شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

شیلی، شرکت‌های اسرائیل را از فهرست شرکت‌کنندگان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع شیلی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تصمیم دولت شیلی، نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا (FIDAE) که از نهم تا ۱۴ آوریل (۲۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، پذیرای ... شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, خاورمیانه, خبر, شیلی, فلسطین, مکزیک

اسرائیل مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه را تحریم کرد

در پی مخالفت جنبش حماس با شرط اسرائیل درباره ارائه لیست کامل اسامی اسرای زنده، این رژیم مذاکرات امروز یکشنبه، را درباره آتش‌بس غزه تحریم کرد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند اسرائیل پس از اینکه جنبش حماس با درخواست این رژیم درباره ارائه لیست کاملی از اسامی اسرای زنده مخالفت کرد، مذاکرات امروز ... اسرائیل مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه را تحریم کرد

ادامه

اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر

۷۵ تا۸۰ درصد واکسن‌های وارداتی به کشور از چین است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران که چین اظهار داشت: اگر کشتی ایرانی در یک بندر پهلو بگیرد، بندر و اپراتور آن با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شوند. شرکت‌های نفتی که در چین وجود دارند بنگاه‌های تجاری هستند و مسائل سیاسی را به مسائل تجاری ترجیح نمی‌دهند.

 

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مشکل عدم تحویل ژل واکسن کرونا توسط چین به ایران اظهار کرد: در مورد ژل واکسن کرونا مسئولین بهداشتی باید پاسخ دهند چراکه یک موضوع بسیار تخصصی است ولی چین تاکنون ممانعتی برای ارسال واکسن کرونا به ایران نداشته و تاکنون نیز از میان ۱۱ میلیون دوز واکسن وارداتی به کشور ۷۵ تا ۸۰ درصد از چین وارد کشور شده است.

 

وی یادآور شد: در مورد ژل واکسن کرونا نه من و نه ۹۹ درصد مردم نمی‌دانیم که کارکرد این ژل چیست؟ کسانی که که در این مورد مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند که آیا این مسئله صحیح است یا خیر. مسئولین شرکت دارویی برکت، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند که چرا نتوانستند واکسن را تولید کنند؟ تا جایی که اطلاع دارم ماشین‌آلات تولید این واکسن‌ها هم نصب شده، بنابراین اگر اشکالی به وجود آمده مسئولان امر باید در این مورد پاسخ بدهند.

 

حریری تصریح کرد: در شرایطی که دیگر واکسن‌های مورد نیاز حتی کوواکس را با اینکه ۱۶ تا ۱۷ میلیون دز از آنها را پیش خرید کرده‌ایم هنوز تحویل نداده‌اند اما ۷۵ تا ۸۰ درصد واکسن های وارداتی به کشور از چین است. کمتر از ۳ میلیون دز واکسن توسط کواکس، دو میلیون واکسن دیگری که توسط ژاپن به ایران داده شده نیز از همان کواکس است اما هنوز تا ۱۶ یا ۱۷ میلیون دوز فاصله زیادی دارد.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات در مبادلات ایران و چین اظهار داشت: ولی به هر حال خرید بعضی از کالاها از چین و از شرکت‌هایی که تحت لیسانس آمریکا یا با اشتراک آمریکا هستند یا سهامدار آمریکایی دارند و یا در بازارهای آمریکا فعال هستند، مشکل است. البته این تصمیمی نیست که دولت چین آن را گرفته باشد بلکه تصمیمات بنگاهی است. این مشکل نه فقط در مورد واکسن بلکه در مورد بسیاری از کالاهای دیگر از شرکت‌هایی که همکاری با آمریکایی‌ها دارند، سهام آنها در بورس امریکا است یا از مواد اولیه آمریکایی استفاده می‌کنند، مشکل‌ساز می‌شود.

 

حریری تاکید کرد: بالاخره بنگاه‌ها منافع بنگاهی خود را ترجیح می‌دهند حتی در مورد نفت، چین رسما اعلام کرده است که تحریم‌های نفتی و غیرنفتی یکجانبه آمریکا را نمی‌پذیرد. اما بسیاری از بنگاه‌های چینی با ما کار نمی‌کنند مبادا که منافع شرکتی آنها به خطر بیفتد.

 

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین خاطرنشان کرد: بخش عمده صادرات ما به چین را نفت تشکیل می‌داد. قبل از تحریم‌ها ما روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت به چین صادر می‌کردیم؛ اگر امروز هم بتوانیم روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت به چین بفروشیم حدود ۱۴ یا ۱۵ میلیارد دلار در سال درآمد از این راه کسب می‌کنیم.

 

حریری افزود: مسائل دیگری مانند تحریم بنادر هم وجود دارد که همه اینها روی مبادلات دو کشور تاثیر‌گذار است. اگر کشتی ایرانی در یک بندر پهلو بگیرد، بندر و اپراتور آن با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شوند. شرکت‌های نفتی که در چین وجود دارند بنگاه‌های تجاری هستند و مسائل سیاسی را به مسائل تجاری ترجیح نمی‌دهند.

خط بطلان هزاران هوادار دولت کوبا بر دسیسه‌های آمریکا

هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, کوبا, گزارش, همبستگی

وزیر خارجه کوبا: بدترین صحنه‌های سرکوب مردم را در اروپا دیده‌ام

وزیر امور خارجه کوبا در انتقاد از اظهار نظرهای دولت‌های غربی پیرامون اعتراض‌ یکشنبه اخیر شماری از مردم این کشور گفت: خشونت شدید پلیس و سرکوب معترضان در پایتخت‌های اروپایی بدتر از کوبا است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, فرانسه, کوبا, گزارش

روسیه خواستار پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های شد

هیأت روسیه در جلسه امروز شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگ‌های گفت مسکو خواستار تایید پیشنهاد ایران برای عضویت در این سازمان است.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, ایران, بحرین, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, سریلانکا, شانگ‌های, عربستان سعودی, قرقیزستان, قزاقستان, قطر, کامبوج, مصر, نپال, هندوستان

موافقت امریکا با لغو تحریم‌های انرژی، پتروشیمی، بانک، خودروسازی، کشتیرانی، بانک، بیمه و ۷۴۸مقام ایرانی

روزنامه اطلاعات نوشت: گفت و گوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، طی ۶ مرحله به سرانجام یک سند پیش‌نویس رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر