مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

۱۱ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی به دیرالزور کشته شدند

منابع محلی در استان دیرالزور سوریه پنجشنبه شب گزارش دادند که در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به حومه دیرالزور دستکم ۱۱ تن کشته شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده های ائتلاف آمریکایی شهرک «الشعفه» در حومه دیرالزور را هدف قرار دادند که در این حمله ۱۱ تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

 

اواخر ماه گذشته نیز ۱۷ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به روستای البوخاطر در جنوب شرق شهر «هجین» واقع در استان دیرالزور کشته یا زخمی شده بودند.

 

هفته های اخیر در پی حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهر «هجین» و شهرک «الشعفه» در ریف شرقی استان دیرالزور که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت گرفت، ده ها غیر نظامی که اکثرشان زن و کودک بودند، کشته شدند.

 

دمشق بارها در نامه هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار توقف فوری حملات و کشتار مردم سوریه توسط نیروهای ائتلاف و ایجاد ساز و کاری مستقل برای تحقیق در باره این جنایات و نیز مجازات عاملان آن شده است.

 

درهمین حال تارنمای شبکه خبری الجزیره روز پنجشنبه در گزارش ویژه ای نوشت: درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبرخروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه و پایان کار داعش در سوریه را اعلام کرده است، جنگنده های ائتلاف آمریکایی همچنان به دیر الزور حمله می کنند.

 

الجزیره در گزارش خود به نقل از سه منبع در شرق سوریه افزوده است: روستای «الکشمه» واقع در کنار رود فرات در نزدیکی مرز عراق هفته گذشته شاهد شدیدترین حملات بوده است.

 

یکی از سرکردگان داعش در یکی از روستاهای دیر الزور گفته است: ائتلاف بین المللی در حملات هوایی خود میان غیر نظامیان و پیکارجویان تفاوتی قائل نیست.

 

همچنین یک فعال مدنی در دیر الزور به الجزیره گفته است: حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار غیر نظامی در مناطقی که حملات هوایی ائتلاف آمریکایی انجام می شود، زندگی می کنند و آن ها هنگام این حملات مکانی برای پناه گرفتن ندارند.

 

یکی دیگر از عناصر داعش به پایگاه خبری «اینترسپت» گفت: آن ها (ائتلاف آمریکایی) فقط به دنبال آشوب و هرج و مرج هستند. آن ها مکان ها و جایگاه های فروش گازوئیل، روغن یا تصفیه خانه ها را بمباران می کنند. آن ها همه چیز را هدف قرار می دهند.

 

الجزیره افزوده است: با افزایش حملات خطر کشته شدن غیرنظامیان در دیرالزور افزایش یافته است؛ چراکه بسیاری از روستاها پس از فرار عناصر داعش و ورود غیرنظامیان آواره از شهرهای دیگر به این روستاها مملوء از غیرنظامی است.

 

یک عضو داعش به پایگاه خبری «اینترسپت» نیز گفت: در روستاهایی که تحت کنترل داعش است، ساختمان خالی وجود ندارد.

 

آمریکا و چند کشور محدود هم‌پیمان آن، از آگوست ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به‌اصطلاح بین‌المللی تشکیل داده‌اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی‌گناه سوری در استان‌های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را تخریب کرده‌اند.

ایرنا

الاخبار؛ هدف آمریکا از ترک سوریه قدرت‌گیری و احیای مجدد داعش است

به گزارش ایسنا؛ چند منبع آگاه کرد به روزنامه لبنانی الاخبار گفتند: هدف آمریکا از خروج نیروهای خود از سوریه قدرت بخشیدن به داعش و تسلط دوباره این گروه بر منطقه استراتژیک شرق فرات به ویژه در مرزهای سوریه و عراق است

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق

اهالی ‘حسکه’ سوریه در حمایت از ارتش سوریه‌ و علیه تهدیدهای ترکیه تظاهرات کردند

اهالی شهر ‘حسکه’ واقع در استان ‘حسکه’در شمال شرقی سوریه امروز پنج شنبه، در تجمعی اعتراضی ضمن محکوم کردن تهدیدهای ترکیه، حضور غیر قانونی بیگانگان را در خاک سوریه محکوم کردند.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا