عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

۲۰۱۹، سال تنش نظامی چین و آمریکا

کارشناسان معتقدند رویارویی آمریکا با چین در دریای چین شرقی و ادعای مالکیت واشنگتن بر دریای چین جنوبی، تهدید شماره یک جهان در سال ۲۰۱۹ است تهدیدی که موجب شده است تا ارتش چین به عنوان دومین قدرت بزرگ نظامی جهان، از سال ها پیش خود را برای مقابله با آن آماده کند.

 

در ادامه جنگ افروزی های آمریکا در جهان، فرماندهی راهبردی این کشور که نظارت بر زرادخانه هسته ای کشور را برعهده دارد، دوشنبه شب مصادف با شب سال نو میلادی در پیام توئیتری عجیبی آمادگی خود را برای بمباران هرجایی که لازم باشد، اعلام کرد موضوعی که از چشم چینی ها پنهان نمانده و خود را برای هرگونه مقابله با این کشور آماده کرده اند.

 

برنامه ریزی های ارتش چین برای سال جاری میلادی نشان می دهد این کشور نیز بیش از پیش، خود را برای یک جنگ احتمالی آماده می کند و سال ۲۰۱۹ را سال آمادگی رزمی برای نیروهای مسلح در نظر گرفته است.

 

چین در مساله تایوان با استقلال طلبان در داخل و با اسلحه فروشان آمریکایی در خارج از این تنگه روبرو است در دریای جنوبی نیز از چند جبهه از سوی متحدان آمریکا از ژاپن گرفته تا انگلستان و استرالیا، تحت فشار قرار گرفته است.

 

اقداماتی از جمله استقرار و آزمایش سامانه های موشکی، ساخت و به پرواز دراوردن جنگنده ها، بمب افکن ها و عبور ناوها از دریای جنوبی و تنگه تایوان نشان می دهد ارتش این کشور نمی خواهد هیچ فرصتی را برای تمرین با هدف آماده شدن برای جنگ از دست دهد.

 

جالب اینکه حتی رسانه های مرتبط با ارتش چین هم در روزهای اخیر اخبار متعددی درباره پیشرفت های چین، تمرینات و رزمایش های نیروهای مسلح منتشر کرده اند و می نویسند ارتش باید همیشه برای شرایط اضطراری خود را آماده تر از هر زمانی نگهدارد.

 

روزنامه ارتش هم می نویسد در سال ۲۰۱۹ میلادی تمرینات و افزودن بر آمادگی جنگی از جمله اصلی ترین برنامه نیروهای مسلح خواهد بود.

 

ارتش چین برنامه ریزی کرده است از هر جنگ و درگیری احتمالی بتواند پیروز خارج شود در همین راستا به همه نظامیان کشور اعلام شده است سطح هوشیاری خود را بالا ببرند و برای هر شرایط فوق العاده ای آماده باشند.

 

نوآوری و اصلاحات در سال های اخیر برای مدرن سازی در برنامه اصلی و دستور کار نیروهای مسلح چین قرار گرفته است و ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین بدون استثنا هربار که با نظامیان نشسته است بر این محورها تاکید کرده است.

 

او که از سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را به عنوان رییس جمهوری در اختیار گرفت و سپس به فرماندهی کل قوا رسید همواره خواستار آمادگی بیشتر نیروهای مسلح برای میدان رزم شده است.

 

اما به نظر می رسد از سال جاری میلادی شرایط برای چین دشوارتر خواهد شد زیرا آمریکا بتدریج نیروهایش را از کشورهای دیگر خارج و به منطقه آسیای جنوب شرقی و دریای جنوبی روانه می کند و بخشی از راهبرد نظامی اش نیز کشاندن متحدانش به این منطقه است برای همین نیروهای مسلح چین از هر زمان دیگری بیشتر نیازمند‌ آمادگی هستند.

 

‘زینگ جی پینگ’ تحلیلگر موسسه مطالعات نظامی پکن می گوید: نیروهای نظامی چین در ۱۵ سال گذشته همواره در حال تقویت بنیه نظامی خود بوده‌اند.

 

وی می افزاید: اوضاع کمی فرق کرده است وقتی ارتش و روزنامه ارتش از آمادگی نیروهای مسلح برای جنگ در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر می دهند معنایش این است که در تمام طول سال، نظامیان تمرین خواهند کرد و رزمایش های بیشتری در جریان خواهد بود.

 

اما ‘لین چونگ پین’ معاون سابق وزیر دفاع تایوان دیدگاه دیگری دارد و مانورهای ارتش را نوعی قدرت نمایی نمادین دیپلماتیک از سوی چین می‌داند.

 

او می افزاید در چهار دهه گذشته همیشه شاهد قدرت نمایی هایی از این دست بوده ایم چین می خواهد همیشه در صحنه بین المللی به یک قدرت مطرح تبدیل شود به همین دلیل هم رزمایش های زیادی برگزار کرده و در نقاط مختلف منطقه هم حضور فعالی داشته است بنابراین مساله آمادگی برای رزمیدن با تمرینات بیشتر در سال ۲۰۱۹ میلادی موضوع تازه ای نیست.

 

لین تصریح کرد برنامه آمادگی رزمی ارتش چین درست زمانی مطرح می شود که فشارهای نظامی آمریکا بر چین در منطقه در حال افزایش است اما وقتی زمانش فرا برسد و خطری در تنگه تایوان و یا دریای جنوبی بروز کند، چین بسیار محتاطانه برخورد خواهد کرد و هرگز شکل و آرایش جنگی به خود نخواهد گرفت.

 

البته شاید برنامه ریزی های چین برای تقویت قوای رزمی خیلی هم بی پشتوانه نباشد زیرا در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۳۸ نفر از مسئولان رده بالا و سرهنگ های ارتش چین ارتقا مقام گرفتند و ژنرال شدند، گفته می شود این افراد دقیقا زیر نظر ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای چین به این درجه رسیده‌اند.

 

این ارتقا مقام نشان می دهد فرمانده کل قوا به دنبال یکدست کردن ارتش است و نیروهای خود را در راس امور و دستگاه های مهم نظامی قرار داده است تا بتوانند طبق فرمان، برنامه آمادگی رزمی را با تمرینات بیشتر به پیش ببرند.

 

به هر صورت نمی توان از یاد برد که در ۶ سال گذشته ارتش چین دایما در حال تحول بوده است شمار زیادی از مقام های سابق برکنار شده و عده ای هم به جرم فساد مالی از ارتش و حزب بیرون رانده شده اند، شماری از فرماندهان نیروهای دریایی، پیاده نظام، نیروی هوایی و واحدهای موشکی ارتقا مقام گرفته‌اند.

 

کارشناسان معتقد هستند همه این موارد بخشی از برنامه ارتش چین برای تقویت تمرینات و بالا بردن قابلیت های رزمی برای آماده شدن در زمان جنگ است.
ایرنا

مقام ارشد نظامی چین: با غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا و تلفات بالای آن‌ها، کشمکش‌ها خاتمه می‌یابد

یک مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی

انگلیس بطور جدی خود را برای درگیری نظامی با روسیه آماده می‌کند

انگلیس امکان درگیری نظامی با روسیه در مناطق مرکزی یا شرقی اروپا را کاملاً محتمل می‌داند و به همین دلیل تصمیم گرفته پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را که در آنها تجهیزات نظامی سنگین مستقرند، حفظ کرده و حضور نظامی خود در شمال اروپا را نیز افزایش دهد.

ادامه

المان, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, نروژ

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, مقاله

کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم

براساس گزارش یک کمیسیون کنگره در حوزه بررسی استراتژی دفاعی دولت آمریکا، ایالات متحده برتری نظامی خود را به حدی خطرناک از دست داده و احتمال دارد در جنگی احتمال با چین یا روسیه شکست بخورد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی