نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

۳۰ میلیارد هزینه برای ساخت سونا، استخر و جکوزی در زیر امامزاده‌ای در ونک

نماینده دماوند و فیروزکوه با انتقاد رویه کمک ها در دوران مدیریت سابق شهرداری تهران گفت: به طور مثال زیر امامزاده‌ای در ونک سونا و استخر و جکوزی ساخته شده و ۳۰ میلیارد برای آن هزینه شده است.

 

قاسم میرزایی نکو، درباره گزارش نجفی، شهرداری تهران درباره هزینه کرد منابع شهرداری در دوران گذشته به خبرآنلاین گفت: به طور کلی موضوع منابع مالی و هزینه کرد آن ها و مباحثی از قبیل واگذاری پروژه های عمرانی و یا کمک هایی تحت عناوین کمک به نهادهای فرهنگی، مساجد و هیات های مذهبی ابهامات جدی دارد.

 

به گزارش آفتاب نیوز، وی ادامه داد: در گزارش آقای نجفی موضوع کمک به نهادهای فرهنگی خاص و هزینه کرد خارج از چهارچوب و اصول برای برخی مراسم‌های مذهبی و حسینه ها مطرح شده است.

 

نماینده دماوند و فیروزکوه با انتقاد از این رویه کمک ها در دوران مدیریت سابق شهرداری تهران گفت: به طور مثال زیر امامزاده‌ای در ونک سونا و استخر و جکوزی ساخته شده و ۳۰ میلیارد برای آن هزینه شده است.

 

میرزایی نکو تاکید کرد: امام‌زاده چه نیازی به چنین تشکیلات و ساخت و سازی داشته است و از اساس ساخت یک استخر و جکوزی نباید این رقم هزینه بر می داشته است این دست از سوالات برای مجلس و مردم جدی است و انتظار داریم کلیه این موارد به صورت شفاف رسیدگی شود و جزییات آن مورد پیگیری اداری و حقوقی قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر لزوم پیگیری حقوقی در این خصوص گفت : مرجع قانونی و قضایی باید به این مسائل رسیدگی کند و راهشان این است که این گزارش را با مصداق ها به مرجع قضایی ارائه دهد و حتی شکایت رسمی به مرجع قضایی داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمیته متشکل از اعضای فراکسیون امید پیگیر طرح دوباره موضوع تحقیق و تفحص از دوران مدیریت سابق شهرداری تهران هستند، گفت: تصور می کنم مجلس باید در این زمینه ورود مجدد داشته باشد و این تحقیق و تفحص انجام شود.

 

عضو فراکسیون امید گفت: در حال حاضر این کمیته در حال پیگیری امور برای جمع آوری ادله محکم برای انجام تحقیق و تفحص است و سعی داریم این تخلفات را به صورت روشن و مشخص و بین گردآوری کنیم تا در کمیسیون مربوطه و صحن مجلس نیز رای آوری داشته باشد

کلمه

پلیس اسرائیل خواستار محاکمه نتانیاهو شد

به گزارش شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل، پلیس “اسرائیل” خودش را آماده انتقال پرونده‌های تحقیق درباره نتانیاهو و اتهامات فساد مالی وارده علیه او به دفتر دادستانی کل کرده است و قرار است اوایل هفته آینده این پرونده‌ها را به همراه توصیه‌های ارائه شده مبنی بر لزوم محاکمه نتانیاهو، به دادستانی کل تحویل دهد.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فساد

افشاگری‌های صادقی درباره دروغ‌های اژه‌ای و تبرئه طوسی دردادگاه تجدید‌نظر به‌دلیل خواست رهبر

اگر برای قوه قضاییه پرونده سعید طوسی تمام شده است، اما برای محمود صادقی نماینده جسور مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های شکات سعید طوسی این پرونده کماکان باز است. سعیدهایی که ظاهرا قرار نیست نسلشان در پرونده‌های قوه قضاییه ریشه‌کن شود و هر روز با لقبی جدید قد می‌کشند، روزی عسگر می‌شوند ... افشاگری‌های صادقی درباره دروغ‌های اژه‌ای و تبرئه طوسی دردادگاه تجدید‌نظر به‌دلیل خواست رهبر

ادامه

ایران, خبر, فساد

۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای نگهداری یک «شبکه»

صد میلیارد تومان بودجه شورای نگهبان در سال ٩٧ صرف چه می‌شود؟ آن هم در سالی که انتخاباتی در کار نیست و قاعدتا این شورا هزینه چندانی ندارد.   شورای نگهبان در نگاه نخست نهادی با ١٢ عضو فقیه و حقوق‌دان است. اما این همه چیز درباره این نهاد نظارتی نیست. در این سال‌ها مدام ... ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای نگهداری یک «شبکه»

ادامه

ایران, خبر, فساد

۱۱ حکم قطعی تا اینجا، برای کسی‌که ازهمه به‌دیدگاه‌های رهبر نزدیک‌تر است

فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم به خبرآنلاین می گوید؛ ۱۱ حکم قطعی علیه احمدی نژاد صادر شده است. هنوز پس از پنج سال وقتی پای پرونده‌های تخلف احمدی‌نژاد به میان می‌آید همه نقل قول‌ها یک حرف را تکرار می‌کنند: “در حال پیگیری است”!

ادامه

ایران, خبر, فساد