مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

۵۵ دقیقه درگیری شدید هوایی بر فراز سوریه

در حالی که رسانه‌های سوری و روسی از واکنش پدافند هوایی سوریه به حملات بامداد دوشنبه اسرائیل به دمشق سخن می‌گویند، رسانه‌های اسرائیلی ادعای اصابت چند هدف متعلق به نیروهای مقاومت را در این تهاجم دارند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد اسرائیل ساعت ۱:۳۰ بامداد دوشنبه حملات گسترده موشکی و هوایی را به سوی خاک سوریه انجام داد که پدافند هوایی ارتش سوریه به سرعت به آن واکنش نشان داده واغلب این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

 

سانا درگزارش خود تاکید کرد جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان و حتی از فراز دریاچه طبریا در داخل حریم هوایی فلسطین اشغالی اقدام به شلیک موشک‌های خود به سوی سوریه کردند.

 

در همین راستا، یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خبر داد حمله اسرائیل به سوریه ۵۵ دقیقه به طول انجامید و هم‌اکنون شرایط در جنوب سوریه آرام است.

 

به گفته این منبع، منابع اطلاعاتی ارتش سوریه، از مدتی قبل تحرکات غیرعادی را در میان واحدهای ارتش اسرائیل در بلندی‌های اشغالی جولان مشاهده کرده بودند از این‌رو سطح آماده‌باش در میان نیروهای سوری عمل‌کننده در این منطقه هم بالاتر رفته بود.

 

وی در این رابطه افزود: دمشق احتمال اقدام بی‌سابقه‌ای را از سوی ارتش اسرائیل می‌داد به ویژه که واحد موشک‌های زمین به زمین اسرائیل هم به منطقه.ای نزدیک جولان منتقل شده بودند.

 

اسپوتنیک به نقل از این منبع خبر داد از صبح روز یکشنبه به فرماندهان نظامی مستقر در جنوب سوریه اطلاع داده شد که ارتش اسرائیل قصد انجام حمله‌ای وسیع به سوریه همانند حمله مه ۲۰۱۸ را دارد از این‌رو تمامی تدابیر برای مقابله با آن اتخاذ شد.

 

این منبع در رابطه با حمله روز یکشنبه، آن را عملیات فریب و با هدف سنجش میزان آمادگی ارتش سوریه اعلام کرده و خبر داد حمله بامداد دوشنبه شدیدترین حمله از ماه مه گذشته بود که ۵۵ دقیقه به طول انجامید و سامانه پدافندی سوریه موفق به سرنگونی ۳۸ فروند موشک زمین به زمین شد.

 

 

روسیه از کشته شدن ۴ سرباز سوری در حملات اسرائیل خبر داد

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار سرباز سوری در حملات اسرائیل کشته و شش تن نیز زخمی شدند. این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۱ تن در حملات هوایی به سوریه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹، ساعت ۲:۱۱ بامداد تا ۲:۵۶ نیروی هوایی اسرائیل از غرب، جنوب غرب و جنوب سه حمله را به خاک سوریه انجام داد. پدافند هوایی سوریه بیش از ۳۰ موشک بالدار و بمب هدایت شونده را منهدم کرد و در این حملات چهار سرباز کشته و شش تن نیز زخمی شدند.

 

به گفته وزارت دفاع روسیه در حملات اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق زیرساخت این فرودگاه آسیب جزئی دیده است.

 

اسرائیل یکشنبه‌ حملاتی را علیه پایگاه‌های نظامی سوری در جنوب این کشور انجام داد که سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه توانست آن‌ها را ساقط کند. همچنین این رژیم در ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه، دومین حمله خود در کمتر از ۲۴ ساعت را علیه خاک سوریه انجام داد که با تقابل سامانه‌های پدافند هوایی سوریه روبه‌رو شد.

 

سرویس خبری نیروهای اسرائیل، ویدئوی ۳۰ ثانیه ای را منتشر کرد که احتمالا با دوربین هایی که بر روی موشک هایی که به سمت سامانه دفاع هوایی شلیک شده، نصب شده است به ثبت رسیده.

تصاویر ابتدایی خیلی نا واضح به ثبت رسیده و نمی توان مناطقی را که مورد هدف قرار گرفته تشخیص داد و تصاویر بعدی اهداف شبیه به سامانه پانتسیر روسی است.

 

 

اسرائیل می گوید، پیش از حمله به مواضع ایران به نیروهای سوریه اعلام شد که دخالتی نداشته باشند. آنها همچنین این حملات را پاسخ به تلاش برای حمله موشکی به بلندای جولان که مسئولیت آنرا ایرانیان بر عهده داشتند، اعلام کردند.

الاخبار ؛ تحرکات عراقی‌ها برای اخراج آمریکایی‌ها

به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، با وجود اینکه قانون ویژه خروج نیروهای خارجی از عراق همچنان در چارچوب تئوری خود قرار دارد و به پیش‌نویس یک طرح تبدیل نشده است، اما جریان‌های مخالف موجودیت آمریکا در عراق عزم خود را برای ارائه این طرح در پارلمان جزم کرده‌اند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

آنکارا: نباید به دولت سوریه اجازه داد که وارد منبج شود

وزارت امور خارجه ترکیه امروز جمعه، با تاکید مجدد بر لزوم مبارزه با تروریست‌های حاضر در شمال سوریه، گفت خروج نظامیان آمریکایی از سوریه نباید به نفع شبه‌نظامیان کُرد در این مناطق تمام شود.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا