تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

در ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معترض جنوب امروز جمعه دهم فرودین کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در لاوان بار دیگر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراضات همکاران رسمی در نفت سراسری است و از مهر ماه سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهم مطالبات همکاران رسمی عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و ... تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند. یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم ... تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

۱۴ کارگر نیشکر هفت‌تپه بازداشت شدند

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه همچنان ادامه دارد. مقام‌های امنیتی و مالک کارخانه برای پایان دادن به اعتراض کارگران از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند؛ تفرقه افکنی، تهدید، اخراج و بازداشت کارگران. در چهاردهمین روز اعتراض کارگران در محل کار، ماموران امنیتی سه کارگر را بازداشت کردند.

 

برخی منابع خبری می‌گویند؛ شمار بازداشتی‌ها بیشتر است و شماری از کارگران معترض هم به صورت تلفنی تهدید به اخراج و بازداشت شده‌اند.

.

شمار کارگران بازداشت شده مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در شامگاه یکشنبه چهاردهم مهر به ۱۴ تن رسید. سه تن از این کارگران در شوش توسط پلیس امنیت دستگیر شدند و یازده تن دیگر در مسیر حرکت به تهران، در خرم‌آباد.

 

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه این کارگران که قرار بود فردا (دوشنبه پانزدهم مهر) با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دیدار کنند، در عوارضی خرم‌آباد توسط پلیس امنیت دستگیر شدند.

 

محمد خنیفر، امید آزادی، مهدی داوودی، جوادی کهنگی، ابراهیم عباسی منجزی، حسن جوادی کهنگی از جمله کارگرانی هستند که در محل عوارضی خرم‌آباد دستگیر شده‌اند. نام سایر کارگران بازداشت شده تا به حال فاش نشده است.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ظهر امروز نیز از بازداشت یوسف بهمنی، ایمان خضری و محمود خدایی خبر داده بود.

 

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، یکشنبه ۱۴ مهر کارگران این واحد تولیدی در اعتراض به اخراج کارگران، بازداشت و پرونده‌سازی برای کارگران معترض و تداوم حضور مالک بخش خصوصی در این واحد تولیدی برای چهاردهمین روز پیاپی در محل کار تجمع کردند.

 

براساس این گزارش، یوسف بهمنی که در تجمع کارگران در روز شنبه ۱۳ مهر، وعده‌های دادستان مبنی بر «حل مشکلات کارگران» را دروغ خواند، امروز توسط ماموران پلیس امنیت دستگیر شد.

 

بهمنی دیروز در جمع کارگران معترض گفت:

 

«هرجا ما کارگران می‌خواهیم دور هم بنشینیم و حرف بزنیم، امنیت نداریم، می‌ریزن سرمون، دادستان میگه مشکلات را حل می‌کنه اما حل نمی‌کنه. تا کی دروغ؟دلمون را خون کردند. گروکشی کردید. کارگر عزت و شخصیت دارد. الان یا باید جرینگی ما را بخرند یا تهدیدت می‌کنند.».

 

علاوه بر بهمنی، ایمان خضری و محمود خدایی نیز به دست ماموران پلیس امنیت بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.

 

منابع نزدیک به کارگران معترض، جلوگیری از سفر کارگران به تهران برای مذاکره با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را علت بازداشت این سه تن و احضار و تهدید سایر کارگران عنوان کردند.

 

با این حال کانال تلگرامی این سندیکا گزارش کرد؛ شماری از کارگران با وجود تهدید و احضار از سوی پلیس امنیت، به تهران رفته‌اند تا با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس دیدار کنند و در باره وضعیت این کارخانه و خواسته کارگران، که خلع ید از امید اسدبیگی است، مذاکره کنند.

 

مالک شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه ۳۱ شهریور امسال ۲۰ تن از کارگران را تحت عنوان «پایان قرارداد» اخراج کرد. در نتیجه اعتراضات ۱۷تن از کارگران اخراج شده  به کار بازگشتند اما با بازگشت ایمان خضری، عظیم سرخه و محمد خنیفر موافقت نشده است.

 

کارگران معترض خواستار بازگشت به کار کلیه کارگران اخراج شده و آزادی کارگران زندانی هستند.

 

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه که دی سال گذشته بازداشت شد، به ۱۴ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

 

محمد خنیفر، عضو شورای اسلامی کار این کارخانه هم به شش سال زندان محکوم شده است. او یکی از کارگرانی است که در پایان شهریور امسال اخراج شد.

 

علاوه بر این دو، ۹ تن دیگر از کارگران هم به دلیل شرکت در اعتراضات به هشت ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

 

سپیده قلیان هم که به دلیل شرکت در اعتراضات سال گذشته کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد، به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شده است.

 

ساناز‌الهیاری، امیرحسین محمدی‌فرد، عسل محمدی و امیر امیرقلی، اعضای هیئت تحریریه نشریه اینترنتی گام نیز هر یک به هجده سال زندان محکوم شده‌اند.

زمانه

دولت دست سهامداران بی‌لیاقت را از واحدهای صنعتی کوتاه کند، خودش آستین‌ها را برای رفع بحران بالا بزند

راه‌حل اصلی برای خروج واحدهایی مانند هپکو از بحرانی که در گیر هستند، ساده است: دولت راهکارهای اصولی رونق تولید را به کار گیرد و واقعا از صنایع حمایت کند؛ مشکلات عرضه و تقاضا در بازار محصولات را حل کند؛ دست سهامداران بی‌لیاقت را از واحدهای صنعتی کوتاه کند و در یک کلام، خودش آستین‌ها ... دولت دست سهامداران بی‌لیاقت را از واحدهای صنعتی کوتاه کند، خودش آستین‌ها را برای رفع بحران بالا بزند

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

خصوصی‌سازی مشکل عمده کارگران آذرآب است

وقتی اسم آذرآب می‌آید، شما باید تقریباً اکثر صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، فولادی و کارخانجات قند و نیشکر و سیمان را لیست کنید و ممکن نیست تمام آن را بنویسید. لیست زیرساخت‌های تولید شده به دست کارگران آذرآب بلند بالاتر از آن است که توقفش را بتوان به این سادگی‌ها دید و دَم بر نیاورد.

ادامه

اتریش, اسپانیا, ایران, بلاروس, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, ژاپن, سوریه, عراق, کارگری