چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

ادامه ناآرامی‌ و تعطیلی مغازه‌ها در بازار: دادستان تهران از بازداشت”برخی از عوامل” خبر داد

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اصناف ایران، روز سه‌شنبه  ۵ تیر از ادامه ناآرامی‌ها و تعطیلی مغازه‌ها در بازار تهران خبر داد. وی با این حال اضافه کرد که «حجم ناآرامی‌ها به گستردگی روز گذشته نیست».

 

“محسن همدانی نسج”، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران “ایلنا”، با تأیید ادامه تجمع اعتراضی در روز سه‌شنبه در بازار تهران، گفت: «عده‌ای ناراضی هستند و به دلیل نارضایتی حرکت‌هایی را انجام می‌دهند».

 

خبرگزاری “فارس”، نزدیک به اصولگرایان نیز روز سه‌شنبه نوشت: «اکثریت مغازه‌های بازار بسته است و برخی از راه‌های ورودی هم در حال بسته شدن است».

 

بر اساس این گزارش، عده‌ای از مردم ظهر سه‌شنبه در خیابان “پانزده خرداد” تهران، تجمع کردند و شعار سر دادند. فارس، مدعی شده که تعطیلی بازار با «تحریک» و «تهدید عده‌ای افراد» صورت گرفته است.

 

همزمان، “صادق آملی لاریجانی” رئیس قوه قضائیه، روز سه‌شنبه در همایش سراسری این قوه، با اشاره به ناآرامی‌های بازار تهران، تهدید کرد که «اخلالگران نظام اقتصادی» با «مجازات‌های بسیار سنگینی» مواجه خواهند شد. او گفت: «اگر این کار مصداق “افساد فی الارض” باشد، حکم اعدام دارد و اگر غیر از این باشد تا ۲۰ سال حبس دارد و تمام اموالی که از این راه بدست می‌آید، مصادره می‌شود».

 

“عباس جعفری دولت آبادی”، دادستان تهران نیز روز سه‌شنبه از بازداشت «تعداد زیادی از عوامل» ناآرامی‌های بازار تهران خبر داده بود.

 

با این حال، “غلامحسین اسماعیلی” رئیس کل دادگستری استان تهران، روز سه‌شنبه گفت که «حساب اخلال‌گران نظام اقتصادی از افرادی که تحت تأثیر مسایل افتصادی معیشتی و گرانی اعتراضاتی دارند کاملاً از هم مجزا است».

 

بازار تهران از روز یکشنبه سوم تیر ناآرام بود و شماری از بازاریان و اصناف در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، نرخ دلار، افزایش غیرقابل پیش بینی ارزهای خارجی و کمبود مشتری دست به اعتصاب و بستن مغازه‌های خود زدند.

 

تظاهر کنندگان در تهران مورد حملۀ نیروی‌های انتظامی قرار گرفتند و در برخی از شهرهای دیگر نظیر مشهد، بندرعباس و کرج نیز اعتراضاتی به همین منظور صورت گرفت.

اعتصاب بازار تهران گسترش یافته است

بنابر گزارش‌ها از تهران بهای دلار آمریکا در بازار غیررسمی تهران بار دیگر با ثبت رکوردی جدید به بیش از ۸۷۰۰ تومان رسید و شماری از کاسبان در مرکز تهران، در اعتراض به نابسامانی بازار ارز، دست به راه‌پیمایی در «خیابان جمهوری» زدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, ایران, خبر

عقب‌نشینی شرکت‌های انرژی اروپا از تجارت با ایران از ترس تحریم‌های آمریکا

یک روزنامه آلمانی در گزارشی از عقب نشینی روزافزون شرکت‌های انرژی اروپایی از عرصه مناسبات تجاری با ایران از ترس تحریم‌های آمریکا خبر داد.

ادامه

اسپانیا, اقتصادی, المان, امارات, ایتالیا, ایران, تحریم, جهان, خبر, روسیه, فرانسه, لهستان