هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

۲.۵ میلیارد ین کمک ژاپن به ایران برای مقابله با شیوع کرون/ سازماندهی خلوت کردن شهرها در ۲۴ ساعت آینده

شیوع ویروس کرونا همچنان در ایران سیر صعودی دارد.

 

برخی از مسئولان کشور می‌گویند اگر مردم رعایت نکنند این بحران تا خرداد همچنان باقی خواهد ماند و تعداد زیادی مبتلا خواهند شد.

 

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران در روز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ را در این مطلب پیگیری کنید.

 

۲.۵ میلیارد ین کمک ژاپن به ایران برای مقابله با شیوع کرونا

 

سفارت ایران در ژاپن با انتشار پیامی توییتری از کمک پزشکی ژاپن به این کشور به ارزش ۲.۵ میلیارد ین برای مبارزه با کرونا خبر داد.

 

در این پیام که به زبان ژاپنی منتشر شده، از حمایت‌های ژاپن از ایران قدردانی شده است.

 

ناصر شعبانی، معاون عملیات پیشین قرارگاه ثارالله تهران درگذشت

 

ناصر شعبانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران که فرماندهی سپاه شهر آمل در جریان وقایع بهمن سال ۶۰ (درگیری با چریک‌های اتحادیه کمونیست‌های ایران) و فرماندهی سپاه کرمانشاه در زمان عملیات مرصاد (عملیات جمهوری اسلامی علیه مجاهدین) را برعهده داشت، در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

 

یک مقام ارشد نظامی ایران گفت: روند خلوت کردن شهرها در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی می‌شود

 

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که روال خلوت کردن فروشگاه‌ها و خیابان‌ها و جاده‌ها با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود، در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

 

وی در جمع خبرنگاران افزود: «رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آنها وجود دارد مهم است. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند.»

 

بنا بر گزارش ایسنا او اعلام کرد: «کسانی که مشکوک نیستند به منزلشان بر می‌گردند با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت داده، سلامتی‌شان حفظ می‌شود و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند.»

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در زمینه کمک به تامین تجهیزات پزشکی نیز گفت: «در بخش لجستیک و تامین ماسک تخصصی N95 که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و همچنین لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است، در مورد کیت تشخیصی نیز این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است تولید شود. در خصوص ماسک‌های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد.»

 

او با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایران برای مبارزه با شیوع این بیماری از تمام توان خود استفاده خواهد کرد، گفت: «در این چند روز سازماندهی کردیم که بسیجیان، دانشجویان دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقمند هستند و تخصص دارند، بلافاصله در بخش کادر درمان به کار گرفته شوند و برای کسانی که نیاز به آموزش فشرده دارند نیز این کار انجام شود و در خدمت کادرهای درمانی باشند.»

 

وزارت بهداشت: ۸۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

 

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام آخرین آمار مربوط به ویروس کرونا در کشور گفت: «از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱۳۶۴ نفر افزایش یافت.»

 

وی درباره شمار جانباختگان در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌های مختلف ایران گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید-۱۹جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.»

 

وی درباره تعداد افرادی که بهبود یافته‌اند نیز گفت: «خوشبختانه تا کنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.»

 

ایران خطاب به ترامپ: نیازی به پزشک آمریکایی نداریم

 

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ برای کمک و ارسال پزشک به ایران، در پیامی توییتری نوشت: «ایران نیازی به پزشکان آمریکایی ندارد.»

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در کاخ سفید با اشاره به وضعیت ایران پس از شیوع ویروس کرونا گفته بود که «ما بهترین پزشکان دنیا را داریم و به ایران پیشنهاد کمک داده‌ایم.»

 

وی تاکید کرده بود اگر ایران بخواهند خوشحال خواهند شد که به این کشور کمک کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرد: «بهترین، کارآمدترین و شجاع‌ترین ‎کادر درمانی جهان را داریم و نیازی به پزشک آمریکایی نداریم.»

 

وی تاکید کرد: «به‌جای دلسوزی ریاکارانه و فخرفروشی مشمئز کننده، ‎ترویسم اقتصادی و ‎تروریسم درمانی را متوقف کنید تا دارو و تجهیزات پزشکی به کادر درمانی و مردم ‎ایران برسد. ضمنا، مردم آمریکا را هم دریابید.»

 

برگزاری جلسه دولت در سایه ترس از ویروس کرونا

 

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ۲۱ اسفند (۱۱ فوریه) به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مجموعه سعدآباد برگزار شد.

 

تصاویر منتشر شده از این جلسه نشان می‌دهد که این جلسه با تدابیر ایمنی در برابر ویروس کرونا برگزار شده است.

 

تا کنون ابتلای چند عضو کابینه حسن روحانی به ویروس کرونا تایید شده است. از جمله این افراد می‌توان به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران اشاره کرد.

 

خبرگزاری فارس گزارش داد که معاون اول حسن روحانی در قرنطینه به سر می‌برد. پیش از این ابتلای معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری ایران به «کووید ۱۹» تائید شده بود.

 

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز از جمله مقام‌هایی هستند که در گزارش خبرگزاری فارس از آنها به عنوان مقام‌های مبتلا به ویروس جدید کرونا یاد شده است.

 

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد.

“حمله تلافی‌جویانه” آمریکا به مواضع ایران در سوریه

خبرگزاری آناتولی می‌گوید جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا “سه موضع نظامی متعلق به ایران” در سوریه را بمباران کردند. ظاهرا این اقدام در واکنش به پرتاب موشک به یک پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف در عراق انجام شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق