فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

از اسفند ۱۴۰۰ تا امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)، قیمت دلار در بازار ایران ۲۴۵ درصد افزایش داشته است اما نرخ افزایش حداقل دستمزد کارگران در همین بازه زمانی فقط ۱۱۹.۳ درصد بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، روزهای ابتدای فروردین است و کارگران سرخورده و دلسرد از مذاکرات مزدی؛ علیرغم پافشاری نمایندگان کارگری در شورایعالی ... سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

ادامه

ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, معیشت

۲ میلیارد نفر در فقر زندگی می‌کنند

نتایج گزارش “کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸ ” نشان می‌دهد که ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا در فقر به سر می‌برند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نتایج جدید گزارش موسوم به “کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸ ” حاکی است که بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر زندگی می کنند و ۷۵۳ میلیون نفر با فقر مطلق روبرو هستند و برای زنده ماندن مبارزه می کنند.

 

بر اساس این گزارش، وضعیت مربوط به انسان هایی که از قحطی، خشکسالی، منازعات و بلایا و فجایع طبیعی رنج می برند هر سال در روز جهانی کمک های انسانی که ۱۹ آگوست است، منتشر می شود.

 

این روز هر سال ۱۹ آگوست برگزار می شود تا از انسان هایی که از بحران های مختلف در سراسر جهان رنج می برند، حمایت صورت گیرد.

 

این گزارش افزود: حداقل ۲۰۱ میلیون نفر در ۱۳۴ کشور جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی به کمک های انسان دوستانه برای زنده ماندن نیاز داشته اند.

 

این گزارش نشان می دهد که ۲۰.۷ میلیون نفر در یمن نیاز به کمک های انسانی دارند. این رقم در سوریه به بیش از ۱۳.۷ میلیون نفر رسیده است. ترکیه که میزبان ۳.۵ میلیون آواره سوری است با ۱۲.۸ میلیون نفر افراد نیازمند به کمک های انسانی در رتبه سوم این فهرست قرار دارد.

 

کشورهای اتیوپی، عراق، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان جنوبی، افغانستان، سومالی، کنیا، هائیتی، مالاوی، کلمبیا، سودان، چاد، زیمبابوه، مالی، اوکراین، کامرون، لبنان، پاکستان، بروندی، اردن، جمهوری آفریقای مرکزی، اوگاندا، نیجر، فلسطین، موزامبیک، ماداگاسکار، لیبی، آنگولا، بنگلادش، سریلانکا، نپال و میانمار نیز در این فهرست قرار دارند.

 

اتیوپی، نیجر، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی و سودان کشورهایی هستند که با ۳ نوع بحران یعنی جنگ و درگیری ، فجایع طبیعی و بی خانمان شدن اجباری به طور همزمان روبرو هستند.

 

این گزارش حاکی است که بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان با درآمد کمتر از ۳.۲ دلار در روز زندگی می کنند. بیش از ۷۵۳ میلیون نفر نیز با درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز امرار معاش می کنند و با فقر مطلق روبرو هستند.

 

تعداد افرادی که در سال ۲۰۱۷ میلادی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند با ۲.۹ میلیون نفر افزایش به بیش از ۶۸.۵ میلیون نفر رسیده است.

 

این گزارش افزود: بیش از ۶۰ درصد کمک های بین المللی به ۱۰ کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی اختصاص یافته است و ۱۴ درصد این کمک ها به سوریه ارسال شده است. یمن نیز ۸ درصد این کمک ها را دریافت کرده است. سوریه برای پنجمین سال متوالی بیشترین بخش از کمک های انسان دوستانه جهانی را دریافت کرده است.

 

ترکیه و یونان نیز به علت ورود مهاجران غیرقانونی، برای نخستین بار در بین ده کشور بزرگ دریافت کننده کمک های انسان دوستانه قرار گرفته اند.

 

این گزارش نشان می دهد که ترکیه با ۸.۰۷ میلیارد دلار بیشترین سهم را در اختصاص کمک های مالی و انسان دوستانه داشته است. آمریکا با ۶.۶۸ میلیارد دلار در رتبه دوم و آلمان با ۲.۹۹ میلیارد دلار در جایگاه سوم بوده اند.

تسنیم

نداری و مظلومیت” برای عشایر، “آسایش و سعادت” برای دلالان/ گله‌ها هر سال کوچک‌تر

“عشایر با کمترین هزینه بیشترین منفعت را برای کشور دارند”. “عشایر رسانه‌ای برای بیان مسائل و مشکلات خود ندارند”. این جملات از کرمعلی قندالی (رئیس سازمان امور عشایر کشور) بیانگر شرایط بغرنجی است که عشایر در آن به‌ سختی به حیات متمایز خود ادامه می‌دهند و مهر تاییدی است بر مظلومیت و محجوریت آنها در ... نداری و مظلومیت” برای عشایر، “آسایش و سعادت” برای دلالان/ گله‌ها هر سال کوچک‌تر

ادامه

ایران, عشایر, فقر, گزارش

سازمان ملل متحد: مردم یمن هر ۴۸ ساعت، یک وعده غذا می‌خورند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «لیز گراندی» مسئول هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اظهاراتی که در پایگاه اطلاعی رسانی این سازمان منتشر شد، افزود: زمانی که ما صحبت از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار یمنی می کنیم که دچار گرسنگی حاد هستند، این بدان معناست که آنها روزانه یا ... سازمان ملل متحد: مردم یمن هر ۴۸ ساعت، یک وعده غذا می‌خورند

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, یمن

مردم لیبی با اعتراض به اوضاع معیشتی خواستار برکناری فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی شدند

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، شهروندان لیبیایی در تظاهرات مسالمت‌آمیز خود شعارهایی علیه شورای ریاستی لیبی سر دادند.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, فساد, فقر, لیبی