مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

​​​​​​​هشدار ترکیه درباره استقرار ۳۰ هزار شبه‌نظامی کرد در سوریه

ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در نظر دارد نیرویی ۳۰ هزار نفره از شبه‌نظامیان کرد در مناطقی از سوریه مستقر کند. اردوغان اعلام کرده که ارتش ترکیه به‌زودی به مناطق زیر نفوذ کردهای سوریه حمله خواهد کرد.

 

ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا اعلام کرده که می‌خواهد نیرویی از شبه‌نظامی کرد و عرب بالغ بر ۳۰ هزار نفره در سوریه تشکیل دهد. این نیرو قرار است که از مرزهای مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (SDF) محافظت کند.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در واکنش به این اقدام اعلام کرده که نیروهای نظامی این کشور آماده حمله به مناطق کردنشین شمال سوریه هستند. اردوغان که روز یکشنبه (۲۴ دی / ۱۴ ژانویه) برای هواداران حزب عدالت و توسعه ترکیه در شهر توقات سخنرانی می‌کرد به این حمله اشاره کرد.

 

اردوغان گفت در روزهای آتی ارتش ترکیه عملیات “سپر دفاعی فرات” را به شمال سوریه که زیر کنترل شبه‌نظامیان کرد “یگان‌های مدافع خلق” (YPG) است، آغاز خواهد کرد. او گفت هدف این حمله “پاک سازی مرزهای جنوبی کشور از نفوذ تروریست‌هاست.” یگان‌های مدافع خلق شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به شمار می‌آیند.

 

اردوغان از همه هم‌پیمانان ترکیه ، بخصوص آمریکا تقاضا کرد از “خواست به حق ترکیه” پشتیبانی کنند. سخنان اردوغان در حالی است که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (SDF) که در شمال این کشورمستقر است، مورد حمایت کامل آمریکاست.

 

گفته می‌شود حزب اتحاد دموکراتیک نزدیک به ۳۰ هزار رزمنده در اختیار دارد که حدود ۲۵ هزار نفر آن را شبه‌نظامیان کرد “یگان‌های مدافع خلق” (YPG) تشکیل می‌دهند.

 

یکی ازمقامت بلندپایه دولت ترکیه به خبرنگار خبرگزاری رویترز گفت آموزش نیرویی ۳۰ هزار نفره در مرزهای سوریه سبب شده که نماینده آمریکا روز چهار‌شنبه (۲۰ دی / ۱۰ ژانویه) برای ادای توضیحاتی به آنکارا دعوت شود.

 

آغاز حمله توپخانه ترکیه به کردهای سوریه

 

به گزارش خبرگزاری “آنادولو” ترکیه اعلام کرد که مناطق مرزی با سوریه که زیر کنترل شبه‌نظامیان کرد “یگان‌های مدافع خلق” (YPG) قرار دارند، مورد حمله توپخانه ارتش ترکیه قرار گرفته است.

 

 

اردوغان روز شنبه (۲۳ دی / ۱۳ ژانویه) از شبه‌نظامیان کرد سوریه خواسته بود تسلیم شوند. او گفته بود در صورتی که آنها تسلیم نشوند طی کمتر از یک هفته از طرف ارتش ترکیه نابود خواهند شد.

صدای آلمان

خیز ائتلاف آمریکا برای ماندن در منطقه به بهانه ایجاد ثبات بعد از داعش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف تحت رهبری آمریکا که می‌گوید شدیدا به دنبال عدم تکرار وقایع سال ۲۰۱۱ یعنی عملیات‌های داعش بعد از تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از عراق است، تمرکز خود را بر این گذاشته که چه کاری به منظور جلوگیری از ظهور مجدد شبه‌نظامیان انجام دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, عراق

مخالفان سوری: بدون حمایت آمریکا به‌راحتی از ارتش سوریه شکست می‌خوریم

به نقل از النشره، «نصر الحریری» رئیس هیئت معارض سوری عنوان داشت: مذاکرات میان هیئت مخالفان که در حال حاضر در آمریکا بسر می برند با اعضای کنگره این کشور و مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص درخواست مخالفان مبنی بر از سر گیری برنامه آمریکا برای نظارت بر روند حمایت از گروه ... مخالفان سوری: بدون حمایت آمریکا به‌راحتی از ارتش سوریه شکست می‌خوریم

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه

وزارت دفاع روسیه: عاملان حمله به حمیمیم شناسایی و کشته شدند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای روسیه در سوریه طی عملیات ویژه‌ای موفق شدند گروه مسلحی که در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ اطراف پایگاه هوایی حمیمیم را با خمپاره هدف قرار دادند، شناسایی کنند و در عملیاتی آنها را نابود کنند.   طبق این بیانیه در ... وزارت دفاع روسیه: عاملان حمله به حمیمیم شناسایی و کشته شدند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

رسانه ترکیه: مفاد توافقنامه مخفی آمریکا با نیروهای پ.ی.د برملا شد

روزنامه استار ترکیه در خبری اعلام کرد که یک توافق ۱۰ ماده ای میان آمریکا با نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در راستای تشکیل یک دولت کُردی در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در شمال سوریه صورت گرفته است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه