “او ۱۰ تا ۱۲ سال پیش زمانی که خبرنگار کامسومولسکا پراودا برای انجام ماموریت کاری به اسرائیل سفر کرده بود. او گزارشی در مورد اینکه چگونه چندین روز در ارتش اسرائیل گذرانده است نوشت. به طور طبیعی، وی برای نوشتن این گزارش، با برخی از مقامات اسرائیلی تماس گرفت تا مجوز دریافت کند.”

 

وی افزود، در حال حاضر هیچ راه ارتباطی با یولیا وجود ندارد و دادگاه باید فردا صبح تشکیل شود.

 

پیشتر آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفته بود: “در ۲۹ سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روسی تا آنجا که می دانیم با دعوت خصوصی به تهران پرواز کرده بود. به محض ورود، کارمندان فرودگاه امام خمینی گذرنامه وی را به دلایل نامعلوم ضبط کردند. در ۲ اکتبر، این شهروند روسی درست در هتلی که در پایتخت ایران اقامت داشت، دستگیر شد.”

 

وی افزود: “مادر یولیا در این رابطه گفت که دخترش به اتهام همکاری با سرویس ویژه اسرائیل بازداشت شده است. کارکنان سفارتخانه روسیه در ایران درمورد این موضوع از صبح ۴ اکتبر اطلاع پیدا کردند، ما هنوز از مقامات محلی ایران اطلاعیه رسمی دریافت نکرده ایم.”

به دنبال امریکا، کانادا نیز سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار داد

پارلمان کانادا سه‌ شنبه یکم اکتبر پس از یک رای‌گیری تازه، اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از دولت این کشور خواست تا همه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, کانادا

گزارش یک نشریه امریکایی از قابلیت‌ موشک‌های بالستیک ایران

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی قابلیت‌های نظامی ایران پرداخت و ویژگی برخی از موشک‌های بالستیک ایران را به همراه قابلیت‌های آنها توضیح داد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, کره شمالی, گزارش, لیبی

عبدالمهدی: خواسته‌های‌تان مشروع است/ برکناری یک‌هزار کارمند عراقی به جرم فساد

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که «عده معدودی» تلاش می‌کنند تظاهرات اعتراضی در برخی شهرهای این کشور را از روند مسالمت‌آمیز خارج کنند، تأکید کرد که دولت او به مطالبات مشروع معترضان پاسخ می‌دهد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عراق