بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

۲۵ کشته و ۵۱ زخمی در حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی

حشد شعبی از افزایش تلفات حملات آمریکا به مواضع این گروه در شهرستان القائم در استان الانبار عراق در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری سومریه نیوز، جواد کاظم الربیعاوی، مدیر اداره تحرکات در حشد شعبی شب گذشته اعلام کرد، آمار تجاوز ددمنشانه آمریکا به مقرهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی به ۲۵ شهید و ۵۱ زخمی رسید.

 

الربیعاوی افزود: تعداد شهدا با توجه به وخامت حال زخمی‌ها احتمالا افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد، این حمله راس ساعت ۷.۴۵ عصر به وقت محلی توسط جنگنده‌های آمریکایی انجام گرفت و حملات به منطقه المزرعه و نوار مرزی با سوریه در عمق خاک عراق بود.

 

منابع می‌گویند، در بین شهدای این حملات ابوعلی خزعلی، فرمانده تیپ ۴۵ گردان‌های حزب‌الله عراق نیز وجود دارد.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی نیز اعلام کرد، مقر تیپ ۴۵ حشد شعبی هدف سه حمله هوایی آمریکایی قرار گرفت و چهار مبارز برجسته این گروه به شهادت رسیدند.

 

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، حمله فرماندهی عملیات الجزیره در استان الانبار و مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی را هدف گرفت که منجر به تعدادی کشته و زخمی شد.

 

وزارت دفاع عراق نیز قبل‌تر گفته بود، حملات ائتلاف آمریکایی دو مقر گردان‌های حزب‌الله عراق در منطقه غابه سلوم و الحرش در غرب الانبار را هدف گرفته بود.

 

این مناطق در شهرستان القائم در غرب الانبار واقع شده‌اند. استان الانبار یک سوم مساحت عراق را تشکیل می‌دهد و از غرب در مجاورت مرزهای سوریه است.

 

پنتاگون: ۵ مقر گردان‌های حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف گرفتیم

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد، ارتش این کشور پنج تاسیسات وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق از جمله مواضع فرماندهی و کنترل و نیز انبار تسلیحاتی این گروه را هدف گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دربیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، آورده است: حمله شب گذشته در واکنش به حملات مکرر گردان‌های حزب‌الله عراق به مواضع و پایگاه‌هایی عراقی صورت گرفت که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی هستند.

 

به گفته جاناتان هافمن، سخنگوی ارشد پنتاگون، نیروهای آمریکایی حملاتی را به تاسیسات این گروه در عراق و سوریه داشتند. وی انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله عراق در زمینه هدف گیری پایگاهی عراقی با ۳۰ راکت گرفت که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن چهار آمریکایی دیگر و نیز دو نیروی امنیتی عراق شد.

 

به ادعای وی، این حملات منجر به کاهش توانمندی حزب‌الله عراق برای انجام چنین حملاتی در آینده علیه نیروهای ائتلاف خواهد شد.

 

وزارت دفاع آمریکا عنوان کرده است، حمله سه موضع حزب‌الله در عراق و دو موضع این گروه در سوریه را هدف قرار داد که شامل تاسیسات ذخایر تسلیحاتی، مواضع فرماندهی و کنترل می‌شود. طبق بیانیه پنتاگون این نیروها برای برنامه‌ریزی و انجام حملات علیه نیروهای ائتلاف از این مواضع استفاده می‌کنند.

 

همچنین دو مقام پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند،‌ در این حملا ت از جنگنده‌های اف ۱۵ استفاده شد.

خبرگزاری «تاس»؛ افزایش همکاری‌ها دوجانبه بین روسیه و ایران درسطوح مختلف در سال ۲۰۱۹

وزرای امور خارجه روسیه و ایران، امروز در شرایطی با یکدیگر مذاکره می‌کنند همکاری‌های تجاری- اقتصادی گسترش یافته، مذاکرات سیاسی فعال‌تر از همیشه ادامه داشته و مشارکت نظامی نیز آغاز شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی

تحلیلگر آمریکایی: حضور نظامی آمریکا در عراق آزار دهنده است

نشریه آمریکن کانسروتیو در یادداشتی به قلم “دنیل لاریسون” ضمن بررسی حملات هوایی اخیر آمریکا به خاک عراق یادآور شده که حضور نظامی آمریکا در عراق بیش از حد برای مردم این کشور آزاردهنده هست، به ویژه اکنون که واشنگتن از خاک این کشور برای دشمنی با ایران استفاده می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

گاردین؛ ۲۰۱۹؛ سال فروپاشی سیاست خارجی آمریکا

یک روزنامه انگلیسی نوشت، رویکرد دولت آمریکا در زمینه سیاست خارجی در سال ۲۰۱۹ بیشتر بر اساس منافع شخصی، خودشیفتگی و توئیت‌بازی رئیس‌جمهور بود تا روابط دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی.

ادامه

اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, کره شمالی, مذاکرات اتمی