افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

اسنودن: آمریکا پشت حمله سایبری جهانی است

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که این آژانس پشت صحنه حمله سایبری جهانی قرار دارد که تا کنون ۷۴ کشور را مورد حمله قرار داده است.

 

سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پرداخت پول می کند.

 
اسنودن امروز (شنبه) در یادداشت توییتری خود نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله سایبری که دستگاههای رایانه در ۷۴ کشور جهان را مورد حمله قرار داده، شرکت داشته است.

 
وی با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن بیمارستانی در انگلیس افزود: تصمیم آژانس امنیت ملی آمریکا برای حمله به رایانه هایی که با برنامه پشتیبانی آمریکایی کار می کنند زندگی بیماران در بیمارستان ها را هم تهدید می کند.

 
وی افزود: آژانس امنیت ملی آمریکا به رغم هشدارها، ابزار خطرناکی را برای حمله سایبری ایجاد کرد است که می تواند برنامه پشتیبانی رایانه های غربی را مورد حمله قرار دهد و اکنون هم شاهدیم این اقدام آژانس چه هزینه ای برای جهان دارد.

 
کارشناسان می گویند، ویروس یاد شده به ایمیل‌هایی با مضمون پیشنهادهای شغلی یا هشدار‌های دروغین امنیتی پیوست شده و به طور گسترده در فضای مجازی پخش شده است.

 
شرکت امنیتی «آواست» اعلام کرد، تاکنون ۵۷ هزار مورد قربانی این ویروس را در کشورهای مختلفی از جمله روسیه، اوکراین و تایوان شناسایی کرده است.

 
این حمله نخست کشورهای اروپایی را هدف قرار داد و شرکت‌های معتبر ارائه دهنده سرویس‌های پست الکترونیک پیش از افزایش گستره آن موفق به شناسایی و مهار باج افزار شدند.

 
وزارت کشور روسیه نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که بخشی از دستگاه های رایانه این وزارت خانه هدف حملات ویروسی قرار گرفته است و اقدام های لازم برای دفغ و جلوگیری از تکرار آن انجام شده است.

 
براساس گزارش های منتشر شده به دنبال حمله سایبری سنگین روز جمعه گذشته علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس )، فعالیت های این سازمان از جمله بیمارستان های وابسته به آن، دچار بهم ریختگی و مشکل شدید شده است.

 
بر اثر حمله سایبری یاد شده که گفته می شود ابعاد جهانی داشته، دستکم پانزده بیمارستان‌ در انگلیس هدف قرار گرفته و دسترسی کارکنان آن به اطلاعات بیماران قطع شده است.

 
منابع انگلیسی روز شنبه گزارش دادند که نزدیک به یکصد کشور جهان در جریان حمله سایبری یاد شده که گفته می شود توسط یک ‘باج‌افزار ‘ صورت گرفته است، دچار مشکل شده اند.

ایرنا

اعطای جایزه دفاع از آزادی کلام به اسنودن

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت پن-کلوب، نمایندگان نروژی این کلوب به ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان سیای امریکا جایزه کارل فون اوستسکی را به خاطر دفاع از آزادی کلام اعطا کردند.   در ماه نوامبر سال گذشته اعضای نروژی این کلوب خبر دادند که مراسم اعطای جایزه به اسنودن را به ماه ژوئن ... اعطای جایزه دفاع از آزادی کلام به اسنودن

ادامه

اسنودن, جهان, خبر, روسیه

اسنودن: آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: تونلی که در افغانستان با بمب قدرتمند آمریکا هدف قرار گرفت با بودجه همین کشور ساخته شده بود و ۳۱۹ میلیون دلار هزینه داشت.   وزارت دفاع آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در عملیاتی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود ... اسنودن: آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

ادامه

اسنودن, افغانستان, امریکا, جهان, خبر

نماینده آمریکا در سازمان ملل: اولویت ما در سوریه، مبارزه با داعش است

نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بر اولویت ‏مبارزه با داعش در خاک سوریه تاکید کرد و از چین نیز خواست که با اقدام علیه کره شمالی، دست به تحریم پیونگ یانگ بزند.‏     «نیکی هیلی»، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد روز ... نماینده آمریکا در سازمان ملل: اولویت ما در سوریه، مبارزه با داعش است

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر, سوریه, کره شمالی

حکایت آسانژ در باره « سیا» طولانی خواهد بود

جولیان آسانژ،  بنیان گذار  سایت « ویکیلیکس»  به سایت های گوگل، میکروسافت، اپل و دیگر شرکت های « آی. تی» قول داد  اطلاعات در باره روشهایی  که در  سازمان « سیا» آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند را در اختیار آن ها بگذارد.  منظور برنامه ها و ویروس های خاصی است  که سرویس ویژه برای  ... حکایت آسانژ در باره « سیا» طولانی خواهد بود

ادامه

جهان, خبر