آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

۱۵۰ کشته و زخمی در انفجار کلیساهای شهر طنطا و اسکندریه مصر

منابع امنیتی مصر امروز یکشنبه از انفجار بمبی در داخل کلیسایی در شهر طنطا خبر دادند که ده‌ها کشته و زخمی نیز برجای گذاشت. این در حالی است که تلویزیون این کشور از انفجار دیگری در اطراف کلیسای مار مرقس اسکندریه خبر داد. این دو انفجار باعث شد تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره در نظر گرفته شود. داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.
روزنامه مصری الیوم السابع صبح امروز به نقل از منابع امنیتی مصر از انفجار بمبی داخل کلیسای مار جرجس در شهر طنطا، مرکز استان غربیه در ۹۳ کیلومتری شمال قاهره پایتخت مصر خبر داد. رسانه‌های مصری به نقل از وزارت بهداشت مصر گزارش دادند که ۳۰ تن در این انفجار کشته و ۶۰ تن زخمی شدند.

 

شبکه العربیه مدعی شده بود که انفجار دیگری مرکز آموزش پلیس در شهر طنطا را هدف قرار داده است. این در حالی است که یک منبع امنیتی وقوع انفجار دوم علیه مرکز پلیس طنطا را تکذیب کرد.

 

این منبع امنیتی اعلام کرد، انفجار ناشی از بمبی بوده که در صندلی‌های ردیف اول در داخل کلیسا کار گذاشته شده بود.

 

این منبع امنیتی افزود: یک فرد مظنون در ارتباط با انفجار کلیسا بازداشت شده است.

 

نیروهای امنیتی و کارشنان مواد منفجره به محل حادثه رفته‌ و نیروهای امنیتی کمربند امنیتی در منطقه ایجاد کردند. نیروهای امنیتی همچنین اطراف کلیسا را برای یافتن بمب‌های احتمالی دیگر مورد تفتیش قرار دادند .

 

نیروهای امنیتی در وزارت کشور مصر تاکید کردند، تدابیر امنیتی در اطراف کلیساها و اماکن دینی را همزمان با جشن‌های قبطی‌ها تقویت کرده‌اند. همچنین تدابیر امنتیتی در فرودگاه قاهره نیز به اجرا درآمد.

 

معاونان وزیر کشور و فرماندهان امنیتی نیز دست به بازدیدهای امنیتی برای اطلاع از حضور نیروهای امنیتی در اطراف اماکن دینی و کلیساها زدند. نیروهای امنیتی همچنین طرح امنیتی ویژه‌ای را در اسکندریه به اجرا گذاشته‌اند چرا که قرار است پاپ تئودوروس دوم، رهبر مسیحیان قبطی ارتودوکس مصر مراسمی را به همراه پاپ اسکندریه اجرا کند.

 

 

در همین حال بعد از ظهر امروز خبرنگار اسکای نیوز عربی در خبری اعلام کرد، صدای انفجاری در اطراف کلیسای مار مرقس در اسکندریه شنیده شده است که گفته شده یک عامل انتحاری دست به انفجار خود زده بود.

 

در همین حال، وزارت بهداشت مصر از افزایش آمار قربانیان انفجار اسکندریه به ۱۶ کشته و ۴۱ زخمی خبر داد.

 

تلویزیون مصر پیشتر اعلام کرده بود: انفجار کلیسای مار مرقس اسکندریه در محله العطارین در اسکندریه رخ داد که دستکم شش کشته و ۳۳ زخمی داشته است.

 

به گزارش تلویزیون مصر، انفجار اسکندریه ناشی از انفجار انتحاری بود و پاپ تئودوروس کمی قبل از وقوع انفجار در کلیسای مار مرقس حضور داشت.

 

منابع مصری نیز اعلام کردند، سه کشته انفجار اسکندریه نیروی پلیس و یکی از آنها افسر بود.

 

همچنین شبکه اسکای نیوز از تلاش نیروهای امنیتی برای تفکیک دومین بمب در اطراف کلیسای اسکندریه خبر داد.

 

شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر ضمن محکوم کردن این انفجار آن را اقدام تروریستی بزرگ خواند.

 

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز ضمن محکوم کردن انفجار از شورای دفاع ملی خواست در خصوص این انفجار تشکیل جلسه دهد.

 

رئیس جمهوری مصر نخست وزیر را مامور کرده به محل حادثه برود و گزارش‌های مستقیمی را ارائه کند.

 

وی همچنین به تمامی بیمارستان‌های نیروهای مسلح دستور داده تمامی زخمی‌های انفجار را پذیرش کنند.

 

سیسی در تماس تلفنی با تئودورس دوم برای گفتن تسلیت به وی تاکید کرد، تروریسم مسلمانان و مسیحیان مصر را هدف قرار داده است و مصر هرگز با این حملات تروریستی دست از هدف قرار دادن گروه‌های افراطی برنمی‌دارد.

 

انفجار امروز در حالی رخ داده که مسیحیان در حال جشن گرفتن روز “یکشنبه نخل”، از اعیاد مسیحی بودند.

 

این در حالی است که رسانه‌های مصر اعلام کردند، صدها قبطی در اطراف کلیسای مار جرجس تجمع کرده و خواهان قصاص تروریست‌ها شدند. اخباری نیز از درگیری‌ها به گوش می‌رسد.

به گزارش ایسنا،

همپیمانان سوریه: قویاً به‌هرگونه تجاوزی به‌سوریه پاسخ خواهیم داد

در بیانیه اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه (روسیه، ایران و نیروهای همپیمان) که در پی تجاوز امریکا به حمص منتشر شده، آمده است: ما قویاً به هرگونه تجاوزی پاسخ خواهیم داد و روسیه و ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد که جهان را تحت سلطه خود در آورد.   به نقل از المیادین، طبق این ... همپیمانان سوریه: قویاً به‌هرگونه تجاوزی به‌سوریه پاسخ خواهیم داد

ادامه

ایران, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

بلژیک مشارکت درعملیات‌ ائتلاف آمریکایی در سوریه را متوقف کرد

به گزارش اسپوتنیک، یک شبکه رادیویی بلژیک، روز شنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور پروازها بر فراز آسمان سوریه را موقتا متوقف کرده است.   سخنگوی وزارت دفاع بلژیک رسما دلیل این تصمیم را اعلام نکرده است ولی احتمال می‌رود این تصمیم با لغو توافقنامه امنیت پرواز در سوریه بین آمریکا و روسیه، ... بلژیک مشارکت درعملیات‌ ائتلاف آمریکایی در سوریه را متوقف کرد

ادامه

بلژیک, جهان, خبر

انفجار بمب دراتوبوس کارگران سوری۲۶ کشته وزخمی برجای‌ گذاشت

انفجار بمب در اتوبوس حامل کارگران سوری ساکن استان «حمص» ۲۶ کشته و زخمی برجای گذاشت.   به نقل از رویترز،‌ تلویزیون دولتی سوریه از انفجار بمب داخل اتوبوس حامل کارگران در استان «حمص» خبر داد.   دمشق اعلام کرد انفجار بمب در اتوبوس حامل کارگران در شهر کوچکی در ۴۰ کیلومتری جنوب «حمص» یک ... انفجار بمب دراتوبوس کارگران سوری۲۶ کشته وزخمی برجای‌ گذاشت

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, سوریه

واشنگتن: در صورت حمله شیمیایی بار دیگر به سوریه حمله می‌کند.

به گزارش  گاردین، آمریکا اعلام کرد به دولت سوریه در باره استفاده از سلاح‌های شیمیایی هشدار داده است و در صورت تکرار این مساله اقدامات نظامی علیه دمشق را افزایش می‌‌دهد.   «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز، روز جمعه در نشست شورای امنیت با دفاع از تجاوز موشکی کشورش به یک پایگاه ... واشنگتن: در صورت حمله شیمیایی بار دیگر به سوریه حمله می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه