سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

۳۰۴ نظامی آمریکا به کرونا مبتلا شدند

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با تایید رشد ۸ درصدی افزایش مبتلایان نظامی این کشور اعلام کرد که تا کنون ۳۰۴ نفر از نیروهای پنتاگون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

به گزارش تارنمای میلتری تایمز، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با تایید ابتلای ۵۲ نفر جدید به ویروس کرونا اعلام کرد که تا کنون شمار مبتلایان به ۳۰۴ نفر رسیده است.

 

براساس آخرین آمار ارائه شده، ۳۰۴ نیروی پنتاگون که آزمایش کرونای آنان مثبت اعلام شده شامل ۱۳۴ غیرنظامی، ۱۰۸ وابسته نظامی و ۶۲ پیمانکار است.

 

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره این که شیوع این ویروس در آمریکا تا چه زمانی ممکن است ادامه یابد و این که ارتش چگونه به تلاش‌ها برای مقابله با آن ادامه خواهد داد، گفت: من فکر می‌کنم که ما به طرحی چند ماهه برای مقابله با این ویروس نیاز داریم و همه اقدامات احتیاطی را بکار خواهیم بست.

 

اسپر افزود کاملا مطمئن است که برای چند ماه درگیر این ویروس خواهیم بود.

 

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در همان جلسه که به صورت مجازی برگزار شد گفت، معلوم نیست شیوع این ویروس در آمریکا چند ماه طول خواهد کشید و با توجه به الگوی دیگر کشورها که ممکن است در آمریکا قابل اجرا باشد یا نه، شیوع این ویروس در آمریکا ممکن است تا تیر ماه (ژوئیه) طول بکشد.

 

وی گفت: اگر این الگو در آمریکا عمل کند احتمالا شیوع ویروس تا اردیبهشت (مه)، خرداد (ژوئن) و در نهایت تیر (ژوئیه) طول خواهد کشید.

 

اسپر روز دوشنبه اعلام کرد تدابیر محدودکننده امنیتی بیشتری برای کسانی که وارد پنتاگون می‌شود، اتخاذ می‌شود. پنتاگون همچنین اقداماتی را برای کاستن از تعداد کارمندانش بکار بسته است و بسیاری از آن‌ها دورکار شده‌اند.

 

اسپر گفت، انتظار می‌رود دورکاری‌ها برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها طول بکشد.

 

ویروس کرونا تاکنون برخی از نیروهای ارتش آمریکا را نیز مبتلا کرده است و ناوگان دریایی آمریکا از مثبت شدن آزمایش سه نفر از ملوانان خود در کشتی تئودور روزولت خبر داده است که اولین موارد ابتلای ویروس در بین سرنشینان یک کشتی نظامی آمریکا در دریا است.

ایرنا

نوآم چامسکى: پاندمى کرونا محصول تخریب سیستم بهداشت و درمان توسط نئو لیبرالیسم است

این روزها که مثل باقى مردم در خانه زندانى شده ام تصمیم می‌گیرم ایمیلى به نوآم چامسکى بفرستم و خبرى از حال او بگیرم و از او نظرش را در مورد بحران به وجودآمده به خاطر کرونا ویروس و واکنش عقیده عمومى بپرسم.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, سرمایه‌داری, نئولیبرالیسم

انتقاد واشنگتن پست از آمریکا برای ادامه تحریم های علیه ایران همزمان با گسترش کرونا

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در تحریم شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران نوشت: آمریکا باید به جای چنین اقداماتی به کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در ایران کمک کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله

ونزوئلا: اقدام خصمانه آمریکا علیه مادورو نشانگر “استیصال” نخبگان حاکم بر واشنگتن است

وزیر خارجه ونزوئلا در پی اقدام خصمانه دولت آمریکا در تعیین جایزه برای دستگیری نیکولاس مادورو و چند تن از مقام‌های دولتش با طرح اتهام قاچاق مواد مخدر علیه آنها، شدیدا به واشنگتن حمله کرده و این اتهام‌زنی را “شکل جدیدی از کودتا” علیه کاراکاس خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا