تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا خواستند نشست ضدایرانی را بایکوت کند

بعد از ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حضور بیش از ۷۰ کشور مختلف در نشست ضد ایرانی در لهستان، جمعی از فعالان ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها با امضای طوماری از کشورهای اروپایی خواستند در این نشست، شرکت نکنند.

 

جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی آمریکا برای مقابله با کمپین ایران‌هراسی به رهبری واشنگتن، طوماری را در وبگاه گروه غیردولتی و ضد جنگ «کُدپینک» به‌راه انداخته و از کشورهای اروپایی خواستند که به کارزار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه تهران نپیوندند.

 

در این مطالبه که تاکنون حدود سه هزار امضا جمع‌آوری کرده، با تاکید بر عبارت «صلح با ایران» از کشورهای اروپایی خواسته شده که نشست ضد ایرانی آمریکا را که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان (۱۳ و ۱۴ فوریه) برگزار شود، تحریم کنند.

 

در متن توضیحی این طومار آمده است: «هدف از این کنفرانس، مهیا کردن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است. به‌جای نشستی برای مقابله با ایران، ما از جهان می‌خواهیم که به ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران فشار بیاورد… و تحریم‌های مخرب علیه ایران را مرتفع کند».

 

جمعی از فعالان سیاسی، دانشگاهی و اجتماعی سرشناس آمریکایی که این طومار را امضا کرده‌اند، در نامه‌ای به اتحادیه اروپا اعلام کردند: «ما از شما می‌خواهیم که در این نشست شرکت نکنید و در عوض، نشست دیگری را با تمام کشورهای منطقه از جمله ایران، میزبانی کنید».

 

این طومار با تاکید بر اینکه نشست لهستان، بخشی از کمپین آمریکا علیه ایران، در ادامه خروج از توافق هسته‌ای و بازگراندن تحریم‌ها است، می‌گوید: «گام بزرگ به سمت صلح و ثبات در خاورمیانه، همان توافق هسته‌ای ایران بود… که از سوی شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا به تایید رسید… این خروج دولت [دونالد] ترامپ از توافق (هسته‌ای) و افزایش خصومت‌ها علیه ایران است که بر بی‌ثباتی منطقه افزوده و اکنون نیز تهدید می‌کنند که می‌خواهند نبرد فاجعه‌بار دیگری را در خاورمیانه شروع کنند».

 

فعالان آمریکایی حاضر در این مطالبه ضمن اشاره به دمیدن کاخ سفید در شعله‌های جنگ، خطاب به کشورهای اروپایی تاکید کردند که با توجه به اینکه هنوز آنها در توافق هسته‌ای ایران حضور دارند و می‌خواهند روابط خود با تهران را بهبود بخشند، مشارکت در چنین نشست خصمانه‌ای علیه تهران معنا ندارد بلکه عدم‌حضور آنها است که می‌تواند پیام مهمی را به دیگر کشورها برای تبعیت از آنها ارسال کند.

 

از لیست بلند امضاکنندگان سرشناس این طومار می‌توان به «میدئا بنجامین» مدیر جنبش کُدپینک، «دیوید هارتسو» رئیس انجمن حافظان صلح، «بیل فلچر» رئیس پیشین انجمن فراآمیکا، «آن رایت» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و از مخالفان سرشناس جنگ با عراق، «ربکا ویلکومرسان» مدیرعامل سازمان صدای یهود برای صلح، «جوزف کارل گرسون» رئیس پویش خلع‌سلاح صلح‌آمیز و امنیت مشترک، «کوین مارتین» رئیس سازمان اقدام صلح و «آلفرد ماردر» رئیس شورای صلح آمریکا اشاره کرد.

 

پامپئو روز جمعه (۲۱ دی ماه) در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» با اعلام خبر میزبانی آمریکا و لهستان از نشست ضد ایرانی در نیمه فوریه، مدعی شد واشنگتن تلاش می‌کند ده‌ها کشور از مناطق مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم آورد و این همایش برای ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران برگزار می‌شود.

فارس

لاوروف از برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو ابراز تاسف کرد

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از برگزاری نشست ضد ایرانی آمریکا در ورشو پایتخت لهستان اعلام کرد: این نشست برای پیشبرد اقدامات به منظور بازداشتن ایران برگزار می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اذربایجان, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین

پایگاه اسرائیلی دبکا: سفر منطقه‌ای پمپئو شکست خورده است

یک پایگاه اطلاع‌رسانی اسرائیلی از کوتاه‌شدن سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه بعد از شکست تلاش‌هایش برای متقاعد کردن کشورهای عربی به منظور همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن خبر داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای ارائه گزینه نظامی علیه ایران

به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از کاخ سفید درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

طرح ایجاد ائتلاف بزرگ ضد ایرانی در نشست لهستان

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم که یک نشست مهم در سطح وزیران در تاریخ ۱۳- ۱۴ فوریه در ورشو برگزار کنیم که در آن تعداد زیادی از کشورها، تقریبا از تمام قاره ها شرکت خواهند کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, لهستان