بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

۲۴درصد از کارگران مترو و اتوبوسرانی نیویورک به کرونا مبتلا شدند

نتایج یک نظرسنجی که در روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که حدود یک چهارم از کارگران مترو و اتوبوسرانی نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از لیبر استارت، دانشگاه نیویورک از ۶۵۰ عضو اتحادیه کارگران محلی نظرسنجی کرد که از این تعداد ۲۴ درصد از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر دادند.

 

این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد کارگرانی که به این ویروس دچار شده‌اند، بیشتر از حد انتظار است.

 

«آندرو کوئومو» فرماندار نیویورک در ماه می‌اعلام کرد: جواب تست آنتی‌بادی۱۴ درصد از کارگران سیستم حمل و نقل شهری مثبت است.

 

هدف از این نظرسنجی؛ بررسی تاثیر ویروس کرونا بر زندگی کارگران مترو و اتوبوسرانی است. محققان پرسش‌های این نظرسنجی را برای۳۰۰۰ نفر از کارگران حمل و نقل شهری ارسال کردند که از این تعداد ۶۴۵ نفر به پرسش‌ها پاسخ دادند. ۹۰ درصد در این نظرسنجی گفتند: ما نگران این ویروس در محل کار خود هستیم. این ویروس مشکلات ما را بیشتر می‌کند و سلامتی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

حدود ۶۰ درصد از کارگران مترو و اتوبوسرانی در محل کار احساس نگرانی می‌کنند و ۱۵ درصد علائم افسردگی دارند. ۴ نفر از هر ۱۰ کارگر بیماری زمینه‌ای دارند که این ویروس سلامت آن‌ها تهدید می‌کند.

 

کارگران سیستم حمل و نقل شهری مثل پزشکان و پرستاران با اوج‌گیری کووید ۱۹ به کار خود ادامه می‌دهند. گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۳۰ کارگر حمل و نقل شهری جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر از ۱۰۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تشکر سندرز از کمک سازمان‌های مردمی پیشرو در امکان‌پذیرکردن پیروزی؛ هر آنچه که ممکن بود و حتی بیشتر از آن انجام دادید!

سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد دموکرات‌ها در یک کلیپ ویدئویی،‌ «جو بایدن» را رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معرفی کرد و نوشت که نبرد دموکرات‌ها تازه آغاز شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, کارگری

اعتصاب گسترده در حمل و نقل عمومی آلمان در اعتراض به دستمزدها

اعتصاب گسترده‌ای که در اعتراض به دستمزدها از صبح امروز در بسیاری ایالات آلمان در بین کارکنان حمل و نقل عمومی شکل گرفته این بخش را فلج کرده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, کارگری

در سرمایه‌داری نولیبرال «بازار کار» افسانه‌ای بیش نیست! قراردادهای دسته‌جمعی تنها راه مهار استثمار وحشیانه است!

پروفسور کیث ایوئینگ (استاد دانشگاه کینگز لندن) و قاضی عالی‌رتبه، جان هندی، که در رابطه با مفهوم کار در جامعه‌های سرمایه‌داری تحقیقات وسیعی داشته‌اند، در این مقاله توضیح می‌دهند که در سیستم “بازار آزاد” هیچ‌گونه “بازار کار” ساده‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, کارگری, هندوستان