ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

۲ کشته، ۶۰۰ زخمی و ۱۳۰ بازداشتی در سرکوب اعتراضات مردم فرانسه

ده‌ها هزار تظاهرکننده در مخالفت با افزایش قیمت سوخت، ارزاق عمومی و کرایه خانه‌ چندروز است به خیابان‌ آمده‌اند.

 

پاریس قبل از ظهر شنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) بار دیگر صحنه درگیری تظاهرکنندگان موسوم به “جنبش جلیقه زرد” و ماموران پلیس این کلان شهر بود. ماموران پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

 

صدها نفر علیه طرح‌های اصلاحی امانوئل مکرون‌، رئیس جمهوری فرانسه، از جمله در ارتباط با گران شدن قیمت سوخت و ارزاق عمومی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در گردهمایی روز شنبه با ماموران امنیتی پاریس درگیر شدند.

 

تظاهرکنندگان سعی می کردند با عبور از مانع‌های ایجاد شده توسط پلیس، خود را به کاخ الیزه برسانند. آنها در حالی که سرود ملی فرانسه را می خواندند، پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که روی‌ آنها از جمله نوشته شده بود: ” مکرون-استعفا” یا “مکرون- دزد”.

 

تظاهرات علیه طرح های اصلاحی مکرون یک هفته است که در سراسر فرانسه ادامه دارد. تظاهرکنندگان با بستن خیابان‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها در امور شهرها اختلال ایجاد می‌کنند.

 

در پی این تظاهرات سراسری تاکنون دو شهروند فرانسه کشته و صدها نفر نیز زخمی شده‌اند. کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه، در ارتباط با شمار زخمی‌های تظاهرات سراسری گفت تا روز جمعه ۳ آذر (۲۴ نوامبر) ۱۳۶ مامور پلیس و ۶۰۰ شهروند غیرنظامی این کشور زخمی شده‌اند.

 

گفته می‌شود چندین تظاهرات دیگر نیز در فرانسه برنامه‌ریزی شده‌اند. دولت فرانسه برای مقابله با تظاهرکنندگان در پاریس پنج هزار پلیس را به حالت آماده باش درآورده است. بسیاری از این تجمع‌ها بدون ثبت‌نام رسمی انجام می‌شوند و همین امر نگرانی ماموران امنیتی را برانگیخته است.

 

مقامات امنیتی فرانسه نگران آن هستند که افراط گرایان راست‌ و چپ‌ از این تظاهرات سوءاستفاده کرده و در جریان تظاهرات به تخریب دست زنند.

 

پلیس پاریس مناطقی از این شهر چون محدوده کاخ الیزه را به روی تظاهرکنندگان بسته است و آنها اجازه ورود به این مناطق را ندارند.

 

پلیس فرانسه روز جمعه ۳ آذر (۲۴ نوامبر) موفق شد پس از کوشش‌های فراوان یکی از اعضای جنبش جلیقه زرد را دستگیر کند. این مرد ۴۵ ساله مواد منفجره‌ای به خود بسته بود که ضامن آن نزدیک گردن‌اش قرار داشت.

 

این مرد پس از ساعت‌ها مذاکره سرانجام حاضر شد خود را به ماموران پلیس تسلیم کند. گفته می‌شود این مرد در نظر داشت با این اقدام امکان گفت‌وگوی امانوئل مکرون‌، رئیس جمهوری فرانسه، با نمایندگان تظاهرات را فراهم کند.

 

جنبش جلیقه زرد به حزبی سیاسی مربوط نیست و از فعالیت شهروندان در شبکه‌های اجتماعی بوجود آمده است.

 

«جلیقه زرد» ها چه کسانی هستند؟

 

شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرهای مختلف فرانسه شرکت می‌کنند خود را «جلیقه زرد»ها نام نهاده اند. «جلیقه زرد»، جلیقه‌ای به رنگ زرد شبرنگ است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه ، صاحب خودرو باید جلیقه زرد رنگ را بر تن کند.

 

«جلیقه زرد» ها بیشتر شهروندانی هستند که با وجود کار و درآمد، در گذران زندگی و معاش به مشکل برمی‌خورند. کارمندان، کارگران و خانواده‌هایی که در حومه شهرهای بزرگ یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند و برای رفت و آمد و زندگی روزمره به خودروی شخصی وابسته هستند.

 

جنبش «جلیقه‌ زرد»‌ها با اعتراض به افزایش قیمت سوخت آغاز شد اما اکنون این جنبش اعتراضی تبدیل به جنبشی علیه مالیات شده است. جنبشی که به گفته تحلیل‌گران اولین و مهم‌ترین چالش فراحزبی برای دولت ماکرون محسوب می‌شود.

 

طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۶۹ درصد از شهروندان فرانسه از جنبش اعتراضی «جلیقه زرد» ها حمایت می‌کنند. همین طور بیش از ۵۰ درصد از رای دهندگان به ماکرون در انتخابات رییس جمهوری نیز از این اعتراضات حمایت می کنند.

 

نیکول اولو، وزیر پیشین محیط زیست که در تابستان به علت اختلافش با رویکردهای دولت استعفاء داده بود، شب گذشته بالاخره سکوت را شکست و در مصاحبه ای تلویزیونی با قبول مسئولیت در برابر «جلیقه زرد» ها گفت: «من هفته های قبل از استعفاء بی وقفه تلاش کردم تا برای اقشار کم درآمد، کمک هایی در نظر گرفته شود اما کسی به حرف من گوش نداد و دلیل رد پیشنهادات من را محدودیت بودجه اعلام کردند.»

 

افشای دخالت کارشناسان فرانسوی در کلاهک شیمیایی «النصره» در ادلب

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب اعلام کردند که تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی در اختیار کارشناسان فرانسوی قرار دادند تا این مواد را در موشک‌های تروریست‌ها قرار دهند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه