روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

۳۰ شهرستان افغانستان از کنترل طالبان آزاد شده‌اند

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی افغانستان در نشست خبری در کابل اعلام کرد که حداقل ۳۰ شهرستان این کشور از کنترل طالبان آزاد شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی دولت افغانستان، «اجمل عمر شینواری» سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی افغانستان در نشست خبری در کابل اعلام کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی در بسیاری از مناطق این کشور به حالت تهاجمی تغییر موضع داده‌اند.

 

این مقام نظامی و امنیتی در کابل همچنین افزود که به زودی شاهد دستاوردهای نظامیان افغانستان خواهیم بود.

 

به گفته شینواری، طی مدت اخیر در ۱۵۴ عملیات نظامی، بیش از هزار و ۵۰۰ عضو طالبان کشته و ۸ صد و یک نفر از آن‌ها زخمی شده‌اند و از سوی دیگر باید توجه داشت که مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت افغانستان نیست بلکه دیگر کشورهای جهان نیز در این ارتباط مسئول هستند.

 

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی افغانستان همچنین اعلام کرد که تا کنون ۳۰ شهرستان افغانستان از کنترل طالبان پس گرفته شده‌اند.

 

آزادسازی ۳۰ شهرستان افغانستان از سوی نیروهای دولتی در حالی است که همزمان دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۶۵۹ غیرنظامی افغانستانی در نتیجه خشونت‌ها و درگیری‌های مختلف جان باخته‌اند و ۳۵۲۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

طبق گزارش مذکور، از مجموع تلفات غیرنظامیان در سال جاری، ۶۲ درصد توسط گروه طالبان، ۲۶ درصد توسط نیروهای دولتی و ۱۲ درصد دیگر نیز در نتیجه سایر درگیری‌ها جان باخته‌اند.

 

بر اساس گزارش این نهاد، تلفات غیرنظامیان طی این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است.

 

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر تلفات غیرنظامیان طی ۶ ماه نخست سال جاری٬ خواستار رعایت مسائل حقوق بشری و ارزش‌های انسانی از طرف‌های درگیر در افغانستان شده است.

 

این در حالیست که در گزارش سازمان ملل به تلفات گسترده غیرنظامیان این کشور از سوی اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی در افغانستان هیچ اشاره‌ای نشده است.

وزارت دفاع افغانستان: شهرستان استراتژیک “کلدار” از کنترل طالبان خارج شد

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد ارتش و نیروهای مردمی شهرستان «کلدار» در استان بلخ که مرز تجارتی “حیرتان “با ازبکستان در این منطقه قرار دارد را از کنترل طالبان خارج کردند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, خبر

با رسیدن طالبان به‌مرزهای کشور، ارتش تاجیکستان به حالت آماده‌باش درآمد

دفتر رئیس جمهوری تاجیکستان امروز (پنجشنبه) گزارش داد، نیروهای مسلح این کشور برای اولین بار در تاریخ این جمهوری مستقل برای بررسی آمادگی جنگی به حالت آماده باش فوق العاده درآمدند.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, تاجیکستان, ترکمنستان, جهان, حقوق بشر, خبر, دخالت نظامی