چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

۴ هزار کلاهک هسته‌ای آمریکا برای نابودی چندباره جهان

یک روزنامه آمریکایی تاکید کارشناسان غیرنظامی پنتاگون بر ضرورت استفاده محدود از تسلیحات هسته‌ای را خطرناک و غیرقابل قبول توصیف کرد و نوشت ۴ هزار کلاهک هسته‌ای فعلی آمریکا می‌تواند جهان را چندین بار نابود کند.

 

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی به قلم «دایان فاینستاین» قانونگذار دموکرات ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا، به گزارش ماه گذشته کمیته مشورتی پنتاگون که خواستار سرمایه گذاری دولت واشنگتن روی تسلیحات هسته ای جدید و انجام آزمایش های هسته ای شده، اشاره کرده و نوشته است که چیزی تحت عنوان «جنگ محدود هسته ای» وجود ندارد.

 

کمیته مشورتی پنتاگون در گزارش خود خواستار تحقیق در زمینه تسلیحات هسته ای با قدرت کمتر شده و تاکید کرده است که از این تسلیحات بدون متوسل شدن به یک جنگ هسته ای تمام عیار، استفاده کرد.

 

واشنگتن پست این گزارش که توسط هیئت علوم دفاعی پنتاگون متشکل از کارشناسان غیرنظامی ارائه شده است را وحشتناک توصیف و تاکید کرده است که انتشار این گزارش را باید با صدای بلند و سریعا سرزنش کرد. در این گزارش بر ضرورت وجود یک شرکت هسته ای با قابلیت تولید یک سلاح هسته ای سریع و مناسب برای استفاده محدود تاکید شده است.

 

فاینستاین در مقاله خود در واشنگتن پست نوشته است: اجازه بدهید که صریح بگویم که چیزی با عنوان استفاده محدود از تسلیحات هسته ای وجود ندارد و کاملا غیر قابل قبول است که یک هئیت مشورتی در پنتاگون تولید چنین تسلیحاتی را ترویج کند. این موضوع زمانی مشکل ساز تر می شود که شاهد اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه حمایتش از رقابت تسلیحات هسته ای می شویم.

 

این سناتور دموکرات با استناد به اظهارات «رابرت ورک» معاون وزیر دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، نوشت که هر کس که فکر کند می تواند استفاده غیرقابل کنترل از تسلیحات هسته ای را مهار کند، به معنای واقعی کلمه در حال بازی کردن با آتش است.

 

بر اساس مقاله فاینستاین، تسلیحات هسته ای با یک پارادوکس همراه است زیرا آمریکا میلیاردها دلار صرف ساخت و نگهداری این تسلیحات می کند به این امید که هیچ گاه از آنها استفاده نکند.

 

فاینستاین نوشت که تنها هدف داشتن سلاح هسته ای برای آمریکا باید این باشد که استفاده سایر کشورها از این سلاح را مهار کند و بنابراین، طراحی تسلیحات هسته ای جدید با بازدهی کم جهت هدفگیری اهداف محدود به شیوه ای کاملا خطرناک آستانه استفاده سایر کشورها از این تسلیحات را کم می کند و نهایتا ثباتی که بازدارندگی هسته ای ایجاد کرده است، تضعیف می شود و احتمال به وجود آمدن یک جنگ هسته ای که پیروزی ای در پی نخواهد داشت، افزایش می یابد.

 

واشنگتن پست نوشت که پیشتر در زمان ریاست «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز کنگره تلاش کرد تا یک سلاح هسته ای جدید با نام «پناهگاه شکن» بسازد اما این تلاش ها با رهبری «دیوید هابسون» که در آن زمان نماینده ایالت اوهایو در کنگره بود، متوقف شد.

 

فاینستاین نوشت که در حال حاضر حامیان ساحت یک سلاح هسته ای جدید با بازدهی کم مدعی هستند که زرادخانه هسته ای آمریکا برای مقابله با تهدیدهای در حال ظهور جهانی کافی نیست اما این ادعا حقیقت ندارد زیرا آمریکا در حال حاضر بمب گرانشی B61 را در اختیار دارد که با هزینه برآورد شده ای معادل ۱۰ میلیارد دلار، در حال به روز رسانی شدن است و از طرف دیگر، انبار تسلیحات استراتژیک فعلی آمریکا نیز بیشتر از نیاز لازم برای مهار حمله به آمریکا و متحدان واشنگتن است.

 

وی نوشت که زرادخانه هسته ای آمریکا شامل ۴ هزار کلاهک هسته ای ذخیره شده است که این تعداد برای نابودی چند باره جهان کافی است.

 

نماینده دموکرات سنای کنگره در ادامه مقاله خود در واشنگتن پست تاکید هیئت علوم دفاعی پنتاگون برای از سر گیری آزمایش های هسته ای را موضعی اشتباه توصیف کرد و نوشت وزارت انرژی آمریکا امنیت و قابلیت اعتماد به انبار تسلیحات هسته ای را در طول دهه های آتی تائید کرده است و دیگر نیازی به آزمایش هسته ای نیست.

 

فاینستاین نوشت که از سرگیری آزمایش های هسته ای صرفا دیگر کشورها را به این رویکرد ترغیب می کند و در این صورت جهان ناامن تر می شود و دیگر کشورها نیز به دنبال تسلیحات و قابلیت های هسته ای جدید می روند و بنابراین، پنتاگون باید مسیر خود را در راستای کاهش هر چه بیشتر زرادخانه های هسته ای آمریکا با هدف همکاری با سایر کشورها ادامه دهد.

 

وی در پایان مقاله خود با اشاره به اینکه دولت واشنگتن می تواند برای شروع با دولت مسکو همکاری کند تا یک ممنوعیت جهانی را در مسیر استفاده از موشک های کروز هسته ای ایجاد کنند، نوشت پیروزی در زمینه تسلیحات هسته ای به این معنا نیست که چه کسی کلاهک های بیشتری در اختیار دارد، بلکه پیروزی در این زمینه به معنای تحمل در عدم استفاده از این تسلیحات است بنابراین، گزارش هئیت مشورتی پنتاگون آستانه استفاده سایر کشورها از تسلیحات هسته ای را پایین می آورد و بهتر این است که وزارت دفاع آمریکا این گزارش را رد کند.

تسنیم

سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای چین، ژاپن و کره‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در پایان ماه جاری میلادی در سفری از سه کشور چین، ژاپن و کره‌جنوبی بازدید می‌کند.   براساس گزارش‌ها این سفر در راستای بررسی برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی صورت می‌گیرد.   این نخستین سفر رکس تیلرسون از زمان انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه آمریکا به منطقه ... سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای چین، ژاپن و کره‌ جنوبی

ادامه

امریکا, جهان, خبر

ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت که طرح رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون درباره سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که عمدتا روی مسائل سیاست خارجی متمرکز بود، گفت، شکست داعش اولویت بالاتری نسبت به متقاعد کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای ... ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انتخابات, جهان, خبر