بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

یک مقام مالی لبنانی: دارایی‌های صدام و دولتش به آمریکا انتقال یافت

به گزارش روسیا الیوم، ژوزف طربیه، رئیس مجمع بانک‌های لبنان در نشست خبری گفت، روابط مالی میان لبنان و عراق دیرینه است، سپرده‌هایی از بانک مرکزی عراق در نظام بانکی لبنان موجود است، پس از سقوط نظام صدام دیکتاتور سابق عراق این سپرده‌ها زیر نظر مقامات نظامی و حقوقی و بانک مرکزی لبنان به حساب بانک مرکزی عراق موجود در بانک مرکزی آمریکا منتقل شد.

 

محمد قبیسی، وکیل لبنانی عراق برای پیگیری سرنوشت دارایی‌های صدام و نظامش گفت، آخرین پیگیری‌ها مراجعه به بانک‌های لبنانی برای مطالبه موجودی صدها میلیون دلاری بود که گفته می‌شود این موجودی‌ها به نام اشخاص عراقی است.

 

وی افزود، برخی از اشخاص عراقی از ماه‌ها پیش به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر برای این کار وکیل گرفته‌اند که گفته می‌شود مبلغی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار از سال ۱۹۹۹ به منظور سرپوش نهادن بر ثروت صدام به حساب آنها واریز شده است.

 

در حالی که برخی سپرده‌های عراقی موجود در بانک‌های لبنان در زمان پیش از براندازی نظام صدام را به اخاذی‌هایی از بانک‌های لبنانی در عراق مرتبط می‌دانند طربیه گفت، کمپین‌های تعیین اموال عراق در خارج از کشور نوعی سردرگمی میان شهروندان ایجاد کرده اما تلاش‌های مشترک سازمان‌های امنیت لبنان و عراق منجر به افشای باند عاملان ترور و مروجان اخبار دروغ با هدف اخاذی و بدنامی بانکی لبنان شد.

 

عملیات بین‌المللی پیگیری ثروت صدام موجب شد، سرمایه‌های عراقی به ارزش صدها میلیون دلار در بانک‌های اروپا و خاورمیانه افشا شوند اما این سرمایه‌ها به نام صدام نیستند.

 

جیمز ناسون، عضو مجمع بانک‌های سوئیس گفت، عاقلانه نیست که صدام حساب بانکی را به نام خودش باز کند. این مجمع مسؤول ارائه گزارش‌ها به دولت درباره حساب‌های مورد تردید است.

 

مقامات لبنان، انگلیس و سوئیس حدود نیم میلیارد دلار سرمایه عراق را در اختیار دارند اما معلوم نیست که این سرمایه‌ها متعلق به چه کسی است و از طرفی هم خارج از حساب‌های رسمی دولت عراق است.

 

آمریکا که پس از شروع جنگ در عراق، جست‌وجوی سرمایه‌های صدام را آغاز کرد، اعتراف کرد، دستیابی به اموال مخفی بسیار دشوار و پچیده است زیرا صدام و دولتش شاخه‌های مخفی داشته‌اند.

 

بزرگترین چالش در این باره تعیین و پیگیری اموالی است که صدام به خود و نوکرانش اختصاص داده و آنها را در سیستم پولی بین‌المللی وارد کرده است.

 

برآوردها از دارایی صدام بین دو میلیارد تا ۴۰ میلیارد دلار است. کمپین بین‌المللی محاکمه مجرمان عراقی جنگ آمریکا و عراق اعلام کرد، بسیاری از سرمایه‌ها از طریق باندهایی از عراق خارج شده‌اند که پول‌هایی برای سرمایه‌گذاری یا نگهداری از آنها برای روز مبادا به آنها داده شده است.

ایسنا

ترامپ خواستار توقف پرونده مداخله روسیه در آمریکا شد

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از دادگستری کشورش خواست که پرونده تحقیق درباره ادعای مداخله مسکو در امور سیاسی و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد

نماینده مجلس: ۲۰۰ خانواده سرنوشت ایران را به گروگان گرفته‌اند

به گفته یک نماینده مجلس، برخی ایرانیان برای تأمین زندگی‌شان اعضای بدن خود را می‌فروشند. هدایت‌الله خادمی با اشاره به استیصال مردم در برابر فقر افزود، ۴۰ سال است که ۲۰۰ خانواده سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌اند.

ادامه

ایران, خبر, فساد

راغفر؛ یک همسویی بسیار بالایی با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است

حسین راغفر تاکید کرد: در چهل سال گذشته ۴۰۰ الی ۵۰۰ چهره اصلی در نظام معرفی شدند که آنها تصمیم‌گیر هستند و مردم هم به خوبی آنها را می‌شناسند و قطعا همین افراد مسئول پاسخگویی در برابر تخلف‌های اقتصادی هستند اما ندیده‌ایم که یک نفر از این افراد به دلیل بی‌کفایتی عزل شوند. در خیلی ... راغفر؛ یک همسویی بسیار بالایی با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است

ادامه

ایران, خبر, فساد