واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

۴ جاسوس آمریکایی آزاد می‌شوند/ آزادی ۷ میلیارد دلار دارایی ایران

شبکه «المیادین» از تصمیم واشنگتن برای آزادی ۴ ایرانی و آزاد شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران خبر داد.

 

به گزارش مهر، شبکه «المیادین» به نقل از منابع ایرانی اعلام کرد که واشنگتن ۴ زندانی ایرانی را آزاد خواهد کرد.

 

ایران در مقابل آزادی ۴ ایرانی، ۴ آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد خواهد کرد.

 

المیادین به هویت این افراد که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند اشاره‌ای نکرده است.

 

بر اساس این منابع، مذاکرات امنیتی مشابهی نیز بین طرف ایرانی و انگلیسی در جریان است. در این مذاکرات، مقرر شد لندن ۴۰۰ میلیون پوند از اموال بلوکه شده ایران را آزاد می‌کند.

 

همچنین به گفته این منابع، واشنگتن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد خواهد کرد.

 

گفتنی است که پس از پیگیریهای مکرر آمریکایی ها در دوره جمهوری خواهان ودموکرات‌ها، نهایتا «جیسون گیت» تکرار شد.

 

بافشار وارده برتیم بایدن و نیاز فوری او برای نمایش پیشرفت در پرونده ایران به کنگره،آمریکایی ها حاضر شده اند با آزادی ۴ ایرانی فعال در دور زدن تحریم و پرداخت ۷ میلیارد دلار، ۴ جاسوس آمریکایی که بخشی از دوره محکومیت خود را سپری کرده‌اند، تبادل کنند.

 

قبلا آمریکا و واسطه های اروپایی تلاش کرده بودند بدون امتیاز دهی ، ایران را وادار به تبادل کنند تا ضمن کاستن از ضربه حیثیتی ایران به سرویس جاسوسی آمریکا، از تکرار ماجرای جیسون گیت جلوگیری کنند .

 

در پرونده جیسون ، ایران با تحمیل اراده خود به اوباما موفق شد ۱/۷میلیارد دریاقت کند.

 

به دنبال این اتفاق موضوع تبادل نازنین زاغری جاسوس انگلیسی در ازای ۴۰۰میلیون پوند نیز قطعی شده است.

 

شواهد حاکی است که در پی این اتفاق مطالبه اعضای هیئت ایرانی از طرف غربی در روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها ،افزایش یافته است.

واکنش رسانه‌های روس به‌‌افشای فایل صوتی ظریف/ دولت مصاحبه را منتشر کرده است؟

تا امروز کرملین واکنشی به اظهارات ظریف نشان نداده، اما رسانه‌های روسیه گزارش‌هایی در این باره نوشته‌اند که جالب توجه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, مذاکرات اتمی, مقاله

وال‌استریت‌ژورنال؛ آمریکا آماده رفع تحریم‌های مالی و نفتی علیه ایران است

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها علیه برخی از بخش‌های اقتصاد ایران از جمله نفت و بخش مالی آمادگی نشان داده است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تروریسم, خبر, مذاکرات اتمی

فرمانده سنتکام: آمریکا هرگز به رویارویی نظامی با ایران کشیده نخواهد شد

فرمانده نیروهای سنتکام با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای خاورمیانه خواند ولی در عین حال گفت که کشورش هرگز به درگیری نظامی با تهران کشیده نخواهد شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, خاورمیانه, خبر, لبنان, مذاکرات اتمی

پرس تی وی؛ دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آن است

منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین گفت که دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی